Повітрофлотський міст серйозно руйнувався ще з 2018-го: чи ігнорували проблему і яким ремонтом хизувався Кличко

Читать на русском

Світлини з обсипанням елементів конструкції та оздоблення мосту з'явилися у Мережі ще напочатку 2018-го, тоді на проблему майже не звернули уваги, втім, за два роки відремонтували, але чомусь тодішніх зусиль виявилося недостатньо

Читать на русском
Аварія Повітрофлотський шляхопровід ремонт міський голова Віталій Кличко
Те, що починалося як незначне обсипання конструкцій (зліва) 2018-го, завершилося повноцінною аварією 7 років потому

Світлини з обсипанням елементів конструкції та оздоблення мосту з'явилися у Мережі ще напочатку 2018-го, тоді на проблему майже не звернули уваги, втім, за два роки відремонтували, але чомусь тодішніх зусиль виявилося недостатньо

Як з'ясував Інформатор, обсипання конструкцій мосту почалося більше п'яти років тому. Про це мало бути відомо міській владі, зокрема, керівництву КП "Київавтошляхміст", на балансі якого перебуває споруда. Не міг не знати про це і керівник Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор. Чому ж не ремонтували шляхопровід, і звідки взялися висновки комісії про працездатність, дізнався Інформатор.

Чому "не помічали" руйнування

Про обсипання оздоблення і конструкцій Повітрофлотського шляхопроводу повідомляли ще у лютому 2018 року. Тоді ресурс dtp.kiev.ua виклав світлини з-під мосту на непарній стороні Берестейського проспекту в бік центра Києва. На тротуар почали падати частини оздоблення та бетону зі споду споруди. На світлинах зафіксовано, м'яко кажучи, незадовільний стан мосту - над бетоном, що осипався (і який ще не встигли прибрати комунальні служби) видно зовнішню залізобетонну консоль, у якій оголилося іржаве залізне риштування.

На світлинах 2018 року чітко видно, що конструкції мосту у незадовільному стані, і з-поза обсипаного бетону проступає іржаве металеве риштування
На світлинах 2018 року чітко видно, що конструкції мосту у незадовільному стані, і з-поза обсипаного бетону проступає іржаве металеве риштування

Цього разу постраждав інший проліт мосту, над автомобільним шляхом по вул. Жилянській та коліями швидкісного трамваю. "Втомилася" одна з монолітних тротуарних консолей шляхопровода - а долі впала більша частина цієї консолі з боку центру міста. Також рухнула перильна огорожа. Причину цього офіційно не називають.

"Поки експерти працюють. Вони проведуть обстеження, оглянуть ці конструктивні елементи - тоді й буде названа причина. А обстеження планувалося проводити цього року, і робити протиаварійні заходи. Також (регулярні - Ред.) роботи повинні були робитися при експлуатаційному ремонті", - сказав у коментарі журналістам директор КП "Київавтошляхміст" Богдан Кобернюк.

Telegram oembed: https://t.me/c/1274414965/53744

Цікавий нюанс: Кобернюк пішов від питання про те, коли саме ремонт робився минулого разу ("це треба піднімать журнали і дивитися по ним"). А ремонт робили дуже недавно, лише із серпня по листопад 2020-го року, тоді ще Кличко хвалився тим, що ремонтує "втомлений" об'єкт. Робітники планували замінити аварійні балки, відремонтувати плиту проїжджої частини та тротуарів (чи чіпали ту саму консоль - невідомо).

Конструкції могла роз'їдати хімія

Судячи з того, що конструкції мосту таки впали вниз, їх не ремонтували зовсім, чи ремонтували, але не повноцінно, обмежившись візуальним "марафетом". Але вони псувались - а причин тому могло бути безліч. Оглядач міської інфраструктури Павло Авдокушин робить припущення у Facebook: зважаючи на те, що обстеження мосту робили 2020-го, а аварійним міст так і не визнали, проблема була прихованою.

"У монолітну коробчасту консоль протягом 60 років могла просочуватися вода та хімія, якою взимку обробляють дороги. Вентиляційних отворів немає. Через суцільний моноліт все це не виходило знизу назовні та не було помітно під час обстеження. Також не вскривали порожнину, в якій не було комунікацій", - висловлює гіпотезу Павло Авдокушин, який відвідав місце аварії за декілька годин.

У такому разі внаслідок впливу агресивних речовин робоча арматура консолі десятиліттями непомітно руйнувалася б всередині, не привертаючи уваги. Аж доки не сталося певне критичне навантаження (проїхала вантажівка тощо) - і конструкція не впала долі. Тезу про навантаження висловила одна з найбільш ефектних медійних захисниць Віталія Кличка, колишня ню-модель з Дніпра, а нині - "головна експертка по мостах" (самоназва у Instagram) Анна Мінюкова.

"Зовнішніх ознак того, що може впасти, не було - фахівці обстежують споруди згідно з регламентом, раз чи два рази на тиждень. Можливо, це був якийсь удар, щось проїжджало, це треба дивитись по камерам. Самі ж балки, опори мосту не ушкоджені, вони у відносно нормальному стані, наскільки це можливо", - розповіла Мінюкова Новинам Live.

Навіщо ремонтувати міст знову?

Якщо фахівці КП "Київавтошляхміст" так часто обстежували шляхопровід, вони не могли не помітити попередні обсипання. Власне, вони були зобов'язані зафіксувати ці руйнування, докласти про них "нагору" (за регламентом, звісно) та попередити про небезпеку, якщо вона, звісно, була. Але головний "шеф" усієї транспортної інфраструктури міста, очільник Дептрансу Руслан Кандибор прямо заявив виданню Kyiv24, що таких даних в нього не було.

"Це (аварія мосту) сталося з невідомих нам причин, інформації про нагальність і аварійний стан мосту в нас не було. Востаннє цей міст обстежувався у 2020 році, різні його конструктивні елементи мали різні стани працездатності - ІІІ і ІV, і такого, щоб цей міст був аварійним, не передбачалося", - зазначив Руслан Кандибор.

Втім, не зважаючи на нещодавній ремонт, за даними Кандибора та Кобернюка, Повітрофлотський шляхопровід таки планували ремонтувати цьогоріч. Навіщо це робити, якщо 2020-го вже було зроблено якісний ремонт (яким ще й хизувався Віталій Кличко) - незрозуміло. Адже ремонти - справа дорога, і, за словами того ж міського голови, з моменту попереднього ремонту міст зміг простояти аж 38 років. Відтак, в правоохоронців є усі підстави перевірити, що саме було зроблено 2020-го, та наскільки це відповідає технічному регламенту з ремонту таких складних мостів.

 Що сталося з Повітрофлотським шляхопроводом - деталі та попередня аварія мосту

Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що у Києві увечері 19 червня на мосту по вулиці Жилянській стався обвал пішохідного тротуару, що спричинило значні незручності для водіїв та пішоходів. За словами очевидців, залізобетонна балка впала і перегородила рух в обидві сторони під шляхопроводом. Це створило серйозні перешкоди на дорозі і заблокувало проїзд громадського транспорту.

Попереднього разу ми повідомляли про аналогічну, втім, значно масштабнішу аварію 30 вересня 2023 року на Шулявці. Прямо на проїжджу частину впали декілька прольотів Дегтярівського моста, який якраз перебував на ремонті.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.