Південнокорейські компанії допоможуть побудувати нові термінали, нададуть навігаційне обладнання та консультативні послуги
Міжнародний аеропорт Бориспіль підписав угоду з південнокорейськими компаніями про реконструкцію головних авіаційних "воріт" України. Про це повідомляє сайт аеропорту та корейське інформагентство Yonhap.
"Наша головна місія - стати високотехнологічним європейським авіаційним хабом, що підвищить інвестиційну привабливість України", - зазначив в неділю гендиректор "Борисполя" Олексій Дубревський під час підписання документу, що відбулося у Варшаві.
Згідно з документом, державна Корпорація Аеропортів Кореї надасть українській стороні навігаційне обладнання для посилення безпеки, та консультаційні послуги з управління. Віце-президент Корпорації аеропортів Кореї Йонг-Гу Шін додав, що під Києвом відбудеться "оптимізація інфраструктури аеропорту", а корейська сторона буде "старанно виконувати консультативну роль".
Ще одна компанія, Hyundai, що є не тільки автовиробником, а й другим за розміром забудовником Південної Кореї, допоможе з проектуванням, закупівлями та будівництвом нового аеропорту. Щоправда, чи буде відбуватися побудова нових терміналів та обох злітно-посадкових смуг "з нуля", чи йдеться лише про модернізацію вже існуючих потужностей, не повідомляється.
Відомо, що початок співпраці України та Південної Кореї було покладено ще в липні цього року, коли віце-прем'єр, міністр з питань відновлення України Олександр Кубраков зустрічався з Вон Хі Хьонгом, міністром з питань землі, інфраструктури та транспорту Південної Кореї.
Нагадаємо, в "Борисполі", що працює з липня 1959 року, до початку війни функціонували три термінали: найбільший "D", відкритий 2012 року, на 11 аеромостів ("рукави", що з'єднують термінал з літаком); "F", відкритий 2010 року, він був базовим для міжнародних рейсів МАУ та обслуговував 22 авіакомпанії; та вантажний - зі стоянкою одразу на 17 літаків.
Ще два термінали, "А" та "В", були законсервовані - перший, що обслуговував внутрішні рейси, закрили у 2011-му, другий, найстарший (1965 року побудови), - 2012-го. Обидва, за словами колишніх керівників "Борисполя", планували знести для побудови нового терміналу.
Термінал "С", побудований 1995 року, використовувався для обслуговування бізнес-делегацій та VIP-гостей. Навіть після закриття в 2012 році він час від часу відкривався, бо, зокрема, має зали для проведення прес-конференцій чи банкетів.
На самому початку повномасштабної війни в Україні по "Борисполю" наносилися ракетні удари. Відомо принаймні про один, що завдав збитків - ракета влучила в технічні приміщення. Проте у жовтні Олексій Дубревський заявляв, що аеропорт буде готовий приймати та відправляти рейси вже через місяць після завершення війни, навіть більше, він готується до початку роботи.
За словами очільника аеропорту, його підлеглим вже вдалося усунути всі пошкодження. Більше того, "Бориспіль" зберіг персонал, виплачуючи своїм співробітникам дві третини заробітної платні, а ті професіонали, які повинні перепідтверджувати свої сертифікати, чергували в аеропорту, щоб не втратити кваліфікацію.
Зазначимо, у Києві озвучили плани добудувати під’їзну дорогу в непрацюючий аеропорт Жуляни. Про цю чергу будівництва говорили ще 2010 року, траса має розвантажити проспект Валерія Лобановського та Севастопольську площу.
А у січні 2022-го, якраз перед початком вторгнення рф, невідомі "мінували" будівлі українських аеропортів, зокрема, тих же "Жулян".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.