У київському метро проведуть масштабне позапланове обстеження тунелів на усіх трьох лініях

Читать на русском

Новий очільник столичної підземки, головний інженер Віктор Вигівський замовляє ґрунтовне дослідження стану тунелів загальною довжиною у 3,7 км, що становить 5,3% від загальної довжини тунелів

Читать на русском
КП "Київський метрополітен" планує провести обстеження ділянок тунелів метро на усіх трьох лініях підземки
Проблемні ділянки метро є на усіх трьох лініях, найбільше - на "синій" та "зеленій", по 1,7 км

Новий очільник столичної підземки, головний інженер Віктор Вигівський замовляє ґрунтовне дослідження стану тунелів загальною довжиною у 3,7 км, що становить 5,3% від загальної довжини тунелів

КП "Київський метрополітен" планує провести обстеження ділянок тунелів метро на усіх трьох лініях столичної підземки. Йдеться про позапланове обстеження ділянок загальною довжиною у 3,7 км, що становить 5,3% від загальної довжини тунелів столичного метро. Компанія, що проводитиме обстеження, має надати свої висновки чи рекомендації після завершення процесу.

Про проведення позапланового обстеження Інформатор дізнався з тендеру, що був оголошений КП "Київський метрополітен" ще 10 квітня. Згідно з документацією, йдеться про окремі ділянки загальною довжиною у 3,7 км на усіх трьох лініях метрополітену Києва: Святошинсько-Броварській ("червоній") - 300 метрів, Оболонсько-Теремківській ("синій") - 1,7 км, Сирецько-Печерській ("зеленій") - 1,7 км. У технічній специфікації до тендеру зазначено, що перевірити треба ділянки перегінних тунелів та станційних тунелів "по І та ІІ головних коліях, тунелі камер з'їздів та тунелів службово-з'єднувальної вітки.

За умовами, прописаними в тендерній документації, обстеження має відбуватися у нічний час, з 01:10 до 04:40 - після припинення руху електропоїздів та зняття напруги на контактну рейку до, відповідно, початку подачі напруги зранку. Виконавець робіт має спочатку провести підготовку до обстеження, зробити попереднє обстеження проблемних ділянок, а далі - "основне обстеження", після чого від нього чекатимуть на звіт за результатами проведеної роботи.

Від виконавця чекатимуть на виявлення дефектів та пошкоджень оправи тунелів. Він матиме провести їх фіксацію, обмір, ескізування, а також визначити причини їх виникнення. Також компанія, яка проводитиме дослідження, має надати геофізичні дослідження стану затунельного ґрунтового простору і визначити міцність конструкції тунелю "в зонах найбільших розрахункових зусиль".

Де саме на кожній з ліній київського метро знаходяться найбільш проблемні ділянки тунелів, не конкретизується. У документі також зазначено, що наприкінці виконавець має скласти висновки (рекомендації) щодо технічного стану, умов подальшої експлуатації тунелів та необхідності проведення робіт з капітального ремонту. Очікувана вартість робіт з обстеження, згідно тендерної документації, складала 13,1 млн грн.

Проте на тендер подалися одразу вісім учасників, серед них - як відомі компанії, так і новачки, і навіть один ФОП. Сам аукціон було проведено 23 квітня, і, за даними ProZorro, у ньому перемогло ТОВ "Архбудзем", яке готове виконати роботи за 3,4 млн грн. Той факт, що переможець запропонував наднизьку ціну, відмічено у рішенні КП - воно запитало у ТОВ "Архбудзем" обґрунтування для такої "аномально низької ціни". Згідно з даними Youcontrol, це ТОВ зареєстроване у селі Буки Житомирської області та має статутний капітал у 1 тис грн.

Наразі рішення про оголошення ТОВ "Архбудзем" переможцем конкурсу ще не прийняте. Зазначимо, що самий намір провести позапланове обстеження тунелів метрополітену з'явилося лише після звільнення колишнього директора КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського. Відтак, воно, найімовірніше, було одним з найперших кроків на посаді нового в.о. директора київської підземки, головного інженера метро Віктора Вигівського.

У зоні ризику - до 15 станцій та 7 ділянок метро, зокрема, "Героїв Дніпра" та "Мінська"

Нагадаємо, Інформатор писав про загрозу того, що через аварійний стан за деякий час на ремонт можуть закрити ще низку станцій окрім тих шести, які нині працюють у режимі "човникового" руху на "синій" лінії метро. Зокрема йдеться як про "центральну" "Контрактову площу", так і віддалені "Осокорки" та "Бориспільску". Загалом відомо про сім ділянок метро Києва, де є певні проблеми. Зокрема, це перегін між ст.м. "Героїв Дніпра" та "Мінською", де просідають тунелі.

Детальніше про проблеми на ст.м. "Героїв Дніпра" Інформатор вже писав, посилаючись на фахівців, що досліджували скарги від пасажирів метро. Проблема там полягає у стані тунелів та самої станції, де періодично трапляються протікання ґрунтових вод зі стін та стелі. В лютому там мала б провести виїзне засідання комісія Київради, втім, депутати так і не зібралися у підземці.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.