Поки міська та військова адміністрації звинувачують одна одну в бездіяльності, рятувальникам доводиться тягнути гідранти від дороги для гасіння пожеж
Ситуація із хаотично запаркованими дворами, куди не можуть заїхати ані пожежні, ані швидкі, вже давно стала проблемою для киян. Як зазвичай останнім часом, про це, як і про інші недоліки у столиці, найголосніше заявляє голова КМВА Тимур Ткаченко, у якого немає ресурсів вирішувати проблеми, але є невгамовне бажання робити це руками КМДА. Експерти ж кажуть, що впорядкувати паркування можна лише на державному рівні, ухваливши потрібні закони та прописавши штрафи для порушників
Навіть у випадку надзвичайних ситуацій, як нещодавно на Троєщині, коли машини рятувальників фізично не могли дістатися до будинків, резонансу недостатньо, та ситуація не змінюється. Про це повідомив автор YouTube-каналу "ЗупиниЛося" Костянтин Андріюк в ефірі Новини LIVE.
“Скажу непопулярну, але чесну річ: наразі це неможливо врегулювати. У межах чинних законів і правил нічого системно не зміниться. Це будуть лише точкові спроби”, - наголосив активіст.
На його думку, скільки б Тимур Ткаченко не тиснув на міську владу, скільки б вона не намагалася навести лад, поки не буде системних реформ, і ці зміни не будуть прийняті на рівні Верховної Ради - порядку не буде. А заклики поважати одне одного та паркуватися чемно у дворах не працюють.
“Це як минулого літа, коли просили не вмикати кондиціонери - і що? Було відключення електроенергії, бо всі ввімкнули. Людина думає: "Я включу, бо інші не включать". І все”, - навів приклад Андріюк.
Він впевнений, що “люди порушують, тому що їх не штрафують”. Проте для порядку має бути контроль. Володарям автівок треба забезпечити місця для паркування, де можна залишити авто на ніч. А потім – почати штрафувати за порушення, каже експерт.
“І дуже важливо - забезпечити якісний громадський транспорт. Людина має добиратися не як оселедець у бочці, не цими маршрутками з "чорним кешем". Вона має приїжджати вчасно на роботу, ввечері — комфортно додому. Авто тоді можна буде залишити в правильно облаштованому місці”, - прогнозує Андріюк.
Ткаченко наприкінці липня розкритикував підлеглих Кличка за те, що вони мляво реалізують ініціативу голови КМВА чотиримісячної давності. У березні він перейнявся хаотичними паркуваннями у дворах та проблемами, які виникають через це в екстрених служб, і оголосив старт розчистки дворів житлових багатоповерхівок від запаркованих там автівок. Починалося все масштабно та обнадійливо, та за чотири місяці звелося до визначення аж чотирьох адрес, де колись зроблять розмітку та встановлять антипаркувальні стовпчики.
Тож, днями Ткаченко публічно розкритикував міську владу за профанацію процесу та додав, що чотири адреси для “пілотного проєкту” лише визначені, проте нічого там не починали робити. А відповідь за підписом Пантелеєва, що надійшла у КМВА, не містить конкретних термінів реалізації чи результатів - лише “опис бюрократичного процесу”.
Ткаченко, зазначив, що у разі відсутності прогресу до 11 серпня вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Також глава КМВА наїхав на киян, які "самі не усвідомлюють важливості цього питання".
Пантелєєв, якого згадував Ткаченко, за словом у кишеню не поліз і відповів голові КМВА у Facebook. Він прозоро натякнув, що для КМДА важливий реальний результат, а для Ткаченка - щоб було формально виконано його доручення. Також він особисто збивувався претензіям голови КМВА.
“Хочеться сказати, перефразовуючи народне прислів’я: пливли, пливли разом, а не доплив Пантелеєв”, - написав чиновник КМДА, маючи на увазі, вочевидь, фразу “пливли-пливли, а на березі всралися”.
Він пояснив, що з квітня на виконання доручення КМДА обстежила десятки територій та дворів, їх проєктні характеристики й поточний стан. Пантелеєв та команда провели купу консультацій з лідерами будинкових громад. На основі цього розроблений пілотний проєкт плану організації дорожнього руху, який має бути погоджений Нацполіцією та низкою інших сторін. Проект призначений для тестування рішення до того, як його масштабувати.
“Так заведено робити, коли важливий реальний результат, а не формальне виконання доручення. Щоб впевнено сказати, що проблема розв’язана, її треба вивчити, врахувати низку факторів, насамперед, роботу й взаємодію з людьми. Ми орієнтуємось на європейські підхід”, - пояснив Пантелеєв.
Вирішення проблеми неможливе без урахування того, що людям треба запропонувати альтернативні місця для паркування, зазначив чиновник. Але є ситуація ускладнюється тим, що кількість авто у столиці буквально щодня зростає.
“Чи я мав заборонити авто у дворах, набудувати шлагбаумів, запровадити тотальні штрафи, щоб формально виконати завдання в терміни, які встановлені з чітким усвідомленням їхньої нереалістичності?”, - поцікавився він.
Поки КМВА і КМДА сперечаються, голова Дарницької РДА Максим Бахматов вирішив взяти участь у вирішенні проблеми. Оскільки Троєщина, яка знаходиться у його віданні, "відзначилася" і фігурує у зведеннях як проблемний щодо хаотичних паркувань район, начальник РДА взяв ініціативу в свої руки - як кажуть, "Бахматов діє".
Він показав відповідне відео, зняте на Троєщині свідками, та констатував, що рятувальники дійсно не можуть проїхати до місця гасіння пожежі. Їм заважають припарковані машини, тож вони змушені марнувати час та тягнути гідранти від дороги.
“Саме тому ми проводимо навчання. Вчимо. Проводимо роботу із громадою. І допомагаємо ОСББ із регуляцією. Під час пожежі ДСНС має заїхати вільно”, - написав Бахматов.
Крім того, парковку під будівлею адміністрації "директор Троєщини" зробив відкритою для всіх, зазнчивши, що раніше вартість паркомісця складала 200 грн на добу. За словами Бахматова, на 30 місць існувало близько 100 перепусток, включно з дублікатами та клонованими картками, але наразі всі вони відключені. Хто брав хабарі за доступ до парковки, дізнатися йому не вдалося, проте скористатися стоянкою нині можуть не лише працівники та офіційні гості РДА, а й мешканці району.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок біля будинків почали прибирати старі автівки, що стоять без руху вже довгий час, чи вже є відвертим металобрухтом. Організували їх вивезення на безоплатні майданчики шляхом прийняття рішення Ради оборони Києва. Забрати ж транспорт, який ще потрібен його власникам, кажуть, можна у будь-який час.
Трохи згодом ми повідомляли, що власників занедбаних автівок, які збираються евакуйовувати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. З цією метою під "двірники" такого транспорту встромлюють папірці від районної адміністрації з контактними даними й поясненням, що автівку евакуюють, якщо власник її не перепаркує. Цікаво, що у поясненні роз'яснюється, що саме мають на увазі під "покинутими" машинами - але далеко не всі автівки, чиї власники отримали попередження, підпадають під критерії.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.