КП "Київський метрополітен" провело закупівлю послуг із лабораторних робіт, що мають на меті визначити, чи наявний у воді радіоактивні елементи та продукти їхнього розпаду
КП "Київський метрополітен" провело закупівлю послуг із лабораторних робіт, що мають на меті визначити, чи наявний у воді уран, радон чи радій. Вишукувальні роботи для столичної підземки проводитиме ДП "Українська геологічна компанія", за це їй сплатять 70,7 тис грн. Та значно цікавішим є питання про те, що саме за воду перевірятимуть геологи, і чи це становить небезпеку для пасажирів метро.
Столична підземка провела закупівлю послуг із проведення лабораторних робіт з визначення наявності у воді радіоактивних елементів. Йдеться як про уран і радій, радіоактивні хімічні елементи, так і про продукт їхнього розпаду - радон (газ, що міститься у ґрунті й гірських породах). Виконавець робіт має зробити дослідження води до 31 березня 2026 року, а до висновків має додати ще паспорти радіаційно-гігієнічної оцінки якості води.
Переможцем у тендері є ДП "Українська геологічна компанія", за свою роботу вона отримає 70,7 тис грн. Вона ж, судячи із протоколу про розкриття тендерних пропозицій, була єдиною, хто подався на цей тендер. Договір вже був підписаний між КП "Київський метрополітен" та виконавцем 27 жовтня 2025 року.
А от деталей про те, де саме підземка збирається досліджувати воду на предмет радіоактивних елементів, у тендерних матеріалах немає. Втім, найімовірніше, вона досліджуватиме ґрунтові води на одній з ділянок метро - не можна виключати, що десь у тунелях помітили аномальний радіаційний фон, через що й вирішили дослідити місцеву воду.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що на день народження київського метрополітену у Київраді знову пролунала пропозиція зробити проїзд у підземці безоплатним для пасажирів. Тему вже вкотре підняв депутат міськради Тарас Козак: він вже озвучував таку ідею, втім, поки на неї не пристає ані керівництво підземки, ані столичний транспортний Департамент. Зауважимо, що в цілому у такій пропозиції цілком є сенс, адже така модель, запроваджена у низці міст Європи, дає результат у вигляді збільшення соціальної активності містян.
А ще, ми писали, що у Києві пропонують змінити назви кількох станцій метро та одного депо на лівому березі міста. Мета цього - усунення топографічної плутанини при навігації, оскільки деякі зі станцій мають назву, що не відповідає їхньому дійсному географічному розташуванню. Так, станцію підземки "Берестейська" радять назвати ім'ям історичної місцевості "Грушки", де вона дислокована, а назву "Дарниця" поки прибрати зовсім, оскільки вона навіть не розташована у Дарницькому районі міста.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.