Ремонтувати дорого, віддати неможливо: на Борщагівці у Києві гниють десятки вагонів міської електрички

Старі потяги, що курсували містом, коли ще не було руху по колу, залишилися на балансі Київпастрансу, і простіше порізати їх на металобрухт, ніж передати назад Укрзалізниці

електричка Укразалізниця вагони
Ззовні вагони мають цілком жахливий вигляд, хоча всередині збереглися непогано

Справжній “цвинтар” зі старих потягів міської електрички, які возили пасажирів з 2009 року, утворився на запасних коліях на Борщагівці. Вони так і залишилися на балансі КП “Київпастранс” і не працюють вже три роки - з часів, коли міська електричка перетворилася на Київську кільцеву електричку та перейшла у підпорядкування Укрзалізниці. Старі вагони виявилися нікому не потрібними, і наразі їх потроху знищує іржа, опади та вандали.

Про транспортну “знахідку” на Борщагівці повідомила Київська транспортна спільнота на своїй сторінці у Facebook. На відео, що зняли активісти, десятки вагонів, “прикрашених” графіті, іржавіють на запасних коліях, подалі від очей. Деякі з них ще у цілком пристойному вигляді, принаймні, з цілими вікнами та сидіннями. Найбільше розкурочення спостерігаються у кабінах машиністів, що не дивно - двері усюди відчинені. 

електричка 1
Вікна у вагонах переважно цілі, а ось у кабінах машиністів явно перебували "екскурсії"

У коментарях під дописом КТС кияни обурюються через безгосподарність і Київпастрансу, і Укрзалізниці, і міської влади, задаючи єдине питання - чому не відремонтувати те, що підлягає відновленню і не поставити до роботи? Дехто навіть зазначає, що врятувати вагони насправді неодноразово намагалися, звертаючись і до Київпастрансу, і до Кличка, але вони наче “зачаровані” - і не потрібні, і не віддаються. 

Фахівці з транспорту вважають, що справа не тільки в тому, що Укразалізниці цей майже брухт назад не потрібен, а й у складності та безглуздості самого процесу передачі. І старі вагони просто не варті того, щоб починати складну процедуру.

“Скоріше за все, Київпастранс зараз не може віддати ці поїзди таким самим шляхом як отримували, бо в Укрзалізниці змінилась форма власності, і по балансу комунальне майно не можна передати в корпоративну комерційну контору. Треба продавати через аукціон. УЗ хіба купить? Вони, до речі, ще можуть бути в закладі у банків як кредитне забезпечення КПТ під купівлю міського транспорту або ще чогось”, - припускає користувач Олексій Сомін.

І навіть якщо уявити, що такий аукціон відбувся, зацікавити вагони можуть хіба що компанії, які займаються металобрухтом. Щодо Укрзалізниці, то вона дійсно відновлює старі потяги, зазначають активісти, але такі “кладовища” з вагонів є по всій країні. Лише в одному тільки Фастові їх стільки, що вистачить на сто років ремонту, просто вагони до нього не доживуть.

Київську кільцеву електричку озвучили діти з усієї України

Як повідомляв Інформатор, З листопада київська кільцева електричка зазвучала дитячими голосами. Цікава традиція була започаткована минулого року, коли в потягах з’явилася зіркова “озвучка” - станції оголошували відомі українці й навіть іноземні зірки. Наразі їх змінили юні залізничники з різних міст країни -Харкова, Дніпра, Запоріжжя, Рівного, Львова та Києва. 

Також ми писали, що в застосунку "Київ Цифровий" з'явився графік курсування кільцевої електрички Києва. Тепер пасажири онлайн через застосунок можуть планувати свій маршрут. Це можна зробити через розділ "Рух транспорту". Також у застосунку Укрзалізниці заздалегідь можна придбати квиток. Оплатити проїзд можна у Київ Цифровий таким чином:

  1. Виберіть "Придбати QR-квиток" - "Кільцева електричка",
  2. Виберіть кількість одноденних квитків і спосіб оплати,
  3. Натисніть "Придбати".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ