Старі потяги, що курсували містом, коли ще не було руху по колу, залишилися на балансі Київпастрансу, і простіше порізати їх на металобрухт, ніж передати назад Укрзалізниці
Справжній “цвинтар” зі старих потягів міської електрички, які возили пасажирів з 2009 року, утворився на запасних коліях на Борщагівці. Вони так і залишилися на балансі КП “Київпастранс” і не працюють вже три роки - з часів, коли міська електричка перетворилася на Київську кільцеву електричку та перейшла у підпорядкування Укрзалізниці. Старі вагони виявилися нікому не потрібними, і наразі їх потроху знищує іржа, опади та вандали.
Про транспортну “знахідку” на Борщагівці повідомила Київська транспортна спільнота на своїй сторінці у Facebook. На відео, що зняли активісти, десятки вагонів, “прикрашених” графіті, іржавіють на запасних коліях, подалі від очей. Деякі з них ще у цілком пристойному вигляді, принаймні, з цілими вікнами та сидіннями. Найбільше розкурочення спостерігаються у кабінах машиністів, що не дивно - двері усюди відчинені.
У коментарях під дописом КТС кияни обурюються через безгосподарність і Київпастрансу, і Укрзалізниці, і міської влади, задаючи єдине питання - чому не відремонтувати те, що підлягає відновленню і не поставити до роботи? Дехто навіть зазначає, що врятувати вагони насправді неодноразово намагалися, звертаючись і до Київпастрансу, і до Кличка, але вони наче “зачаровані” - і не потрібні, і не віддаються.
Фахівці з транспорту вважають, що справа не тільки в тому, що Укразалізниці цей майже брухт назад не потрібен, а й у складності та безглуздості самого процесу передачі. І старі вагони просто не варті того, щоб починати складну процедуру.
“Скоріше за все, Київпастранс зараз не може віддати ці поїзди таким самим шляхом як отримували, бо в Укрзалізниці змінилась форма власності, і по балансу комунальне майно не можна передати в корпоративну комерційну контору. Треба продавати через аукціон. УЗ хіба купить? Вони, до речі, ще можуть бути в закладі у банків як кредитне забезпечення КПТ під купівлю міського транспорту або ще чогось”, - припускає користувач Олексій Сомін.
І навіть якщо уявити, що такий аукціон відбувся, зацікавити вагони можуть хіба що компанії, які займаються металобрухтом. Щодо Укрзалізниці, то вона дійсно відновлює старі потяги, зазначають активісти, але такі “кладовища” з вагонів є по всій країні. Лише в одному тільки Фастові їх стільки, що вистачить на сто років ремонту, просто вагони до нього не доживуть.
Як повідомляв Інформатор, З листопада київська кільцева електричка зазвучала дитячими голосами. Цікава традиція була започаткована минулого року, коли в потягах з’явилася зіркова “озвучка” - станції оголошували відомі українці й навіть іноземні зірки. Наразі їх змінили юні залізничники з різних міст країни -Харкова, Дніпра, Запоріжжя, Рівного, Львова та Києва.
Також ми писали, що в застосунку "Київ Цифровий" з'явився графік курсування кільцевої електрички Києва. Тепер пасажири онлайн через застосунок можуть планувати свій маршрут. Це можна зробити через розділ "Рух транспорту". Також у застосунку Укрзалізниці заздалегідь можна придбати квиток. Оплатити проїзд можна у Київ Цифровий таким чином:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.