Скільки б кияни не просили скасувати рішення про заборону руху під час тривог, влада кожного разу їм відмовляє. Проте є транспорт, який рухається за розкладом, коли інші стоять.
З 1 серпня 2022 року до 17 листопада 2023 року вимушений простій наземного громадського транспорту Києва та частково метрополітену призвів до втрат 2,5 млрд грн. Це пов’язано із рішенням зупиняти громадський транспорт через повітряні тривоги в столиці. Такі підрахунки зробили активісти громадської організації «Пасажири Києва».
За цей час транспорт зупинявся майже на 300 годин. З коштів, які були втрачені через простій, могло бути сплачено 18% ПДФО, 40% від якого пішло б у міський бюджет. Це понад 180 млн грн.
«Щонайменше 60 млн грн було недоотримано КП «Київський метрополітен» і КП «Київпастранс» лише за час простою, також на виручку негативно впливає нерівномірність графіків руху після закінчення дії сигналу «Повітряна тривога». Ці недоотримані доходи покриваються комунальним перевізникам з міського бюджету», - заявили в громадській організації.
17 листопада цього року президент Володимир Зеленський заявив, що російські винищувачі, які можуть бути носіями «Кинджалів», не повинні паралізувати всю країну на години. Й доручив знайти рішення, що з цим робити. Спираючись на цю заяву, активісти звернулись до начальника Київської міської військової адміністрації (КМВА) Сергія Попко та попросили скасувати рішення, яким паралізується транспорт Києва під час тривог.
«Ми неодноразово заявляли про неефективність такого рішення та відсутність доведеного впливу на підвищення безпеки жителів та гостей Києва. Окрім того, це призводить до перевитрат коштів громадянами через вимушену потребу скористатися іншими - набагато дорожчими видами транспорту, такими як - приватні автомобілі, таксі та маршрутки», - вважають активісти.
Однак в КМВА вирішили нічого не змінювати. Тому кияни, які не встигли доїхати через тривоги, будуть переплачувати й надалі.
«Після обговорень, було прийняте рішення подовжити заборону руху громадського транспорту під час повітряних тривог. Як і раніше - транспорт буде довозити пасажирів до найближчого укриття, перевезення людей плановими маршрутами під час тривог заборонено. Таке рішення обумовлене заходами безпеки. Тому прошу звернути на це увагу і сумлінно дотримуватися встановлених правил», — процитували начальника КМВА Сергія Попко в Деснянській райадміністрації.
З 1 серпня 2022 року було прийнято рішення Ради оборони Києва, що наземний комунальний громадський транспорт зупиняється на час повітряної тривоги, а пасажири мають йти до укриття. Метро не здійснюватиме перевезення наземними ділянками та закриватиме роботу станцій відкритого типу. Підземні станції працюватимуть як укриття.
Як виявилося, це так не працює – кияни збиралися на зупинках в очікуванні кінця тривоги та не йшли до укриттів, а маршрутки продовжували їздити. Виявилося, що в договорах з перевізниками немає пункту про зупинку під час тривог. Тому в Київради переклали відповідальність на поліцію.
Кияни не оцінили такої турботи. В серпні 2022 року з’явилась перша петиція за скасування рішення про зупинку транспорту. В січні 2023 року кияни вдруге попросили відмовитися від ідеї зупиняти транспорт. В березні цього року була третя спроба «достукатися» до влади. Кожного разу прохання киян не підтримали.
«У разі повітряної тривоги КП «Київпастранс» та приватні компанії, що надають послуги з перевезення пасажирів, мають робити зупинку біля найближчого укриття для населення, розміщеного за маршрутом руху», - таке рішення ухвалила 17 травня цього року Рада оборони Києва. Відповідальність за виконання знов переклали на поліцію.
Проте вимога зупинятися стосується не всього транспорту. Навіть під час тривог кільцева електричка рухається за розкладом. В тому числі між лівим та правим берегом. Це пов’язано із тим, що електричка «підпорядковується» Укрзалізниці.
Інформатор писав, що кияни критикують єдиний квиток на громадський транспорт.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.