Киянин отримав дзвінок від Ощадбанку щодо авторизації та втратив з рахунку 64 998 гривень - що вирішив суд

У листі Ощадбанку вказувалося, що зняття коштів з рахунку чоловіка стало можливим через те, що реквізити платіжної картки стали відомі третім особам, тому відсутні підстави для їх повернення

Ощадбанк
Клієнт Ощадбанку звернувся до поліції з заявою, бо втратив з рахунку 64 998 гривень

Чоловік отримав дзвінок від нібито Ощадбанку, який проводив авторизацію, з вимогою відповісти на декілька запитань. У нього виникли сумніви щодо правомірності цих дій, він звернувся до фінустанови щодо блокування картки. Згодом клієнт дізнався про списання з рахунку 64 998 гривень. Про це йдеться у рішенні Солом'янського районного суду Києва, опублікованому 19 червня 2024 року. 

24.10.2023 року чоловік дізнався, що без його особистих розпоряджень з картки зняли належні йому кошти у розмірі 64 998 гривень. Він отримав дзвінок з повідомленням, що АТ "Ощадбанк" проводить авторизацію, тому необхідно відповісти на декілька запитань. У нього виникли сумніви щодо правомірності цих дій, клієнт звернувся до фінустанови щодо блокування вказаного рахунку. 

Чоловік звернувся з відповідною заявою до поліції. За наслідками її розгляду до Єдиного реєстру досудового розслідування внесли відомості про кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України (шахрайство, вчинене шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки), в якому його визнали потерпілим, досудове розслідування триває. Він також просив Ощадбанк провести службове розслідування за фактами незаконного заволодіння коштами та повернути їх.

У листі Ощадбанку вказувалося, що зняття коштів з рахунку чоловіка стало можливим через те, що реквізити платіжної картки стали відомі третім особам. Саме тому відсутні підстави для повернення коштів.

"24.10.2023 року о 12:55 чоловік за допомогою телефону здійснив реєстрацію у систему дистанційного банківського обслуговування «Ощад 24/7» та визначив спосіб входу в систему шляхом використання коду доступу, який надіслано банком на фінансовий номер телефону. Без введення коду, який направлявся на його фінансовий номер, вхід до системи «Ощад 24/7» та проведення операцій щодо перерахунку коштів неможливий, а згаданий код або біометрія були відомі тільки особі, яка здійснювала операції з платіжною карткою, а саме клієнту", - заявили в Ощадбанку. 

Що вирішив суд? 

Суд задовольнив позов чоловіка. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на його користь стягнуть 64 998 гривень.

"Відповідач не довів, що позивач, як користувач картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяв у доступі до його карткового рахунку. Списання коштів відбулося не за його розпорядженням і він не повинен нести відповідальності. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, він повідомив про цей факт банк та звернувся до поліції. Саме дії банку, на який покладено контроль та обов'язок перевірки всіх «підозрілих» транзакцій і при виявленні таких застосовувати право на блокування рахунку, призвели до негативних наслідків, що призвели до порушення прав клієнта. За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення вимог позову", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube