Гнів проллється на засіданні Київради: хто буде цапом-відбувайлом Кличка через аварію на шляхопроводі

Схоже, що в міського голови вирішили призначити винних у аварії на шляхопроводі, причому цього разу очільнику Дептрансу Русланові Кандибору буде дуже складно пояснити такий великий провал у підтримці дієздатності міської інфраструктури

Аварія на Повітрофлотському шляхопроводі Кличко Кандибор Дептранс технології
Схоже, що в Кличка вирішили призначити "цапа-відбувайла" у ситуації з мостом

Віталій Кличко зазнав приголомшливої медійної поразки у ситуації із обваленням Повітрофлотського шляхопроводу. Інакше й не могло, але політичні технологи мера мали б залучити більше лідерів думок та фахівців, аби підкреслити, що прямої вини міської влади загалом у аварії немає. Натомість, у Кличка вирішили виставити "цапом-відбувайлом" очільника Дептрансу, Руслана Кандибора. Його доля стане зрозумілою вже до наступного засідання Київради: цілком ймовірно, один з найресурсніших та найбільш обізнаних у таємницях руху бюджетних коштів посадовців КМДА буде принесений у жертву.

"Не треба Київ відправляти в нокаут"

Якби обваленого мосту не було, його варто було б вигадати. Противники міського голови столиці, серед яких - і депутати Київради, і Верховної Ради використали шляхопровід, як чудове тло для запису відозв та "полум'яних" звернень до Кличка з проханням самозвільнитися або обрати когось з підлеглих. Сам Кличко став зручною мішенню, бо мера у Києві не було (поїхав до Європи на форум із боротьби з корупцією), а профільні чиновники показали чудові навички "хлопчиків для побиття".

Найпершим на руїни висунувся нардеп Віталій Безгін, що керує ТСК з питань взаємодії "центру" з Київською владою. Депутат увімкнув турборежим критики - його показали наживо в ефірі телемарафону, а це чудовий майданчик, щоб пошпетити Кличка. Текст Безгін підготував відповідно образний.

"Це не російська ракета, не дрон. Це - бездіяльність, безвідповідальність київської міської влади. Зараз ми будемо чути, що щось не так, що хтось заважав - але в мене простий посил: Віталій Кличко, Київ - не опонент в ринзі, не треба його відправляти в нокаут", - промовляв нардеп з розпукою у голосі.

А от опозиційні депутати Київради, від яких, власне, й залежитимуть кадрові висновки, були значно млявішими. Склалося враження, що усім спустили "рознарядку" на критику, от вони й рефлексували "для годиться". Депутат Микола Конопелько ("Слуга") зазначив, що обвал - це ще один аргумент на користь тези про неналежне витрачання коштів містом. Його колежанка Лілія Пашинна глибокодумно додала, що міст "вже не втомився, а обвалився".

Трохи живіше відрефлексувала Ксенія Семенова, атакувавши голову Дептрансу - мовляв, на його "вахті" було вже чимало гучних історій, включно з петицією про звільнення. Додамо, що критика саме Кандибора не випадкова: Інформатор ще у березні писав про ризики для посадовця, аргументувавши це публічною складовою (його торпедували вже медійні особи з оточення Кличка), а також підозрами для його підлеглих. І - сюрприз! - одну з таких нещодавно вручили очільнику КП "Київавтошляхміст" Богданові Кобернюку, який є відповідальним за стан шляхопроводів Києва.

Зрештою, очільник міських "Слуг", Андрій Вітренко, пустотливо використав прийом риторичних запитань у стилі "доколє", задавшись тим, "скільки ще має впасти повітрофлотських мостів", щоб Кличко зник з Києва. Зважаючи на те, що у Києві його й без того не було, теза виглядала кумедно і натужно. А якщо уважно подивитись пост Миколи Конопелька, можна побачити в ньому той же прийом-відозву про "Скільки ще має впасти повітрофлотських мостів та закритися станцій метро?" - відтак, в депутатів, схоже, один райтер на двох.

Журналістам виставили цапів-відбувайлів з числа чиновників

А от підлеглі Віталія Кличка, схоже, використали дуже давній прийом з політичних технологій: сховалися. Радники, депутати Київради від УДАР та просто близькі до мера Владислав Андронов, Дмитро Білоцерковець, Олександр Маляревич тактовно промовчали у соцмережах та відмовились від публічних виступів. Депутатка Олеся Зубрицька показала, як пакує коробки з волонтерською допомогою - про міст ані пари з вуст. Навіть найактивніший блогер Київради, депутат від "ЄС" Леонід Ємець, який днями посварився із цілою фракцією "Слуг народу", промовчав (хоч зробив близько п'яти дописів за добу у Facebook).

Втім, у КМДА все ж було прийнято притомне технологічне рішення. А саме виставити для журналістів у якості цапа-відбувайла Руслана Кандибора. Біля полеглого шляхопроводу, на тлі рятувальників з "болгарками" очільник Дептрансу виглядав збентежено, а в очах читалися переляк та сум. Одразу після нього - для балансу - на новому "будмайданчику" з'явилася Анна Мінюкова, колишня ню-модель з Дніпра, що нині є медійною спікеркою КМДА з "особливих питань". Саме Мінюкова напочатку весни зробила заяву, з якої можна зробити висновок про роздратування Кандибором у КМДА. Втім, зараз вона, радше, стала на його захист.

"Зовнішніх ознак, що так може статися, не було - фахівці обстежують усі споруди згідно регламенту раз чи два на тиждень. Можливо, це був якийсь удар чи щось проїжджало", - сказала Мінюкова, що має диплом архітектора та спеціалізується якраз на конструкціях мостів, натякаючи, що, раз "був удар", то й експлуатанти мосту не винуваті.

В очах Кандибора читався сум та розпука, і, щоб підтримати його, у кадрі з'явилася VIP-агітаторка Кличка, Анна Мінюкова
В очах Кандибора читався сум та розпука, і, щоб підтримати його, у кадрі з'явилася VIP-агітаторка Кличка, Анна Мінюкова

Ще одним посадовцем, якого атакували журналісти біля мосту, став очільник КП "Київавтошляхміст" Богдан Кобернюк. Цікаво, що він нещодавно отримав підозру йому інкримінують переплату у 3,5 млн грн через службову недбалість. Відтак, обидва чиновники - і Кобернюк, і його шеф - наразі опинилися за хвилинку від жорстких рішень. Робитиме їх, вочевидь, вже сам Віталій Кличко після повернення з європейського відрядження. А легітимізують їх на наступному засіданні Київради.

Антикризові заходи і перетасовка кадрів у КМДА: на яку протидію атакам здатен Кличко

Нагадаємо, Інформатор вже писав про кадрові перестановки, що можуть чекати на КМДА. Про них свідчать як обережні коментарі, які дають міські чиновники з приводу ситуації на транспорті, у екології тощо; так і неофіційні (але більш ефективні) барометри. Одним з них є Анна Мінюкова, "захисниця Кличка" і колишня ню-модель з Дніпра, що зараз є фахівчинею з інфраструктурних питань. Днями вона написала пост у Facebook про проблеми у Департаменті транспорту - це один з найбільш ресурсних та, відповідно, фінансово вигідних структурних підрозділів КМДА.

Також ми писали про посилення Віталієм Кличком "антикризових" заходів. Річ у тому, що з зими на мера Києва посилився політичний тиск, а сам він переходить у наступ - причому, саме як політик, а не міський голова столиці. Так, політик виступив з інтерв'ю на кількох майданчиках всередині країни та назовні; ймовірно, створив антикризовий штаб з політичних технологів і навіть видав газету власним коштом.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube