Проїзд Подільсько-Воскресенським мостом відкриють у жовтні, а от курсуватиме ним метро чи метротрам, ще не визначилися

Нинішні з'їзди з мосту-довгобуду будуть лише частковим вирішенням транспортної проблеми, глобально ж будівництво не можуть розпочати, доки не визначилися з типом основного, рейкового, транспорту, що має курсувати спорудою

Подільсько-Воскресенський міст Кандибор Дептранс метро метротрам
Інформатор вже писав про можливість використання метротраму на мосту замість метро: це рішення займе значно менше часу

Подільсько-Воскресенський міст у Києві буде відкрито для руху автомобілів наприкінці жовтня 2024 року. Але це буде знову проміжне рішення, адже його ще будуть добудовувати, а у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА поки навіть не визначились, чи буде всередині мосту проходити метро, чи метротрам - а з'їзди з мосту для обох видів транспорту будуть принципово різними на обох берегах. Зрештою, щоб побудувати ще один з'їзд на лівому березі, який має пройти над озером Райдужним, місто ще веде перемовини з місцевими екоактивістами.

Про складнощі з будівництвом Подільсько-Воскресенського мосту розповів у ефірі комунального радіо Київ у програмі КиївВГОЛОС директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор. За його словами, вже відомо, коли саме споруду відкриють для проїзду приватним транспортом.

"Наразі роботи повноцінний рух по цьому мосту ми плануємо (відкрити - ред.) до кінця жовтня. І для приватних автомобілів, і для громадського транспорту. З Троєщини та Русанівки ми додамо як мінімум ще два транзитні автобуси (автобусні маршрути), що підбиратимуть пасажирів з кінцевої трамваю там, де він на кільці з'єднується з міською електричкою, далі вони мостом будуть з'їжджати на Поділ", - зазначив Кандибор.

Перший заїзд на міст, каже він, буде з вул. Оноре де Бальзака (тобто, з Троєщини). Також, за словами очільника Дептрансу, мостом їхатиме на правий берег частина Лівобережного масиву біля однойменної станції метро. Для цього на Русанівських садах ремонтується вул. Центральна Садова, нею буде організований рух транспорту, громадського і приватного.

"Фактично, це дачні ділянки, де мали бути городи - але з'явилося містечко. Хоча мешканці не хочуть, щоб туди люди їхали - в них там було райське містечко, тиша, спокій, але нічого не вдієш, раз в центрі міста - то вже в центрі міста", - додав посадовець.

А от глобальне призначення мосту, як маршруту для руху рейкового транспорту, ще не вирішене - це, своєю чергою, гальмує проєктування та будівництво повноцінних прямих з'їздів як на правому, так і на лівому берегах. Кандибор каже: в міста ще немає відповіді на питання про тип транспорту, що піде рейками, чи буде це консервативне метро, чи легший метротрам (чи "трам-трейн", як висловився посадовець). Нагадаємо, про можливість запуску мостом метротраму - тобто, фактично, швидкісного, але покращеного, трамваю - Інформатор писав ще у березні.

"Ми не можемо нічого більш масштабного робити - тому, що треба буде вирішувати питання прямого заїзду з Подолу. Чи буде це трам-трейн, чи метро - також зараз питання вирішується. А далі треба буде зрозуміти, куди ми підемо на правому березі: чи ми будемо будувати тунелі, а це зараз досить ефективно, бо це й укриття, і вони краще поводяться в термінах експлуатації. І лише після цього будемо розуміти, куди ми далі йдемо (будуємо з'їзд) на лівому березі", - сказав очільник Дептрансу.

Цікаво, що одним з варіантів з'їзду на лівому березі може бути естакада, що піде на Райдужний масив просто через однойменне озеро. Руслан Кандибор додав, що нині йде дискусія з екоактивістами, що забороняють місту будувати дві опори такої естакади по центру озера - і, якщо діалог зайде в глухий кут, доведеться будувати велику арку, що пройде просто над озером, не зачіпаючи його, що є досить дорогим задоволенням.

Крім цього, додав посадовець, Подільсько-Воскресенський міст, найімовірніше, буде зупинятись під час повітряних тривог, так само як і Дарницький, і Північний. Річ у тому, пояснив Кандибор, що під час тривоги мости зручно використовувати військовим - а під час війни саме їх завдання є пріоритетними.

Які саме роботи тривають на з'їздах з мосту, і наскільки має здорожчати громадський транспорт

Нагадаємо, ще у червні Інформатор писав про поточний стан робіт з облаштування з'їздів з Подільсько-Воскресенського мосту в бік Троєщини. Так, тоді саме почалося будівництво тунелю, або "проколу" під залізницею біля трамвайного кільця. З боку вул. Вершигори вже заасфальтували перехрестя-переїзд через трамвайні колії. А також вже зробили частину захисних робіт на інженерних мережах під майбутньою дорогою.

А днями ми повідомили, що у КМДА знову заговорили про підняття тарифів на міський громадський транспорт. Руслан Кандибор назвав і конкретні суми: з нинішніх 6,5 грн (для киян, що користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста і тих, в кого немає картки) тариф має зрости до 24-25 грн за одну поїздку. Тоді, кажуть в адміністрації, вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube