Київ отримав 50 мільйонів євро, щоб замінити російські вагони метро

Європейський інвестиційний банк та КМДА підписали 24 вересня угоду про придбання кових вагонів метро для української столиці, на ці кошти можна оновити чи й повністю замінити 120-160 вагонів

Київський метрополітен кредит ЄІБ закупівля вагонів
У метро Києва 60% вагонів вже відпрацювали свій термін і потребують заміни

Європейський інвестиційний банк та КМДА підписали 24 вересня 2024 року угоду на 50 млн євро про придбання кових вагонів метро для української столиці. За рахунок кредитних коштів Київ модернізує систему метро та замінить старі вагони російського виробництва, які до того ж вже безнадійно застаріли. Ця сума є лише першим траншем більшого кредиту у розмірі 200 млн євро, що надав Києву банк.

Про підписання угоди повідомляє КМДА на своєму сайті. Міська адміністрація розповідає, що ініціатива спрямована на модернізацію київського метрополітену та забезпечення надійності транспорту для киян. А потреба в заміні рухомого складу є: 80% вагонів метро Києва нині російського виробництва, до того ж, понад 60% парку вже перевищило терміни експлуатації. Нині мова йде про оновлення чи й повну заміну 120-160 вагонів.

"Зменшуючи залежність від виробленого в росії рухомого складу, запчастин та обладнання для обслуговування, ця співпраця є важливим кроком на шляху до зміцнення незалежності України та приведення її транспортних систем відповідно до європейських стандартів", - цитує сайт КМДА віцепрезидентку ЄІБ, відповідальну за операції банку в Україні, Терезу Червінську.

В КМДА зазначають: 50 млн євро, наданих за підтримки Фонду ЄІБ "EU for Ukraine Fund", є першою частиною кредиту на загальну суму 200 млн євро, наданого банком. Ця початкова сума спрямована винятково на придбання нових вагонів метро для Києва. Решта, 150 млн євро, буде надана після завершення техніко-економічного обґрунтування (також профінансованого ЄІБ), яке оцінить доцільність закупівлі нових вагонів метро порівняно з модернізацією частини наявного парку вагонів.

"Придбання сучасних і енергоефективних вагонів метро означає насамперед посилення безпеки пасажирських перевезень і раціональне використання коштів із міського бюджету для утримання рухомого складу. Це нагальне і першочергове питання сьогодні з огляду на воєнний стан в Україні", - каже заступник міського голови Києва Микола Поворозник.

Які плани були щодо заміни вагонів, і за що проголосувала Київрада

Нагадаємо, у червні 2024 року Інформатор писав про те, що депутати Київради проголосували за придбання нових вагонів метро на суму до 50 млн євро за кошти Європейського інвестиційного банку. Це рішення приймалось з урахуванням минулорічного розпорядження військової адміністрації Києва про необхідність модернізації рухомого складу на загальну суму 450 млн євро. Останнє рішення депутатів – це частина з цього великого проєкту.

Ще раніше ми повідомляли про те, що в метро Києва планують провести модернізацію 220 вагонів, а також придбати 95 нових, які відповідають всім сучасним нормам. На це потрібно 450 мільйонів євро. Робити це планують за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. Загалом у столичній підземці планують оновити до 40% рухомого складу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube