Повітряна тривога у столиці через декілька Шахедів, що ширяли у повітрі десь над Ірпенем та Київським морем, а також пара точкових ДТП, які сталися у "потрібних" місцях майже повністю зупинили рух з лівого берега Києва на правий
Зранку у четвер, 2 жовтня 2025 року Київ знову скували велетенські затори, а метро зупиняли на декілька годин на "червоній" та "зеленій" лініях. Причина - повітряна тривога у столиці через декілька Шахедів, що ширяли у повітрі десь над Ірпенем та Київським морем, а також пара точкових ДТП, які сталися у "потрібних" місцях. Як наслідок, половина міста опинилася паралізована від самого ранку, ціни на таксі різко зросли, а кияни почали знову скаржитись на багатоповерхові черги й затори.
Пів міста стало у заторах близько 9 години ранку у четвер, 2 жовтня. Причина - повітряна тривога та декілька точкових ДТП, що утворилися у "правильних" місцях: біля мосту Метро й на Воскресенському проспекті у напрямку ст.м. "Дарниця". Як наслідок, біля метромосту аварія заблокувала рух у обох напрямках, традиційно повільно "тягнулися" Північний мост та Подільський, а у районі Воскресенки стався справжній колапс.
"Не їде й міст Патона. Провели у заторі 40 хвилин і навіть не виїхали на сам міст - у підсумку розвернулися й рушили додому, вирішили, що сьогодні в усіх буде удальонка", - розповіла нам киянка Анастасія, що кожного дня їздить на правий берег разом з чоловіком.
У соцмережах кияни почали скаржитися на переповнені автобуси й маршрутки. Ціни на таксі вкотре вже пробили стелю - поїхати з Лівобережжя до центру коштувало понад 1200 грн (і далеко не кожен водій зголошувався їхати навіть за такі кошти). Якщо додати непрацююче через тривогу метро, можна отримати рецепт ідеального колапсу у Києві.
"Вже понад 2 години зранку у Києві тривога. І лівий берег знову відділений від правого - метро не ходить через мости, бо 3 БпЛА літають то над Київським водосховищем, то над Ірпінською агломерацією. Це мінімум 20 км відстані від мосту Метро, не кажучи вже про Південний, у нас на такій відстані від лінії фронту живуть люди", - зауважив у дописі на Facebook виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський.
Аналітик нагадав, що в транспортного монополіста - "Укрзалізниці" - ще з 2022 року існує своя система з визначення рівня реальної загрози, коли зупиняються потяги. І запропонував зробити щось подібне для КП "Київський метрополітен" - адже кожна зупинка транспорту у столиці призводить до провалів у економіці міста: кияни не доїжджають до робочих місць, водії проводять пів дня у заторах.
"Київ - це ж більше 10% ВВП країни, тут може бути вплив, як від якоїсь великої програми підтримки бізнесу", - додав Вишлінський.
У коментарях транспортний фахівець, співзасновник ГО "Пасажири Києва" Олександр Гречко пояснив: робота наземної частини "червоної" лінії метро дійсно небезпечна. Вже були випадки падіння уламків БпЛА на колії. У такому випадку, каже він, просто немає, куди безпечно висаджувати пасажирів, а вести їх вздовж високовольтної контактної лінії до найближчої станції - абсурд.
"Тим паче, що у такому разі треба вимикати великі ділянки від напруги. А це реально тисячі пасажирів. Інше питання - рух Південним мостом "зеленої" гілки. Це дійсно можна було б зробити", - додав Гречко.
Альтернативним рішенням було б сполучити усі наземні станції на "червоній" лінії автобусним маршрутом зі ст.м. "Арсенальна" (найближча підземна станція) з тим, щоб пасажири мали можливість їхати у справах. У "Пасажирах Києва" кажуть, що таку пропозицію подавали до КМВА, втім, поки без результату. Втім, навіть таке тимчасове вирішення не відповідає на питання, як перетнути київські мости, що буквально стають у заторах під час подібних "авралів".
Нагадаємо, Інформатор писав, що минулого разу співставний по масштабам колапс у Києві стався ще 6 червня 2025 року. Тоді нічна атака Шахедами пошкодила колії та кабелі на перегоні між станціями "Дарниця" - "Лівобережна". Наслідки збоїв у роботі метрополітену кияни вже відчули - у соцмережах містяни скаржаться на кілометрові черги на маршрутки, яких чомусь не побільшало. І окремо - на таксі за скажені ціни.
А ще, ми розповідали, що внаслідок масованої атаки Росії на Київ у ніч на понеділок, 21 липня, сталися зміни у русі міського транспорту. Зокрема, було пошкожено наземну будівлю станцію метро "Лук'янівська", а також частково обмежено рух на червоній гілці метро. Зокрема, потяги не ходили на лівий берег - мешканці Дарницького і Дніпровського районів стояли у заторах. Перекриті були й деякі вулиці міста.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.