Чотири адреси за чотири місяці: як у Києві буксує обіцяне наведення ладу з паркуванням у дворах

Попри гостру потребу у вільних проїздах для рятувальників та медиків, місто поки спромоглося лише на пілотний проєкт у чотирьох будинках - і той ще досі існує лише на папері

паркування автівки ДСНС
Антипаркувальна епопея, від результатів якої залежит безпека киян, поки розвивається за принципом "довго, складно, не для всіх"

Гучні обіцянки впорядкувати хаотичне паркування у київських дворах для забезпечення проїзду спецтехніки закінчилися “могутнім” провалом.  Наприкінці березня 2025 року за ініціативою очільника КМВА Тимур Ткаченка був оголошений старт розчистки дворів житлових багатоповерхівок від запаркованих там автівок. Починалося все масштабно та обнадійливо, та за чотири місяці звелося до визначення аж чотирьох адрес, де колись зроблять розмітку та встановлять антипаркувальні стовпчики.

Ініціатива, яку в березні запустив очільник КМВА Тимур Ткаченко, мала очистити столичні двори від хаотично припаркованих автомобілів. “Поштовхом” для неї були реальні випадки, коли спецтехніка після обстрілів ледь пробивалася до місць влучень, втрачаючи дорогоцінний для порятунку час. Звісно, ще на старті було зрозуміло, що процес буде клопітким і нешвидким, але таких “черепашачих темпів” точно ніхто не очікував, тож, не дивно, що вони викликали роздратування самого ініціатора цього задуму. 

Тимур Ткаченко у своєму Telegram-каналі публічно розкритикував міську владу за профанацію процесу та заявив, що за чотири місяці в КМДА змогли визначити лише чотири адреси для “пілотного проєкту”. При цьому він підкреслив, що навіть не зроблені, а лише визначені. В офіційній відповіді КМДА, яку отримала КМВА, наведено чотири адреси, де планується встановити антипаркувальні пристрої:

  • Дніпровська набережна, 26-г - розроблена схема руху, встановлені знаки, очікується монтаж делініаторів;
  • вулиця Драгоманова, 44-а - схема направлена на розгляд до патрульної поліції;
  • вулиця Ю. Кондратюка, 5 - схема на погодженні у патрульної поліції;
  • вулиця К. Бендукідзе, 2 - схема подана на розгляд поліції.

При цьому відповідь за підписом заступника Кличка Петра Пантелеєва не містить конкретних термінів реалізації чи результатів - лише опис бюрократичного процесу. Окремо підкреслюється, що проєкти реалізуються лише у будинках, де співвласники надали згоду на такі заходи. Фактично, лише ці чотири будинки серед усього Києва погодилися впорядковувати свої двори - інші або не були проінформовані, або просто не бачать у цьому потреби.

“Прикро, що багато киян самі не усвідомлюють важливості цього питання і ставлять питання свого паркування вище власної безпеки. Саме для цього сильну позицію має зайняти місто”, - наголошує Ткаченко.

На цьому фоні особливо промовистим виглядає звернення ДСНС, яке наполягає: заблоковані проїзди до дворів - це пряма загроза життю. У випадку пожежі чи обстрілу хвилини можуть вирішити все, але рятувальники не мають змоги навіть дістатися постраждалих через припарковані автівки. До речі, адреси будівель, де складно буде проїжджати спецтехніці, мають розроблятися спільно з ГУ ДСНС у Києві, адже фахівці перевіряють заїзди навіть до конкретних під'їздів, не кажучи вже про будинки.

Крім того, згідно з весняними планами, у процесі мають бути задіяні керуючі компанії, ОСББ, ЖБК, районні адміністрації. Департамент територіального контролю мав би забезпечити постійне інспектування проблемних ділянок житлової забудови на предмет порушення правил паркування, Департамент транспортної інфраструктури - розробити план-графік облаштування антипаркувальної інфраструктури, Департамент фінансів - визначити джерела фінансування таких робіт. Нині, з огляду на “результати”, Ткаченко, зазначив, що у разі відсутності прогресу до 11 серпня вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Можливо, він ініціює нову хвилю тиску на посадовців і публічного обговорення, адже, хоча старт і був більш ніж гучний, результат поки що більше нагадує застій.

Як у Києві почали вивозити занедбані автівки: повідомлення встромлюють під "двірники" і тягнуть на спецмайданчики

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок біля будинків почали прибирати старі автівки, що стоять без руху вже довгий час, чи вже є відвертим металобрухтом. Організували їх вивезення на безоплатні майданчики шляхом прийняття рішення Ради оборони Києва. Забрати ж транспорт, який ще потрібен його власникам, кажуть, можна у будь-який час.

Трохи згодом ми повідомляли, що власників занедбаних автівок, які збираються евакуйовувати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. З цією метою під "двірники" такого транспорту встромлюють папірці від районної адміністрації з контактними даними й поясненням, що автівку евакуюють, якщо власник її не перепаркує. Цікаво, що у поясненні роз'яснюється, що саме мають на увазі під "покинутими" машинами - але далеко не всі автівки, чиї власники отримали попередження, підпадають під критерії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити