У лютому 2023 року покупець відправив генератор до офіційного дилера, але з того часу ні генератора, ні коштів, які киянин за нього заплатив, він не бачив.
Киянин придбав у підприємця 30 грудня 2022 року бензиновий генератор «Lion Power LNG 10000E3». При отриманні посилки чоловік побачив, що пристрій приїхав не у заводській упаковці, а в обриштовці. Крім того, на вузлах та агрегатах генератора були сліди зносу, зокрема, був тріснутий корпус кожуха повітряного фільтра. Киянин мав би відмовитися від нього, проте йому пообіцяли надіслати новий кожух, але це не допомогло: генератор відмовлявся працювати.
Мешканець столиці звернувся до сервісного центру, де йому повідомили, що відремонтувати пристрій не можуть. Начебто до генератора не було запасних частин.
Тоді чоловік звернувся до продавця та попросив щось зробити з несправним обладнанням. Підприємець, який продав генератор, запропонував відправити його до офіційного дилера компанії-постачальника – фірми «КМА ЮКРЕЙН».
Мешканець столиці дослухався до поради та у лютому 2023 року відправив генератор до офіційного представника. Але з того часу ні генератора, ні коштів, які киянин за нього заплатив, він не бачив. Тому у червні минулого року чоловік відправив через свого адвоката вимогу до підприємця повернути 75 тис. грн вартості пристрою, але відповіді не отримав. Через це справа потрапила до суду.
У суді мешканець столиці пояснив, що оскільки у сервісному центрі визнали, що проданий генератор є несправним, і, крім цього, хтось ним вже користувався, то він, як споживач, має право вимагати розірвання договору купівлі-продажу.
«Також має право на стягнення з відповідача моральної шкоди, - йдеться у позові. - Вимоги про відшкодування моральної шкоди (киянин) мотивує тим, що рішення про придбання генератора ним прийнято через численні аварійні відключення електроенергії. Через несправність генератора він не мав можливості використовувати його за призначенням, а тому зазнавав страждань через відключення електроенергії у зв`язку з пошкодженням системи електропостачання через збройну агресію РФ».
На розмір моральної компенсації вплинуло те, що з моменту придбання обладнання до розгляду справи у суді сплинули пів року, а генератор досі залишався несправним. Тому за хвилювання чоловік просив 37 тис. 500 грн компенсації.
Суддя Деснянського районного суду Києва Оксана Скрипка встановила, що киянин зробив все можливе, щоб полагодити пристрій. Проте «оживити» генератор не вдалося, а й згодом він пропав під час пересилки. Крім того, у сервісному центрі надали довідку, що обладнанням користувалися декілька місяців перш ніж його продати. А це не було передбачено умовами продажу.
Через це 4 березня 2024 року суддя Скрипка вирішила, що підприємець, який продав несправний генератор, має повернути покупцю 75 тис. грн за пристрій та виплатити 7 тис. 500 грн моральної шкоди. Крім того, окремим рішенням продавець мав заплатити ще 31 тис. 460 грн за роботу адвоката, якого найняв киянин.
У грудні 2022 року в одному із місцевих магазинів невідомі винесли прилад уночі, зламавши двері до приміщення. Як повідомила поліція Київщини, наступного дня крадій продав прилад на місцевому ринку.
Слідчі Бучанського управління поліції Київщини, за процесуальним керівництвом Києво-Святошинської окружної прокуратури, оголосили зловмисникові про підозру за фактом крадіжки, вчиненої в умовах воєнного стану. Крадію загрожує до 8 років позбавлення волі.
Інформатор писав, що у Києві посадовиця РДА «заробила» 1,3 мільйона гривень на закупівлі генераторів в шкільні укриття.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.