Петиція про валідатори в маршрутках Києва: у Кличка кажуть, що зробили все можливе, та бізнесмени проти

Читать на русском

Справа не пішла далі експерименту, проведеного навесні-влітку 2023 року на маршруті №444, та й там валідатори дуже швидко демонтували

Читать на русском
Вдосконалення громадського транспорту Києва
Валідатори в маршрутках Києва з'являться, проте це буде нескоро

Справа не пішла далі експерименту, проведеного навесні-влітку 2023 року на маршруті №444, та й там валідатори дуже швидко демонтували

Електронні квитки, а відтак - і валідатори, мають бути запроваджені в усіх видах міського пасажирського транспорту незалежно від форми власності. І з власниками маршрутів вже ведуться перемовини про встановлення системи АСОП (автоматизована система обліку оплати проїзду - ред.) Втім, далі пілотного проєкту, що працював влітку 2023 року на одному з маршрутів, справа не пішла.

Про це йдеться у відповіді заступника міського голови Києва з питань самоврядних повноважень Петра Оленича на онлайн-петицію киян про необхідність встановлення валідаторів в маршрутках, яку оприлюднено на сайті КМДА. Вимога про влаштування зручної системи оплати проїзду за допомогою карток киянина та звичайних платіжних карток набрала 6 тисяч голосів ще на початку грудня.

"Електронний квиток АСОП повинен бути запроваджений в усіх видах пасажирського транспорту незалежно від форми власності. Для вирішення питання приєднання приватних перевізників до АСОП вживаються організаційні заходи: проводяться переговори, на сайті КП ГІОЦ (Головний інформаційно-обчислювальний центр - ред.) оприлюднено проєкт договору та порядок підключення перевізників, реалізовано пілотні проєкти на окремих маршрутах", - зазначає у відповіді Петро Оленич.

Мова про експеримент з впровадження безконтактної оплати проїзду на маршруті №444 (від ст.м. "Звіринецька" до вул. Метрологічної) у Києві в травні-липні 2023 року. Втім, ТОВ "Союз-Авто", що обслуговує цей маршрут, відмовилася надавати журналістам точну інформацію про кількість пасажирів, що було перевезено її автобусами. Приватна компанія мотивувала ненадання відповіді тим, що валідатори, встановлені в її транспорті, буцімто, часто ламалися.

"Було встановлено обладнання для оплати проїзду за допомогою електронного квитка. Проте, з серпня 2023 року підключення до АСОП цього маршруту було припинено з незалежних від КП ГІОЦ обставин", - зазначає Петро Оленич.

Заступник міського голови Києва з питань самоврядних повноважень також додає, що КП ГІОЦ готове до підключення приватних перевізників до системи електронних квитків - головною умовою для цього є відповідність обладнання технічним вимогам. Своєю чергою, у відповіді на петицію директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор додає, що сама АСОП поки що функціонує у дослідному режимі. А розпорядженням КМВА від 30 грудня 2022-го цей режим було продовжено на період дії воєнного стану плюс ще дев'ять місяців з дати його припинення чи скасування.

"Пасажири Києва" пояснили, в чому хибність експерименту

Нагадаємо, як писав Інформатор, на думку транспортного експерта Олександра Гречка з ініціативи "Пасажири Києва", експерименту з підключення маршруту №444 не варто довіряти. Адже ніхто не забороняв пасажирам розраховуватися готівкою, а оплата була доступна лише через функцію PayPass (звична для містян Картка киянина та застосунок "Київ цифровий" чомусь не підключили).

"Якщо примусити приватних перевізників ставити валідатори, то пасажирам буде зручніше сплачувати за проїзд, перевізники не зможуть ухилятись від сплати податків, а ми нарешті, як суспільство, побачимо, скільки людей користуються маршрутками і скільки вони заробляють грошей", - стверджує громадська ініціатива "Пасажири Києва".

Зазначимо, що маршрутки є одним з найбільш ефективних генераторів грошової виручки в масштабах міста-мільйонника. Так, раніше в якості одного з резонів зупинки громадського транспорту під час повітряних тривог називалося саме те, що маршрутні таксі не зупиняються, збільшуючи обсяги "тіньових" коштів.

Також додамо, що київська міська влада вирішила поки що не впроваджувати єдиний пересадковий квиток на всі види міського транспорту до завершення війни. В КМДА аргументували це "необхідністю витратити значні фінансові ресурси".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.