У Києві чоловік хотів отримати 250 тисяч гривень від провайдера за поганий інтернет: що вирішив суд

Читать на русском

Киянин став клієнтом провайдера, коли компанія проводила акцію. Спочатку він платив по 120 гривень на місяць, а згодом тариф виріс до 310 гривень.

Читать на русском
інтернет, Інтернет+ТВ, послуги передачі даних, провайдер
Чоловік просив, щоб провайдера притягли до відповідальності

Киянин став клієнтом провайдера, коли компанія проводила акцію. Спочатку він платив по 120 гривень на місяць, а згодом тариф виріс до 310 гривень.

У листопаді 2019 року чоловік став клієнтом інтернет-провайдера «Воля-Кабель» та йому підключили послугу «ТБ+Інтернет». Майже з першого дня користування послугами він дзвонив на гарячу лінію, писав на пошту, залишав повідомлення, щоб отримати послугу, за які він платив. А саме користуватися інтернетом на швидкості 100 Мбіт/c. 

Спочатку чоловік платив по 100-120 гривень в місяць абонентської плати. З часом, тариф зріс до 217 грн на місяць, але на якості це не відбилося. Чоловік продовжував скаржитися на поганий інтернет та просив провайдера щось з цим зробити. Він звертався як письмово, так і усно, але нічого не змінювалося. 

«Просив здійснити перерахунок плати через низьку їх якість. Тобто ТОВ «Воля-Кабель» не збирається виконувати національне законодавство, а саме надавати якісні послуги або надавати послуги таким чином, щоб вони відповідали оплаті», - скаржився клієнт.

Щоб розв'язувати цю проблему він звернувся до суду.

Що було у суді

У своєму позові користувач послуг провайдера просив притягнути компанію до відповідальності та визнати її винною у порушенні прав споживачів. В якості компенсації чоловік просив стягнути витрати на оплату послуг у розмірі 50% від вартості місячної абонплати та 3% пені за кожен день, коли він був без інтернету. Крім того, чоловік розраховував отримати 250 тисяч гривень компенсації за моральну шкоду.

На це представник провайдера розповів суду свою історію того, куди «зникав» інтернет у його клієнта. Виявилося, що вся проблема була в роутері, який компанія надала разом із підключенням, коли пропонувала свої послуги по акції.

Коли акція закінчилася, то у клієнта був вибір – або самому обрати новий тариф, або це зробить за нього компанія. З 1 січня 2022 року «Воля Кабель» перевела чоловіка на тариф «Легкий» пакет «Соціальний», де щомісячна абонентна плата становила 310 грн. На цьому тарифі чоловік обслуговувався до 29 березня 2023 року, коли він написав заяву, що відмовляється від послуг. Серед причин він вказав, що переїжджає в інше місто.

Щодо нібито слабкого інтернету, то за державними нормами швидкість передачі даних має бути не менше ніж 56 кбіт/с. Коли у вересні 2021 року до чоловіка приїхав майстер, то він зафіксував, що проблем з інтернетом не було.

«Згідно зі звітом технічного спеціаліста - нестабільно працює саме роутер абонента. А при підключенні напряму, все працює. Таким чином, твердження (чоловіка) про те, що начебто товариство не збиралось виконувати свої зобов`язання з урахуванням швидкості Інтернет послуги до 100 Мбіт/c, повністю спростовується впровадженими в державі стандартами», - пояснював суду представник провайдера.

За версією адвоката «Воля-Кабель», якщо провини компанії немає, то немає за що стягувати пеню та платити компенсацію. Але чоловік був з цим не згодний. Він вважав, що компанія знайшла винного – роутер. І переклала на цей пристрій провину за нібито низьку швидкість передачі даних.

«(Компанія) вибірково цитує частини договору та законодавства відносно надання послуг та не застосовує жодних санкцій до себе в разі не якісного надання послуг. (Компанія) відволікає всю увагу від суті позову викладанням не потрібних умов акції, які не звільняють від відповідальності», - вважав чоловік.

Що вирішив суд

Суддя Деснянського районного суду Києва Олена Лісовська встановила, що провайдер може змінювати тарифи та ціни на свої послуги. Крім того, чоловік не надав доказів того, що інтернет був низької якості. А без цього ухвалити рішення на його користь було неможливо.

Ця історія могла мати продовження. У грудні чоловік знов звернувся до суду та просив переглянути рішення за нововиявленими обставинами. Проте цю заяву не прийняли через помилки в оформленні документа та надали строк, щоб все виправити. На момент написання матеріалу не було відомо, чи продовжиться розгляд цієї історії далі.

Інформатор писав, у Київстар пояснили, коли будуть нараховані компенсації клієнтам за відсутність зв'язку та інтернету.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.