Приборкати героїв паркування: Віталію Кличкові радять збільшити штат інспекторів та переглянути тарифи

Транспортні фахівці порадили меру Києва, як подолати паркувальний хаос у центрі: мова про посилення штрафних санкцій для порушників, покращення умов використання громадського транспорту, як альтернативи особистим автівкам

Паркування евакуатори тарифи інспектори громадський транспорт
Змусити "героїв паркування" виконувати загальні правила можна шляхом збільшення штрафів та евакуації автівок. Фото: Павло Постоєнко

Подолати паркувальний хаос у центрі Києва можливо завдяки реалізації системних заходів. Серед них - як посилення штрафних санкцій для порушників, так і покращення умов користування альтернативою власним автівкам у вигляді громадського транспорту. Також важливим елементом буде оприлюднення руху коштів, отриманих містом у якості сплати за паркування - щоб кожен з водіїв бачив, як за його рахунок покращують транспортну інфраструктуру.

Аналітичний звіт про паркувальний хаос у середмісті столиці днями виклала ГО "Пасажири Києва". Транспортні фахівці проаналізували поточну ситуацію із "автомобільною політикою" міської влади та дійшли невтішного висновку - повноцінну роботу паркувальних систем так і не було організовано. Через це місто втрачає десятки мільйонів гривень на місяць, а водії - години та дні власного часу на стояння в заторах.

Фахівці зазначають, що у паркувальній сфері є низка системних проблем. Найперша - порушення при затвердженні трьох паркувальних зон у місті. Це призводить до скасування встановлених тарифів у судовому порядку, через що вже декілька разів поспіль Київ "радував" водіїв безкоштовним паркуванням впродовж кількох місяців.

Другою проблемою є брак паркувальних інспекторів, через що нині вони мають змогу контролювати лише І зону (з тарифом 35 грн/год), та й те - частково. Почасти їхній час витрачається неефективно і через те, що перевірку автомобілів проводять в ручному режимі. Автоматичний поки не дозволений законодавством.

По-третє, є психологічний аспект. Відсутній системний контроль сплати за паркування, а отже, водії вважають, що дешевше сплатити штраф раз на декілька днів чи тиждень, аніж сумлінно витрачати 300 грн та більше на день за паркування. Сума штрафу складає 700 грн, а за умови сплати у перші 10 днів сума знижки складе 350 грн - відтак, штраф є еквівалентом ціни за день паркування.

"Хоч якось зменшити хаос із паркуванням дозволила робота евакуаторів, які показали себе ефективними в плані зміни поведінки порушників. Коли авто "вкрали" на півдня через порушення чи незнання ПДР, це створює незручності та удар по гаманцю. А це закарбовується в пам'яті та змінює поведінку автовласників", - зазначають "Пасажири Києва".

Відтак, фахівці розробили декілька порад для міського керівництва загалом, і Департаменту транспортної інфраструктури - зокрема. Серед них - очевидні, зі збільшення штату інспекторів, перегляду ціноутворення на абонементи за паркування, так і більш системні. Наприклад, експерти радять забезпечити надійність і передбачуваність громадського транспорту, а також скасувати його зупинки під час повітряних тривог. Це дозволить пересадити на автобуси і трамваї принаймні частину водіїв.

Також "Пасажири Києва" радять міській владі зробити неможливим хаотичне паркування, залучаючи евакуатори, і зменшити відсоток автівок, запаркованих на тротуарах. Останніх, кажуть, мають штрафувати інспектори за недотримання "норми про 2 метри" (водій має залишити саме стільки для проходу пішоходів). Зрештою, фахівці вважають за необхідне зробити публічними звіти про використання коштів, отриманих за паркування. Так, кажуть вони, водії зможуть наочно побачити, як за їх рахунок покращується транспортна інфраструктура.

У Києві евакуювали величезний автобус та повернули "старі-нові" тарифи

Нагадаємо, у середині квітня у Києві повернули стягнення оплати за паркування після скасування тарифів, що були встановлені КМДА ще наприкінці 2022 року, у судовому порядку. Кияни паркувалися безкоштовно майже 2 місяці - а от "нові" тарифи виявилися такими самими, як і "старі".

Також днями ми розповідали про те, що у Києві вперше в історії міста евакуювали автобус за неправильне паркування. Водій автобуса порушував одразу декілька правил: стояв на смузі громадського транспорту, на велосмузі, а також менше ніж 30 метри від зупинки громадського транспорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube