На останній сесії Київради міський голова заявив, що будівництво ведеться швидкими темпами, і при відсутності форс-мажорів одна зі станцій запрацює вже наступного року
Обіцянка, яку знову варто буде перевірити на міцність - саме такий вигляд має заява Віталія Кличка про запуск станції Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену в напрямку Виноградаря. Попередні дедлайни будівництва “зеленої гілки”, озвучені “до Дня Києва” у травні, гарантували містянам, що станції “Мостицька” та “Проспект Правди” здадуть впродовж двох років. Нині вже “випереджаємо графік” - лунають нові, ще більш амбітні строки.
Під час засідання Київради 9 жовтня мер столиці Віталій Кличко озвучив оновлену обіцянку стосовно запуску метро на Виноградар. За його словами, мінімум одну станцію Сирецько-Печерської лінії буде відкрито вже у 2026 році. Міський голова також підкреслив, що особисто стежить за ходом робіт і регулярно відвідує будівництво.
"Я особисто в курсі справ, неодноразово виїжджав на будівництво. Воно ведеться достатньо великими темпами, і, дай Бог, у нас не буде форс-мажорних обставин, і в наступному році як мінімум одна станція метро на Виноградар буде вже готова", - заявив Кличко.
Таким чином, оголошений ним раніше дедлайн значно посунувся - у травні йшлося про те, що мешканці Виноградаря зможуть скористатися підземкою у 2027-му. Але мер стверджує, що роботи йдуть за графіком і їхнє фінансування до кінця 2025 року вже забюджетовано. Втім, що буде з грошима на будівництво у 2026-му, і чи не стане їхня нестача саме тими “форсмажорними обставинами”, невідомо.
Ще навесні Кличко обіцяв інше: він заявляв, що до 2027 року будуть здані одразу дві станції - "Мостицька" та "Проспект Правди". Втім, його оптимізм тоді викликав сумніви в Київраді: голова бюджетної комісії Андрій Вітренко публічно заявив, що в столичному бюджеті немає достатнього фінансування для такого масштабного проєкту. За його словами, загальна кошторисна вартість добудови метро на Виноградар перевищує 24 млрд грн, а на 2025 рік передбачено лише 1,7 мільярда. І жодних угод із міжнародними фінансовими установами, які могли б допомогти місту, не укладено.
До речі, у програмі соціально-економічного розвитку Києва також фігурує геть інша дата - грудень 2028 року. Це й є офіційно затверджений строк запуску станцій, до якого депутати й апелюють. Якщо ж нова обіцянка Кличка справді втілиться - це буде прорив, але як буде насправді - побачимо вже в недалекому майбутньому.
Нагадаємо, у квітні 2025-го Інформатор писав, що в киян буде трохи більше незручностей через будівництво метро на Виноградар, ніж очікувалося. На багатьох ділянках виникла потреба перенести водопровід, каналізацію, електромережі та газові комунікації.
Також ми розповідали, що КП "Київський метрополітен" витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро "Проспект Правди", що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.