Поки це єдиний шлях мінімізувати вплив відключень електроенергії на безпеку дорожнього руху, оскільки світлофорні об’єкти столиці не підключені до мереж критичної інфраструктури
У Києві активно впроваджується практика встановлення шаф резервного живлення для безперебійної роботи світлофорів, з якою під час знеструмлень виникають проблеми. Оскільки на вимогу киян забезпечити світлофорні об’єкти електрикою, під’єднавши їх до ліній критичної інфраструктури, міська влада відповіла відмовою, залишається сподіватися лише на альтернативні джерела живлення. Наразі ними є саме шафи, сучасні моделі яких дозволяють підтримувати роботу сигнальних приладів впродовж доби.
Про це в інтерв’ю “Вечірньому Києву” повідомив начальник служби впровадження автоматизованої системи керування дорожнім рухом КП “Центр організації дорожнього руху” Дмитро Якубовський. За його словами, використовувати шафи у Києві почали ще у 2018 році, проте тоді вони “підтримували” роботу світлофорів лише під час аварійних відключень, і лише на 3-4 години, при цьому заряджалися по 8 годин. Сучасні моделі, на які перейшли вже під час повномасштабної війни та перших тривалих відключень світла, відновлюють заряд за 5 годин, а безперебійно працювати світлофорним об’єктам дозволяють 24 години. Звісно, вони не охоплюють всі столичні світлофори, яких на балансі ЦОДР 733, тому доводиться встановлювати першочерговість.
“Це досить складне питання, адже потрібно зважувати різні фактори при визначенні критичних світлофорних об’єктів. Наприклад, що важливіше: транспортна розв’язка в одному рівні, як-от Керченська площа, чи пішохідний перехід через шість смуг руху біля навчального закладу? І те, й інше має критичне значення. Тому ми спільно з патрульною поліцією провели детальний аналіз і визначили близько 100 критичних світлофорних об’єктів, які обов’язково повинні працювати. Окремо виділили 57 світлофорів поблизу навчальних закладів, де зараз також активно встановлюємо ці шафи”, - повідомив Дмитро Якубовський.
Щодо кількості пристроїв резервного живлення, за інформацією Центру організації дорожнього руху, наразі встановлено 140 шаф резервного живлення, до яких під’єднали 184 світлофорні об’єкти. До кінця року мають до них мають додатися ще 160 незалежних елементів живлення. У ЦОДР зауважують, що одна така шафа може забезпечувати роботу кількох світлофорів, але її максимальна потужність розрахована на чотири об’єкти.
Як розповідав Інформатор, YASNO запустив новий мобільний застосунок, який наразі доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile можна швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.
Також ми розповідали, що компанія "ДТЕК Київські регіональні електромережі" реалізує пілотний проєкт цифрового двійника електромереж. Це віртуальна копія реальних мереж у спеціалізованому програмному забезпеченні, яка моделює роботу мережі, розподіл навантаження та допомагає прогнозувати аварії. Станом на 9 жовтня 2024 року на Ірпінсько-Бучанській ділянці вже оцифровано понад 3 тисячі км ліній та майже півтори тисячі енергооб’єктів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.