Перший потяг з пасажирами поїде новим тунелем на Теремки 12 вересня - Кличко

Міський голова назвав кошторис ремонту та зазначив, що до аварії призвела низка факторів, як-от неправильне будівництво, порушення технологій підрядними компаніями та не врахування рівня ґрунтових вод

Тунель під Деміївською площею Віталій Кличко метрополітен Києва
Загалом, на капітальний ремонт тунелю довелося витратити 9 місяців

Усі роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями “Деміївська” - “Либідська” завершені. Повноцінний рух між ними відкриють вже у четвер, 12 вересня 2024-го. Загалом аварія коштувала казні міста 383 млн грн - це чимало, але все ж на 62 млн грн менше початкової вартості, яку обраховували фахівці.

Про завершення пусконалагоджувальних робіт повідомив у соцмережах в середу, 11 вересня, міський голова Києва Віталій Кличко у власному Телеграм-каналі. Він зазначив, що весь комплекс робіт тривав 9 місяців. За цей час підрядна компанія підготувала будмайданчик, переклала понад 200 кабельних мереж (ДТЕКу, Укртелекому тощо), а також розробила котлован глибиною понад 15 м. Всередині була демонтована стара частина тунелю довжиною у 27 метрів та побудована нова.

"Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки, загальною довжиною понад 50 м. Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів", - зазначив Віталій Кличко у дописі.

Перегінний тунель між "Деміївською" та "Либідською" знаходиться у складних гідрогеологічних умовах, зазначає Кличко. А відтак, під час ремонту довелося провести роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї. Міський голова назвав і кошторисну вартість усього комплексу робіт. Вона склала 383 млн грн, що, як зазначив Віталій Кличко, було на 62 млн грн менше початкової вартості.

Паралельно з відновлювальними роботами, каже мер, були проведені експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації. Зокрема, Кличко закцентував на тому, що її причиною були, нібито, "окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва".

Так, за словами Кличка, оправу тунеля побудували неякісно, порушивши допуски монтажу кілець. Не закріпили ґрунти, а самий тунель мали б експлуатувати при значно меншому рівні ґрунтових вод. Та й жорсткість тунелю, написав міський голова, виявилася нижчою за проєктну – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (в них зменшена товщина та відсутність ребер).

Прокуратура вважає інакше: чому арештували в.о. начальника метро Києва і що йому загрожує

Нагадаємо, що в міської прокуратури Києва дещо інакший погляд на причини аварії. Там вважають, що тунель все ж некоректно експлуатували впродовж більш ніж десяти років. Зрештою, наприкінці липня Подільський районний суд Києва відправив під домашній арешт головного інженера, в.о. начальника Київського метрополітену Віктора Вигівського. Йому інкримінують неналежне утримання тунелю біля метро "Деміївська", яке призвело до аварії у тунелі в грудні 2023 року. Саме він, за даними слідства, як головний інженер, несе відповідальність за стан тунелів.

Також Інформатор розповідав про те, як на перегоні між станціями метро "Либідська" та "Деміївською" триває тестова обкатка поїздів і пусконалагоджувальні роботи. Метрополітенівці перевіряють і тестують системи безпеки руху потягів. Серед іншого, йдеться про сигналізацію, зв'язок і систему автоматичного регулювання швидкості руху поїздів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube