Інформатор побачив на власні очі, як ведеться реконструкція однієї з головних магістралей півночі української столиці, вул. Богатирської, що веде до виїзду з міста у напрямку Вишгорода
У Києві повним ходом триває ремонт однієї з магістральних вулиць. Йдеться про Богатирську в Оболонському районі столиці, що веде до виїзду з міста у північному напрямку, на Вишгород. А ще, це саме та вулиця, якою кожного ранку їздить на роботу київський міський голова, тож місцеві вже шуткують про "швидкісну магістраль для Кличка". Але що насправді нині відбувається на Богатирській, і наскільки потрібен тут ремонт? Інформатор відвідав будівництво.
Одна з головних вулиць на півночі Києва, Богатирська, нині скована заторами. Її ремонт затвердив ще 16 квітня голова КМВА, генерал Сергій Попко. Ціна питання - 1,3 млрд грн, але це лише робочий проєкт, до того ж, він аж 2021 року у відповідних цінах - отже, його потрібно буде коригувати, зазначають у ГО "Пасажири Києва".
Найперше бачимо, що на ділянці дороги від в'їзду до Києва зі сторони Вишгорода в сторону Почайної облаштовано реверсний рух транспорту. Робітники перекладають асфальтне покриття, тож проїхати вулицею не можна - транспорт пускають в об'їзд дублюючою дорогою, вздовж житлового масиву й попід гаражами. Такий реверсний рух продовжується майже до перетину з вул. Луговою.
Інформатор проінспектував три найважливіші на даний момент ділянки будівництва. Перша - це початок реверсного з'їзду від самого початку кільцевої дороги (орієнтир - АЗС та "Портер-паб"). Тут у напрямку на Вишгород вже поклали частину асфальтного покриття, ймовірно, це перший шар, по якому потім зроблять більш гладенький асфальт "як на трасі". Обабіч дороги лежать бетонні бордюри, їх якраз встановлюють робітники.
Одне з надважливих питань - зливостоки. Під час червневих злив, коли Київ буквально "поплив" через забиті дренажні системи, це стало очевидно. Втім, на цій ділянці ми поки не помітили жодних ознак дренажних систем - є надія, що їх облаштують останніми, а ми просто не розгледіли дренажки під шаром будівельного сміття.
Друга ділянка - новозбудований шляхопровід на перетині вул. Богатирської та Полярної. Зараз він ще не готовий на 100%, так, зона руху автівок самим мостом огороджена кольоровими "фішками", встановлені ще не всі конструкції і не завершено дорожню розмітку. А між гіпермаркетом "Епіцентр" та, власне, самою Богатирською ми побачили купи будівельного сміття. В цілому, об'єкт ще не виглядає завершеним.
Цікаво, що у КМДА вирішили затвердити саме старий проєкт реконструкції, зразка 2021 року - у ньому, наприклад, немає розв'язки на перетині з вул. Полярною. Зносити споруду, звісно, ніхто не буде, але цікаво, чому саме було прийнято цей варіант. Як вважають у ГО "Пасажири Києва", у такому випадку після коригування цін не потрібно буде проводити повторний тендер.
Третя ділянка - це естакада на перетині вулиць Богатирської та Лугової. Нею магістраль перетинають трамвайні колії, і вона знаходиться не у найкращому стані, тож потребуватиме бодай косметичного ремонту. Проте звідси відкривається чудовий вид на вул. Богатирську цілком та на кінець реверсного з'їзду.
Зазначимо, що асфальт перекривають повністю - це не просто частковий ремонт, а перекладання всього дорожнього покриття, так, як це робили на трасах загальнодержавного значення під час "Великого будівництва" декілька років тому. А от у раціональності такого проєкту нині є питання.
Додамо, що у фахівців з "Пасажирів..." є декілька претензій і до самого проєкту. По-перше, суміщені велосипедно-пішохідні доріжки на чверті довжини вулиці за наявності смуг по 3,5-4 метри, при тому, що ДБН на вулицях із регульованим рухом дозволяють облаштовувати смуги по 3 метри. Замовник вирішив не звужувати проїжджу частину, кажуть у ГО, щоб стимулювати водіїв їхати якнайшвидше.
По-друге, при ціні капремонту у 1,3 млрд грн на Богатирській не буде нових світлофорних об'єктів. Відтак, тут залишиться принаймні одна нерегульована "зебра" навпроти пивзаводу "Оболонь", де пішоходи перетинатимуть магістраль, наражаючись на небезпеку.
"Загалом варто сказати - цей капітальний ремонт не потрібен. Це зайва витрата коштів на безглузде перекладання асфальту, що не передбачає безпечної пішохідної та велосипедної інфраструктури, а лише за величезні гроші консервує помилки середини 80-х років минулого сторіччя", - додають у ГО "Пасажири Києва".
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що у Києві було названо строки завершення ремонтних та будівельних робіт на низці вулиць та великих інфраструктурних об'єктів. Так, найближчим часом будуть завершені другорядні ремонтні роботи з облаштування дорожного покриття чи велосипедних доріжок на Оболоні та у Солом'янському районі столиці. А великі проєкти з будівництва мостів і шляхопроводів доведеться трохи зачекати. Розв'язка над Богатирською на перетині з вул. Полярною буде готова лише восени.
Також ми писали про те, що у Києві відновили роботу обидві лікарні, які евакуювали з вулиці Богатирської у Оболонському районі столиці ще наприкінці квітня. Лікарі та персонал вже повернулися з "заслання" у інші лікувальні заклади, і повноцінно працюють у власних приміщеннях. А деяким з лікарів навіть не довелося виїжджати - відділення екстреної допомоги працювало попри евакуацію.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.