Київрада запроваджує автоматичну фіксацію та більш жорсткі штрафи за порушення паркування

Столичні депутати звертаються до Верховної Ради та Кабміну, аби навести лад на вулицях столиці й змусити водіїв дотримуватися правил паркування

паркування Київрада проєкт рішення
Пропонується надати інспекторам більше повноважень, посилити відповідальність за паркування на тротуарах і велосмугах, скасувати 10-хвилинну безкоштовну стоянку

Міська влада вирішила посилити заходи боротьби з водіями, які систематично порушують правила паркування у Києві. Існуючі штрафи не дають потрібного ефекту, а ситуація з хаотичним паркуванням   у місті залишається критичною. Тому Київрада пропонує змінити законодавство і дати інспекторам нові інструменти для контролю.

Київрада планує запровадити автоматичну фіксацію порушень правил паркування та підвищити штрафи. Відповідний проєкт рішення розробив Департамент територіального контролю столиці. Його винесуть на розгляд депутатів під час сесії 18 грудня.

Документ містить звернення до Верховної Ради та Кабінету Міністрів із проханням змінити низку нормативних актів. Зокрема, йдеться про дозвіл інспекторам із паркування застосовувати автоматичні системи фіксації правопорушень. Наразі такі повноваження є лише у підрозділів поліції.

У пояснювальній записці підкреслюється, що стрімке зростання кількості авто у Києві створює безлад на дорогах. Інспектори фізично не встигають охопити всі вулиці, а паркувальні порушення часто залишаються безкарними. Автоматизація дозволить цілодобово фіксувати порушення без участі співробітників інспекції.

"Запровадження такої можливості дозволить у кінцевому підсумку суттєво збільшити кількість зафіксованих правопорушень, відповідно надходжень до місцевих бюджетів у вигляді штрафів, незалежно від кількості інспекторів з паркування, працюючих безпосередньо на вулицях міста", - йдеться у пояснювальній записці до проєкту рішення.

У проєкті також пропонується посилити відповідальність за зупинку і стоянку на тротуарах, велодоріжках та смугах. Крім того, пропонується скасувати норму, яка дозволяє 10-хвилинну безоплатну стоянку після сплати. Водіям, які залишають авто з порушенням, загрожуватиме евакуація.

Конкретні суми нових штрафів поки не оприлюднені, але депутати наполягають на їхньому підвищенні. Зараз в Україні за такі порушення можна отримати від 255 грн до 1,7 тис грн штрафу. На думку авторів проєкту, ці суми не стримують порушників.

У поясненнях також наводиться приклад Варшави та Барселони. У цих містах після запровадження автоматичних систем фіксації кількість порушень зменшилась на 30–40 %, а надходження до бюджету зросли. Автоматизація дозволила економити на персоналі та значно ефективніше виявляти правопорушення.

Київська влада розраховує, що схожий підхід спрацює і у столиці України. Інспектори зможуть виявляти порушення не лише вручну, а й за допомогою відеокамер. Це має дисциплінувати водіїв і зробити міський простір більш безпечним.

Як мотоцикл вперше в історії Києва вивезли евакуатором, і кого зачепили біля ГУ Нацполіції

Нагадаємо, на початку грудня 2025 року Інформатор писав, що вперше у Києві "жертвою" евакуатора став мотоцикл. Його прибрали з дороги біля зупинки громадського транспорту неподалік від Центрального залізничного вокзалу. Цей випадок підтверджує: правила дорожньої відповідальності стосуються всіх без винятків.

А ще, ми розповідали, що одна з найбільш запаркованих локацій у середмісті Києва, Михайлівська та Софіївська площі, нарешті привернула увагу паркувальних інспекторів. Інформатор ще у червні 2024 року зробив репортаж з-під будівлі на Михайлівській площі: виявилося, що там чи не найбільше "паркунів"-порушників у столиці. Нині ж евакуатори вивезли з локації п'ять автівок, покинутих власниками просто посеред проїжджої частини.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити