Суд скасував у Києві оплату за паркування: чи зникли з вулиць евакуатори, перевірив Інформатор

Читать на русском

Столиця прожила перший день без працюючої системи сплати за муніципальні паркувальні майданчики: зникли інспектори, "помагайли" у картатих безрукавках, і навіть поліції у центрі міста поменшало

Читать на русском
Скасування сплати за паркування у Києві
У центрі міста немає ані паркувальних інспекторів, ані "помагайлів" - автівки стоять подекуди у два ряди

Столиця прожила перший день без працюючої системи сплати за муніципальні паркувальні майданчики: зникли інспектори, "помагайли" у картатих безрукавках, і навіть поліції у центрі міста поменшало

У перший же день скасування сплати за паркування у Києві, 22 лютого, "Київ Цифровий" припинив приймати кошти від автовласників. Ті муніципальні майданчики, де раніше чергували інспектори від КМДА, були забиті "по вінця" - як, власне, і будь-коли по буднях. Проте жодного інспектора з паркування, і навіть "помагальників-паркувальників", які заробляли на допомозі з пошуком місць за скромну винагороду, на них не було. Інформатор перевірив, як працювали найдорожчі майданчики у центрі Києва у перший законний "вихідний" для паркувальної системи столиці.

Напередодні Шостий апеляційний адмінсуд Києва підтвердив попередні рішення судів про те, що тарифи, встановлені КМВА ще наприкінці 2022-го року, є "незаконними". Йдеться про прайс у 35 грн/година у першій зоні (вулиці Хрещатик, Басейна, Богдана Хмельницького, бульвар Лесі Українки тощо), 25 грн у другій та 5 грн у третій зонах. Це, відповідно, викликало подив і підтримку в простих автовласників, що, як і зазвичай, приїхали до офісів на власних машинах.

Центр Києва запаркований вщент, втім, жодних інспекторів немає
Центр Києва запаркований вщент, втім, жодних інспекторів немає

"Про рішення суду я чула, але от саме зараз перевірила - спробувала сплатити у "Києві Цифровому", а воно не приймає проплату. Піду працювати, сподіваюся, обійдеться без штрафу цього разу", - сказала Інформатору водійка Вікторія на парковці по вул. Лаврській у самому центрі.

Вулиця Лаврська - так само порожньо, але майже всі місця зайнято
Вулиця Лаврська - так само порожньо, але майже всі місця зайнято

Власне, паркувальні інспектори у четвер взяли вихідний: наш кореспондент не помітив жодного ані біля обладнаних майданчиків, ані поряд зі стихійними паркувальними осередками (звідки зазвичай евакуюють автівки). Самих евакуаторів, до речі, також було значно менше, ніж зазвичай, хоч вони й не припинили роботу. Навіть екіпажів патрульної поліції, здавалося, стало менше - хоч це аж ніяк не могло б бути пов'язано зі скасуванням тарифів на паркінг.

Саме ці тарифи - 35 грн/год у І зоні та 25 грн у ІІ-й - визнано необґрунтованими
Саме ці тарифи - 35 грн/год у І зоні та 25 грн у ІІ-й - визнано необґрунтованими

Втім, залишилося питання із "добровільними помагайлами", хлопцями у кофтинах зі світловідбивними елементами, які "маскуються" під паркувальників і деінде на центральних парковках заробляють, шукаючи водіям місце для зупинки. Попри заборону приймати сплату "кешем" спритники подекуди беруть з водіїв матдопомогу - чи у якості "спасибі" за парковку, чи як альтернативу безготівковій сплаті. Втім, жодного із них на майданчиках ми не помітили - напевно, вирішили: якщо вже "консервативні" інспектори відпочивають, то й їм сам бог велів.

До речі, менше стало навіть евакуаторів. Напевно, через те, що саме паркувальні інспектори викликали їх найчастіше - через автівки, покинуті їхніми власниками на непридатних для цього відтинках вулиць та поряд з пішоходними переходами. Втім, деякі з них таки курсували містом, тож "вихідний" влаштували собі не всі співробітники, дотичні до системи міського паркування.

У КМДА шукають паркувальних інспекторів: яку зарплатню обіцяють і що з вимогами

Нагадаємо, Інформатор описував передісторію заборони приймати сплату за паркування. Так, Шостий апеляційний адмінсуд підтвердив рішення Окружного адмінсуду щодо визнання протиправним та скасування рішення КМВА. А зараз від міської влади чекатимуть на нові, обґрунтовані, тарифи.

Також ми розповідали, що у КМДА шукають інспекторів з паркування. Від кандидатів вимагають знання державної мови, базову вищу освіту (кваліфікаційний рівень - не нижче за бакалавра), бути енергійними та комунікабельними. За це роботодавець обіцяє зарплатню у 20 тис грн, соцгарантії та оплачувану відпустку.

У нашому відео ми розглянемо проблему тиску на бізнес зі сторони держави як системну проблему, яка має своє коріння. Розкриємо, чому влада продовжує крадіжки, та чи може цьому бути кінець. Приєднуйтеся до нашої розмови з головою Ради громадського контролю Бюро економічної безпеки Тарасом Котовим, щоб дізнатися більше про ці питання. Очікуйте цікаві висновки та розгорнуті обговорення у нашому відео. Не пропустіть!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.