У новому тунелі ще тиждень курсуватиме технічний потяг, а стіни пофарбували в світлий колір

До дедлайну зі здачі нової ділянки тунеля між ст.м. Деміївська та Либідською, що встановлено на 15 вересня, всередині самого тунеля курсуватиме технічний потяг: він має обкатувати нові рейки, що встановлені всередині

Новий тунель Київський метрополітен
Інфраструктурний оглядач показав, як тунелем проїхав спеціальний вагон-рама, що заміряв габарити конструкції

До дедлайну зі здачі нової ділянки тунеля між ст.м. "Деміївська" та "Либідською", що встановлено на 15 вересня, всередині самого тунеля курсуватиме технічний потяг. Він має обкатувати нові рейки, що встановлені всередині. Також в тунелі встановлена нова система освітлення, що відрізняє його від інших ділянок, крім того, він пофарбований у світлий колір.

Про це розповів інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин у відеоогляді з тунеля під Деміївською площею на "синій" лінії київського метрополітену. Як зазначив фахівець, новенькі, щойно змонтовані, рейки мають обов'язково пройти обкатку перед початком інтенсивного використання.

"Зараз нові рейки ще не обкатані, чому говорять, що рух мають запустити аж до 15 вересня: це значить, що пробний потяг буде кататися тунелем туди-сюди, щоб викатати рейки", - зазначив Авдокушин, додавши, що одночасно має бути проведена велика пусконалагоджувальна та перевірочна робота з усіма інженерними мережами (сигналізація, зв'язок, живлення тощо).

Стик рейок укладено на накладках, що зроблені з полімерного матеріалу, і тримаються на 6 болтах. Скрін-шоти з відеоогляд
Стик рейок укладено на накладках, що зроблені з полімерного матеріалу, і тримаються на 6 болтах. Скриншоти з відеоогляду

Також, каже експерт з інфраструктури, в тунелі змонтовано нову систему технічного освітлення, нову контактну рейку, а також висять всі необхідні кабелі на стінах. Крім того, нову ділянку пофарбували у світлий колір - "щоб мав гарний вигляд". Цікаво, що стик рейок укладено на накладках, що зроблені з полімерного матеріалу, і тримаються на 6 болтах. Між самими рейками прокладена амортизуюча прокладка, крім того, до рейок під'єднана електрика.

"На цьому стику використані діелектричні накладки, або з'єднуючи пластини, і амортизуюча, і також діелектрична, прокладка між рейками. Річ у тім, що рейки мають на кожній ділянці розрив електричного ланцюга. Так система знатиме, де і який потяг перебуває в тунелі у кожен конкретний період часу", - пояснив Авдокушин у відеоогляді.

Також Павло Авдокушин показав, як локомотивна бригада проводила вимірювання тунеля за допомогою спеціальної "рами", або габаритного вимірювача, що має сигналізувати про можливі проблеми у новій ділянці тунеля. Конструкцію привіз спеціальний мотовоз - справжній вагон з платформою на дизельному ходу (станом на момент зйомки на лінії ще не було прокладено повністю контактну рейку, відтак, їздити колією №2 міг лише такий потяг із власним двигуном).

Рам-вимірювач привіз спеціальний мотовоз - справжній вагон з платформою на дизельному ходу
Раму-вимірювач привіз спеціальний мотовоз - справжній вагон з платформою на дизельному ходу. Скрін-шоти з відеоогляду

"Рама імітує габарит потяга і ще додаткові допуски навколо нього. Якщо габарит тунелю не витриманий, жовті "прапорці" на рамі відігнуться і покажуть, де проблема. Трохи нижче також встановлені спеціальні "закрилки", які виконують таку ж функцію", - додав Авдокушин.

Судячи з відео, рама показала, що тунель збудований з дотриманням усіх норм - принаймні, у старій, круглій, ділянці "прапорці" проходили зі значним запасом. Відтак, у новій ділянці прямокутного перерізу вони також сигналізували про достатній простір для руху потягів.

Як тунелем пройшов пробний потяг та що за спецвагон віком 69 років запустили у його складі

Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що в ніч між 30 та 31 серпня 2024 року новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" на синій лінії метро запустили пробний поїзд. У складі потяга був також спеціальний вагон, який перевіряє колійне полотно, зокрема, щодо дотримання належної ширини колії, відступів та просадки. Далі пройшли перевірку інженерні та безпекові системи.

Також ми писали, що в складі пробного потяга, який проїхав новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у ніч між 30 та 31 серпня, був спеціальний вагон-лабораторія. Він цікавий хоча б тим, що є найстаршим з усіх вагонів, що експлуатуються КП "Київський метрополітен" - свою службу він почав ще 1955 року. Вагон використовують для вимірювання дистанції між коліями та кількох інших параметрів, і він є досить складною інженерною конструкцією.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube