Проблеми на Поштовій площі виникли через скляний міст Кличка - заява у Київраді та ексклюзив Інформатора

Читать на русском

На площі нині деформовано покриття, між залізобетонними плитами, що складають основу, збільшуються шви, що провокує виникнення тріщин у покритті; втім, найгіршою новиною є небезпека для тунелів метро

Читать на русском
Наступною "гарячою" аварійною точкою Києва може стати Поштова площа
Ще взимку Інформатор помітив просідання конструкцій Поштової площі, нині процеси ще поглибилися

На площі нині деформовано покриття, між залізобетонними плитами, що складають основу, збільшуються шви, що провокує виникнення тріщин у покритті; втім, найгіршою новиною є небезпека для тунелів метро

Наступною "гарячою" аварійною точкою Києва може стати Поштова площа. Об'єкт замороженого будівництва, що розташований під самою площею, нині набирає воду. Існує небезпека деформації тунелів метрополітену, стверджує фракція "Слуги народу" у Київраді. А фахівець зі збереження пам'яток розповіла Інформатору, що причиною, за якої ґрунтові води змінили свій плин у сторону Поштової, став скляний пішохідно-велосипедний міст, побудований Віталієм Кличком через Володимирський узвіз 2019 року.

Із заявою про катастрофічну ситуацію на Поштовій площі у Києві виступила фракція "Слуги народу" у Києвраді. Депутати стверджують, що просідання ґрунту на площі відбулося через хаотичну забудову та підняття рівня ґрунтових вод, що руйнують площу, як пам'ятку археології та історії. Так, під загрозою знищення нині - унікальні археологічні розкопи часів Київської Русі, древня гавань на Почайні, місце, з якого починався Київ.

Є ризик, що почне сповзати Володимирська гірка. Також існує небезпека деформації тунелів метрополітену. Депутати зазначили, що з об’єкта замороженого будівництва під Поштовою площею протягом п’яти років не відкачувалася вода, а стан конструкцій та комунікацій став аварійним.

У своєму Facebook очільник фракції Андрій Вітренко розповів, що 23 квітня під час засідання парламентської ТСК з моніторингу та оцінки ефективності місцевих органів влади у Києві посадовці КМДА не змогли чітко відповісти на питання про стан конструкцій та комунікацій під Поштовою площею. Відтак, депутати вимагатимуть звільнення керівника КП "Дирекція будівництва шляхо-транспортних споруд" Романа Лісневського, директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора та профільних заступників міського голови.

"Таке буває, якщо будувати неякісно і в гонитві за наживою"

Інформатор ще взимку прогулявся площею разом з Ольгою Рутковською, членкинею Українського Національного комітету Міжнародної ради з питань пам’яток та визначних місць (ІКОМОС). Тоді ми зробили декілька критичних спостережень: по-перше, сталося просідання ґрунту під готелем Riviera House, на самому початку вул. Петра Сагайдачного. Наразі просідання вже становить проблему - дорожне покриття прямо навпроти входу до готелю через всю ширину вулиці деформувалося, частина дороги просіла мінімум на 10 см, через що водіям доводиться стишувати рух.

По-друге, деформовано покриття пішохідної частини Поштової площі. Плити, що складають основу її конструкції, пішли навскіс, між ними стали помітні тріщини, що розширюються. Відтак, зовнішнє оздоблення - гранітні плити, якими було замощено площу - у кількох місцях здибилися. Порушено й цілісність зовнішніх конструкцій площі - так, на одному з закинутих павільйонів недобудованого ТРЦ помітно тріщину.

Але більш значущі проблеми помітні, якщо спуститися під землю, на територію замороженого будівельного майданчика ТРЦ, що мав бути побудований під Поштовою. Одна зі стінок котловану нині сочиться водою, її можна побачити неозброєним оком - краплі падають на підлогу.

"Це пов'язане з будівництвом т.зв. "скляного мосту", який веде з Хрещатого парку на Володимирську гірку. Одна з його опор стоїть не там, де треба, й перекриває плин ручая "Хрещатик", який протікає Хрещатим Яром у колекторі під землею до Дніпра. Цей ручай виливає в Дніпро великий обсяг води, і ставити у нього опору було величезною помилкою", - розповіла Інформатору Ольга Рутковська.

Також, за словами пам'яткоохорониці, об'єкт, що недобудований під площею, має численні вади - його підпорки, закладені в проєкті, як 30-метрові, по факту зроблені абсолютно різного розміру і заглиблені в ґрунт на різну глибину. Саме через це, ймовірно, пішли навскіс плити, що накривають ці палі.

"Зараз ця структура "гуляє", сталося просідання ґрунту - це неминуче буває там, де будують неякісно і у гонитві за наживою. І саме такий результат зараз маємо на станціях, про які тепер всі знають, що вони є у метро (мається на увазі відтинок від ст.м. "Либідська" до ст.м. "Теремки" на "синій" лінії підземки Києва - Ред.)", - пояснила Рутковська.

Що відбувається з метро на Подолі, і чи дійсно є загроза ст.м. "Поштова площа"

Нагадаємо, днями у КМДА підтвердили, що у Києві збираються закрити дві станції метрополітену на “синій” гілці. Йдеться саме про “Почайну” та “Тараса Шевченка”. Крім того, є питання і до технічного стану станції “Поштова площа”. Його розглядають поки на рівні експертного діалогу.

А у КП "Київський метрополітен" офіційно відповіли, що у роботі станцій метро "Тараса Шевченка" та "Почайна" жодних змін не заплановано. Відповідно до тендера з розробки проєктної документації, що відбувся в листопаді 2023 року, опрацьовується робочий проєкт планового капітального ремонту між цими станціями без зупинки руху поїздів. Однак остаточні проєктні рішення визначать після проходження державної експертизи.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.