Неякісні проєкт та будівництво: у КМДА назвали попередню причину деформації тунелю синьої лінії метро

Читать на русском

У попередніх висновках фахівців з Науково-дослідної судово-експертної установи йдеться про неякісний проєкт, будівельно-монтажні роботи та надскладні гідрогеологічні умови

Читать на русском
Аварія на метро у Києві
Тунель було закрито 8 грудня, а за кілька тижнів запустили "човниковий" рух поїздів. Фото - КМДА

У попередніх висновках фахівців з Науково-дослідної судово-експертної установи йдеться про неякісний проєкт, будівельно-монтажні роботи та надскладні гідрогеологічні умови

З'явилися попередні висновки науковців про причину деформації тунелю між станціями метро "Деміївська" та "Либідська". Вона полягає у неякісному проєктуванні та будівництві ділянки тунелю, яка за півтора десятиріччя стала проблемною. Також однією з причин є складні гідрогеологічні умови, у яких прокладено тунель.

Про причини розповів директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор. За його словами, у попередніх висновках від експертів Науково-дослідної судово-експертної установи йдеться передовсім про якість проєктування і будівництва столичного метро на "синій" лінії.

"У своєму висновку науковці зазначили, що причиною є неякісні проєктні рішення з облаштування тунелю в межах аварійної ділянки. А також неякісні будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки", — зазначив Кандибор.

Як зазначив чиновник, перші ж помилки було допущено ще під час будівництва тунелю. Нагадаємо, будівельники спочатку допустили пошкодження прохідницького щита (його було зламано через невідомі конструкції, і апарат ремонтували понад півроку). А потім - буквально втопили механізм у пісках-пливунах, через що загинули двоє прохідників.

Кандибор додав, що саме цей відрізок тунелю метро проходить у надскладних гідрогеологічних умовах. Ґрунти дуже водонасичені, з шаром торфу, дрібного й середнього піску. Директор транспортного департаменту наголосив, що експертне дослідження ще триває.

"Остаточні результати будуть відомі після розкриття котловану. Тільки тоді експерти зможуть провести всі необхідні дослідження конструкції тунелю ззовні. А втім, уже зараз ми бачимо, що причиною є неякісне проєктування та недбале виконання робіт, наслідки якого нині доводиться ліквідовувати", — сказав він.

Директор транспортного департаменту наголошує, що впродовж 14 років експлуатації тунелів КП "Київський метрополітен" вчасно робило всі належні процедури і регламентні роботи, що були необхідні для роботи об'єкту. За його словами, це підтверджують висновки експертів.

"Зупинка руху поїздів цією ділянкою була своєчасною. Це дало змогу розпочати встановлення причин виникнення аварійної ситуації із залученням відповідних фахівців, а також виконання відновлювальних робіт", — ідеться в повідомленні.

Поїзд далі не їде: як почалася аварія і коли залучили фахівців

Нагадаємо, 8 січня було зупинено рух поїздів на перегоні "ст.м. Либідська - ст.м. "Деміївська". Того ж дня у КМДА прийняли рішення про закриття частини "синьої" лінії метро від "Либідської" до "Теремків" через аварійну ситуацію. У соцмережах з'явилося відео підтоплення колій, до того ж, вода нанесла чималий шар піску з-за конструкцій оправи тунелю.

За кілька тижнів, 18 грудня, було оприлюднено договір на обстеження та визначення технічного стану перегінного тунелю. Вартість послуг оцінили у 733,6 тисячі гривень, а термін виконання — до 1 березня 2024 року. Підписання договору без тендера пояснили тим, що розрахунки треба провести у стислі терміни, а їхня нагальність зумовлена безпекою роботи транспорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.