Ощадбанк без пояснення причини заблокував клієнту доступ до свого додатка - що вирішив суд Києва

Читать на русском

У відповідях Ощадбанк не повідомляв клієнту причини блокування доступу до сервісу

Читать на русском
Ощадбанк
Ощадбанк заблокував клієнту доступ до сервісу Ощад 24/7

У відповідях Ощадбанк не повідомляв клієнту причини блокування доступу до сервісу

Чоловік користувався послугами Ощадбанку, але 1 грудня 2023 року йому заблокували доступ до банківського додатка. Він намагався з'ясувати причину, але клієнту радили звертатися особисто до відділення. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 4 квітня 2024 року.

Клієнт Ощадбанку вказує, що у зв'язку із запровадженням воєнного стану в Україні вимушений перебувати на тимчасово окупованій території. Щомісяця він отримував пенсію на картку та користувався послугами сервісу Ощад 24/7. Останню операцію чоловік здійснив 16 листопада 2023 року: переказав кошти на картку іншого банку - юридичної особи, зареєстрованій в Україні, але 1 грудня 2023 року Ощадбанк заблокував йому доступ до Ощад 24/7.

Чоловік звертався до Ощадбанку щодо причини блокування його платіжних операцій, у цьому випадку у застосунку «Ощад 24/7». У відповідях фінустанова не повідомляє причини блокування доступу до сервісу, а наполягає на тому, що, для відновлення доступу необхідно особисто звернутися до відділення.

"Клієнт знаходиться на тимчасово окупованій території України, проте, згідно з програмним забезпеченням АТ «Ощадбанк», 15 лютого 2024 року по його карті здійснювались транзакції по переказу/отриманню коштів у відділенні АТ «Ощадбанк», що знаходиться у Києві. При цьому, перебуваючи в Києві та здійснюючи транзакції по рахунку він мав змогу звернутись до банку для розв'язання питання щодо відновлення додатка «Ощад24/7» з наданням відповідних документів та закрити це питання у досудовому порядку. При цьому, для з'ясування обставин та підтвердження вище наведеній транзакції 2 лютого 2024 року представник банку зателефонував на його номер, але він не відповів та відповідно не підтвердив проведені операції. Станом на теперішній час чоловік особисто до відділення банку для проведення ідентифікації та верифікації, відповідно до умов договору, не з'явився, документи необхідні для проведення ідентифікації не надав", - заявили в Ощадбанку. 

З'ясувалось, що 16 листопада 2023 року за рахунком чоловіка здійснено транзакцію на картку іншого банку після чого, 1 грудня 2023 року АТ «Ощадбанк» заблокував доступ до мобільного застосунку «Ощад24/7» з урахуванням чинного законодавства України, рекомендацій Національного банку України, норм ДКБО у зв'язку з виявленням в процесі моніторингу підозрілих операцій за його платіжною картою для забезпечення захисту та збереження коштів обмежив доступ до інтернет-операцій та заблокував застосунок «Ощад24/7» до підтвердження/оскарження проведених операцій та проведення фізичної ідентифікації у відділенні банку.

Що вирішив суд?

Суд вирішив задовольнити позов чоловіка. Дії Ощадбанку пов'язані з припиненням доступу до платіжного сервісу «Ощад24/7» визнали протиправними. Фінустанову зобов'язали відновити доступ до платіжного сервісу «Ощад 24/7».

"Банк встановив обмеження позивачеві у користуванні мобільним додатком «Ощад 24/7» у зв`язку зі здійсненням заходів, встановлених законодавством, умовами ДКБО та згідно з рекомендаціями, наданими Національним банком України, до його персональної ідентифікації в установі банку. Разом з тим, не надано доказів того, що банк вживав заходи для такої ідентифікації: вимагав у клієнта надати інформацію та документи стосовно ідентифікації, верифікації, або надання відомостей у межах перевірки фінансового моніторингу, змісту діяльності та фінансового стану. Судом не встановлено, що банк доводив до відома причини блокування його доступу до застосунку, будь-яким можливим засобом комунікації пропонував/вимагав надати докази його ідентифікації, для розв'язання питання щодо спірної операції і можливого поновлення доступу", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.