Бунт через метро: кияни протестують проти зупинки транспорту на час повітряних тривог

Через нещодавні транспортні колапси з переповненими потягами, збільшенням інтервалів між ними та неможливістю перетнути Дніпро на інший берег пасажири вимагають скасувати рішення Ради оборони міста про заборону використання транспорту у повітряну тривогу

Київський метрополітен колапс у метро
Випадки масштабних "заторів" у київському метро цієї осені почастішали

Майже повний параліч роботи Київського метрополітену, що стався після нічної атаки шахедами 7 листопада 2024 року, викликав величезну хвилю обурення та роздратування киян. Після восьмигодинної повітряної тривоги у вестибюлях станцій утворилися довгі черги, в яких довелося стояти, аби хоча б наблизитися до платформ, потім дочекатися потягу, і найголовніше - влізти у вже переповнений вагон. Скільки людей 7 листопада серйозно запізнилися на роботу, звісно, ніхто не підраховував, але схоже, що кияни досягли “критичної точки” свого терпіння.

За офіційною інформацією КП “Київський метрополітен”, яка була оприлюднена у Facebook після відновлення звичайного режиму роботи, наземні станції "червоної лінії" мають відчинятися після скасування повітряної тривоги та залежно від виходу поїздів з електродепо. Станції відкриваються орієнтовно за 10 хвилин до прибуття першого поїзда, щоб уникнути скупчення на платформах. На це кияни у коментарях зазначають, що “синя” гілка не має наземних станцій, проте колапси там почастішали. У метрополітені це пояснюють тим, що працівники депо також перебувають в укритті під час повітряної тривоги, потім повертаються до своїх робочих місць та забезпечують видачу рухомого складу відповідно до наявної кількості машиністів. Щодо тривалих інтервалів між потягами, це наслідок їхнього браку, адже під час тривоги їх не видають на лінію, із відбоєм їздять тільки ті, що ночували в тунелі.

Проте пасажири не хочуть та й не мають вдаватися до технічних подробиць роботи метрополітену. Терпець урвався, тож шукають винних, серед яких і особисто Кличко, і “безхребетне” транспортне керівництво Києва, і Рада оборони, що прийняла рішення про зупинення роботи метро під час тривог, і керівництво метрополітену - навіть колишнє, у вигляді його екскерівника Брагінського. Кияни не можуть збагнути, чому у Харкові та Дніпрі громадський транспорт не зупиняється, та чому Укрзалізниця, якій підпорядковуються міська та заміська електрички, не вважає, що вони не повинні возити людей під час тривог. Ось що пишуть пасажири, яким 7 листопада довелося користуватися послугами метрополітену:

  • Ті, що їздять на авто і по зробленим для себе велодоріжкам, не розуміють тих, хто їздить на громадському транспорті, не розуміють, що економічна безпека не менш важлива, що пересісти на таксі за 700 грн не всі можуть, що після вечірньої тривоги треба подовжити час роботи транспорту, що залежно від причини тривоги можна по різному себе вести... 
  • Зелена гілка, відбій: 5-7 потягів на Палац спорту, 1 потяг з Палацу спорту, посадка практично неможлива. Переїхати Дніпро не встигла, знов почалась тривога. Стараюсь уникати теорій заговору, але, але. Тиснява може бути небезпечніша за шахед.
  • Тролейбуси, трамваї, автобуси стоять (водії не можуть залишити робоче місце)....все проти людей.
  • А яка дебільна організація пасажиропотоку! Під час тривоги звозять на Видубичі 5-6 потягів і висаджують людей на перон, поки вони не починають падати на рейки! Замість того, щоб рівномірно висадити раніше!А потім і наші люди, всі ці 5-6 комплектів, намагаються влізти в перший потяг, коли там вже і так забито!?
  • Краще рухатися і не думати про це, чим сидіти сиднем і чекати прильотів!Мені все не дає спокою заміська і міська електрички!?Там як!?Знов же, коли весь міський транспорт ховається, маршрутки гасають і люди їм вдячні!
  • Наземні ділянки метрополітену не працюють через безхребетність транспортного керівництва міста. Ніхто не хоче брати на себе відповідальність за життя персоналу і пасажирів.

До речі, з останнім аргументом важко сперечатися. І як зазначають самі ж кияни, люди йдуть на роботу при будь-якій ситуації, але це не означає, що працівникам метро треба брати з них приклад і не ховатися. Згадують, як прилетіло біля станції Лівобережна в клініку, де в 50 метрів вже була колія  - і це обґрунтування для зупинки наземних ліній метро, адже ніхто не візьме на себе відповідальність за можливу загибель людей. І, як висловився один із пасажирів, вимоги не зупиняти метро виникають тому, що по Києву, завдяки потужній системі ППО, ще “слабо прилітає”.

У Київраді порушили питання про додаткові місця для сидіння у метро під час повітряних тривог

Як повідомляв Інформатор, депутатка Київради Вікторія Пташник направила звернення міському голові, Департаменту транспорту КМДА та у КП "Київський метрополітен" щодо встановлення додаткових місць для сидіння на станціях підземки. Ідею подали кияни в соцмережах, коли поскаржилися на відсутність місць для сидіння на одній зі станцій. Крім місць для сидіння, депутатка включила до звернення інші проблемні питання - передовсім, користування пасажирами вбиральнями (Інформатор вже писав - на кожній станції є санвузли, але використовувати їх може дуже обмежена кількість людей), а також доступ до питної води та забезпечення її належної якості. 

Також ми писали, що впродовж 2025-2026 років у метро планують відновити табло зворотного відліку часу до прибуття потягу. Встановлені у підземці наприкінці 2020 року, вони мали б відображати на дисплеях інформацію про те, скільки залишилося чекати до посадки у вагон. Проте з’явилися табло не на кожній станції, а існуючі або перестали працювати взагалі, або нескінченно перериваються рекламою, або таймер з’являться на екранах лише час від часу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube