Активісти закликають застосувати у столиці досвід Миколаєва, де така практика вже діє на вулицях та компенсує збитки комунального транспорту
Блокувати автівкою рух тролейбусів, трамваїв чи автобусів має бути боляче для гаманця. Випадки блокування трафіку у Києві внаслідок неакуратного чи нахабного паркування – не рідкість. Але якщо змусити "королів паркування" платити за простій громадського транспорту, тоді таких порушень не буде, впевнені активісти.
Так, Олександр Гречко у Фейсбук-групі "Пасажири Києва" закликає використати досвід Миколаєва. Там, за його словами, не можна просто так взяти і залишити авто посеред вулиці, а потім просто поїхати геть від зауважень і лайок. Заблокував рух – доведеться заплатити. Активіст впевнений, що “таке треба і Києву”.
“За блокування громадського транспорту водіїв авто штрафують. Місто визначило вартість простою свого тролейбуса чи трамвая. І якщо водій приватного авто зупинився в габаритах тролейбуса або трамвая, йому виписують чек. Там десь 1,5 тис грн за годину”, - каже Гречко.
Водій офіційно сплачує суму на рахунок підприємства. А якщо не платить, транспортники подають на нього до суду. Активіст вважає це ідеальною практикою, щоби стимулювати київських водіїв правильно паркуватися.
“Не повинно бути, що тебе трохи посварять, і ти поїхав вільно. Заплатиш за простий одного тролейбуса, або 10-ти, і це буде там в районі 10 тисяч”, - наголошує Гречко.
Такі самі суми, за словами активіста, платять у Миколаєві водії авто, які влаштували ДТП на трамвайних коліях чи на дорозі, при цьому заблокувавши громадський транспорт. Комунальне підприємство у такому разі виступає як третя сторона у ДТП і вимагає компенсацію збитків внаслідок простою свого транспорту.
Транспортний активіст Дмитро Пилипенко, зі свого боку, навів офіційні дані, які демонструють, що КП "Київпастранс" оцінює втрати від “героїв паркування” в геть інших масштабах. Підприємство надало киянину дані на його запит, і подивитися, як неправильне паркування чи затори відбиваються на русі громадського транспорту, можна на прикладі проспекту Шухевича, де ходять чотири автобусні та чотири тролейбусні маршрути.
Станом на 27 червня за період, який не вказано, тут планувалося 412 тролейбусних та 470 автобусних рейсів. Реально було виконано 384 та 419 рейсів відповідно. Через технічні несправності не відбулися сім тролейбусних та 13 автобусних рейсів, а ввнаслідок ускладнень руху зірвалися 21 тролейбусний та 34 автобусні рейси.
Згідно з розрахунками "Київпастрансу", за 21 невиконаний рейс тролейбусів бюджет втратив доход у 11 941 грн, або 568 грн за рейс. 34 рейси автобуса, що не відбулися, привели до втрати 25 574 грн, або 752 грн за рейс. Як бачимо, цифри від транспортників зовсім інші, про тисячі гривень збитків за рейс не йдеться.
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що розвантажити Хрещатик та прибрати автівки, запарковані на тротуарах та пішохідних зонах головної вулиці української столиці допоміг мер іншого великого міста, що переживало схожі проблеми. Йдеться про колумбійську столицю Боготу та Енріке Пеньялоса, який, приїхавши до Києва, вказав міській владі на хиби у паркуванні. Загалом він відомий своїми непопулярними й болючими кроками, що зрештою принесли плоди.
Також Інформатор повідомляв, що у червні 2025-го водії-кияни сплатили понад 30 тисяч штрафів за паркування. Кожну п'яту з усіх автівок, запаркованих з порушеннями, відвезли на штрафмайданчики, а загалом порушення витягнули з кишень київських водіїв та гостей столиці 12,6 млн грн.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.