Завадити потраплянню пасажирів на колії та безпосередньо до тунелів метро можна було б, встановивши механічні бар'єри-обмежувачі на станціях, або обладнавши кожен із входів до тунелів системами сигналізації про наявність людей
У Києві вже вдруге впродовж місяця стався інцидент з потраплянням людини на колії. 17 лютого 2025 року один з пасажирів прослизнув у тунель на станції метро "Вокзальна", його підняв у потяг машиніст. На жаль, цього разу пасажиру, який потрапив на колії, пощастило менше - він загинув під колесами потяга.
Про сумний підсумок інциденту на ст.м. "Вирлиця", що розташована у Дарницькому районі на "зеленій" лінії метрополітену у Києві, повідомило КП "Київський метрополітен". Так, за даними підземки, близько 21:30 на ст.м. "Вирлиця" стався трагічний випадок - пасажир сам порушив правила користування метрополітеном й вирішив пройти до тунелів під час руху поїздів.
"Внаслідок чого він потрапив під електропоїзд. Від отриманих травм він загинув на місці. Подія сталася приблизно за 70 метрів від платформи, фактично у самому тунелі", - розповіли у КП "Київський метрополітен".
Роботи з деблокування пасажира проводили фахівці Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Загалом на місці працювали близько 20 фахівців з різних служб. Крім цього, КП "Київський метрополітен" тимчасово зупинило роботу трьох станцій метро - це спричинило значні незручності для пасажирів, особливо у пізній вечірній час.
Особливо звертає на себе увагу те, що інцидент трапився лише за 20 днів після того, як аналогічний випадок трапився поблизу ст.м. "Вокзальна". Про нього також писав Інформатор - там один з пасажирів також потрапив у тунель, але машиніст вчасно його помітив, і загальмував-таки потяг, аби підібрати того з колій.
Загадковим пасажиром, найімовірніше, був безхатько, який якось потрапив у тунелі. Очевидці помітили, як машиніст допомагає літньому чоловіку піднятися у вагон. З собою в пасажира був клунок з речами. Після того, як він сів у вагон, машиніст попросив інших пасажирів наглянути за ним до прибуття правоохоронців.
Іншим пасажирам чоловік пояснив, що заблукав, і випадково опинився у тунелі через неправильний вихід. Про інцидент складений адміністративний протокол, а правоохоронці проводили перевірку, аби встановити, як саме один з пасажирів зміг взагалі потрапити до тунеля. Інцидент повторився вже двічі, відтак, КП "Київський метрополітен" слід терміново переглянути протоколи безпеки на станціях - нинішніх обмежувальних заходів, що покликані не допустити пасажирів на колії, явно недостатньо.
Ймовірно, слід подумати про систему сигналізації, що спрацьовувала б кожного разу, як хтось перетинає певний відрізок тунелів біля станцій - така система коштуватиме грошей, але збереже життя. Також варіантом є встановлення захисних бар'єрів на станціях - вони, до речі, заважатимуть також випадковому чи умисному падінню пасажирів під потяги під час їхнього прибуття на станцію. У серпні 2024-го Інформатор розповідав про варіант такого захисного бар'єру, що працює у метро Софії.
Цей бар'єр є просто механічним захистом, що опускається автоматично на тросах після того, як потяг поїхав зі станції, і піднімається, щойно потяг зупинився біля платформи. Такі самі екрани, писали фахівці-транспортники, встановлювалися й у деяких азійських країнах.
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що напередодні, ввечері 9 березні 2025 року пасажир потрапив під поїзд у київському метро. Це відбулося на станції "Вирлиця". Станцію закрили на вхід, також закрили дві сусідні станції - "Бориспільську" і "Червоний хутір".
Крім того, ми розповідали, що у Києві збили перфоратором зі стіни мозаїки, що оздоблювали платформи станції метро "Палац Україна". До процесу не були залучіені професійні реставратори, які б допомогли потім скласти мозаїки у іншому місці. Крім того, смальту, що її збили зі стін станції, ймовірно, просто викинули на смітник.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.