Чи дійсно Максиму Шкілю злили тендери на метро у Києві: аналіз рішень столичної влади

Читать на русском

Кличко відмовився від послуг «Київметробуду» як спеціалізованої компанії, в якої були досвідчені працівники та обладнання на користь підрядника Укравтодору, який немає досвіду, проте побачив «вільну нішу».

Читать на русском
Чи дійсно Максиму Шкілю злили тендери на метро у Києві: аналіз рішень столичної влади
Немає впевненості, що з метро у столиці буде все добре

Кличко відмовився від послуг «Київметробуду» як спеціалізованої компанії, в якої були досвідчені працівники та обладнання на користь підрядника Укравтодору, який немає досвіду, проте побачив «вільну нішу».

Компанія «Автострада» бізнесмена Максима Шкіля отримала дозвіл від київської влади займатися таким складним проєктом як добудова та ремонт метро без досвіду та без конкурентних торгів. Шкіль сам підтвердив журналістам, що до цього його компанія не мала досвіду роботи у підземці, проте коли «ніша вільна», то її має хтось зайняти. Чому б не улюбленець Укравтодору?

Перший досвід робіт у підземці «Автострада» отримала без конкуренції. Спочатку у грудні 2023 року компанія мала виконати проєктні та підготовчі роботи у тунелі столичного метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» на 21,1 млн грн. 

Роботи у підземці отримала компанія без достатнього досвіду.
Роботи у підземці отримала компанія без достатнього досвіду.

В КП «Київський метрополітен» укладання договору з «Автострадою» без відкритих торгів пояснювали «потенційною загрозою виникнення надзвичайної ситуації» через «фільтрацію ґрунтових вод i виносом породи в тунель по I головній колії перегону між станціями «Деміївська»-«Либідська» Оболонсько-Теремківської лінії Київського метрополітену».

В підземці знали, що у компанії немає для цього досвіду. Проте столична влада розсварилася з «Київметробудом» через те, що він не зміг вчасно добудувати метро на Виноградар. А крім цієї компанії ні обладнання, ні спеціалістів відповідної кваліфікації «у полі зору» - щоб швидко виправити аварійну ситуацію, ні в кого не було.

Як раз цих спеціалістів запросив до себе Максим Шкіль. У травні цього року він зізнався журналістам, що прихистив вихідців з «Метробуду» для того, щоб освоїти «вільну нішу». Так бізнесмен називає складні технічні проєкти з ремонту та побудови нових станцій метро.

Одна угода – то замало

Згодом за угодою у 21,1 млн грн «Автостраді» сам «поплив у руки» новий договір про додаткові роботи ще на понад 20 млн грн.

«На виконання пункту 2.3 протоколу (комісії. – ред.) КП «Київський метрополітен» було укладено відповідні необхідні договори з ТОВ «ГК «Автострада» на виконання першочергових підготовчих та проєктних робіт...від 12.12.2023 року № 504-П-23 на суму 21 158 771,36 грн (з ПДВ) та від 05.01.2024 №8-П-24 на виконання додаткових підготовчих робіт на загальну суму 20 120 000,00 грн», - йдеться в обґрунтуванні до закупівлі щодо аварійних робіт у підземці.

Чи дійсно Максиму Шкілю злили тендери на метро у Києві: аналіз рішень столичної влади 2

Там де є дві угоди, може з’явитися ще одна. У квітні 2024 року «Київський метрополітен» підписав з «Автострадою» договір на капітальний ремонт перегінного тунелю Оболонсько-Теремківської лінії підземки. Окрім «Автостради» про ціну ремонту запитали ще у компаній «Енергетично-дорожнє будівництво» та «Техно-Буд-Центр», але пропозиція одного з головних підрядників Укравтодору 445,5 млн грн з ПДВ комісії сподобалася більше. 

«Ця цінова пропозиція (445,5 млн грн з ПДВ – ред.) була найнижча серед конкурентів. На сьогодні ні копійки за цей обʼєкт в «Автостраді» ніхто не заплатив. Авансування не передбачено, так прописаний контракт. Зараз працюємо, аби заробити собі імʼя у будівництві метро», – розповів у травні 2024 року в інтерв’ю Forbes власник «Автостради» Максим Шкіль

Так потрохи у компанії накопичувалися свідоцтва, що вона щось робить важливе у підземці. І останній штрих – вишенька на торті - 17 червня 2024 року стало відомо, що «Автострада» стала єдиним учасником тендеру з добудови метро на ж/м Виноградар. За роботи, які мають тривати до кінця 2026 року, компанія може отримати 13,8 млрд грн. Наразі досі немає підтвердження, що угоду з фірмою Шкіля таки уклали.

На умови тендеру скаржилися.
На умови тендеру скаржилися.

Можливо, на це вплинули скарги інших учасників, які теж хотіли позмагатися за цей підряд, але не пройшли через «дискримінаційні умови конкурсу». А можливо на затягування з укладанням договору вплинула історія зі спецобладнанням зі Сполучених Штатів, яке не підлягає реєстрації як транспортний засіб. Звучить досить дивно, адже будівництво знаходиться в Україні, де діє українське законодавство.

Чи дійсно Максиму Шкілю злили тендери на метро у Києві: аналіз рішень столичної влади 4

Звісно, все це припущення, тому що конкурсна комісія має відібрати найкращу пропозицію, яка відповідатиме всім вимогам. Але цікаво, а як там аварійні роботи у метро? Чи виконають їх вчасно, чи буде, як в історії з «Київметробудом», що чекати доведеться довгі роки.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.