Прикрутіть звук: у Києві закликали ТРЦ запровадити годину тиші для людей із сенсорною чутливістю

Міська влада не зобов’язує, а лише пропонує бізнесу зробити простори доступнішими для людей з ПТСР, аутизмом та тривожними станами

ТРЦ магазини
За підрахунками Всесвітньої оранізації охорони здоров'я, близько 10 мільйонів українців мають ризик психічних розладів, і перебування у гучному простору для них може бути нестерпним

У КМДА виступили з ініціативою впровадити у великих торговельних центрах та супермаркетах “годину тиші”. Адже те, на що інші не звертають уваги - гучна музика, оголошення та яскраві вітрини, для великої кількості людей є справжнім випробуванням. На жаль, внаслідок війни таких людей стає дедалі більше, тож, влада столиці звернулася до бізнесу з пропозицією створити в магазинах сенсорно-дружні години.

Про це повідомила заступниця голови КМДА Марина Хонда, яка закликала київські ТРЦ та великі магазини   впровадити так звану “годину тиші”. Йдеться не про обов’язкову норму, а про добровільну ініціативу: бізнес сам вирішує, чи готовий змінювати простір задля зручності відвідувачів у вразливому стані. Під час години тиші” у магазинах приглушують світло, вимикають гучну музику, не використовують динамічні екрани та голосові оголошення. 

Такий режим допомагає людям із посттравматичним стресовим розладом, розладом аутистичного спектра, сенсорною чутливістю або підвищеною тривожністю спокійно відвідувати публічні місця. Втім, як зазначила чиновниця, ініціатива розрахована не лише на окремі медичні стани. Вона також може бути корисною для людей старшого віку, ветеранів, батьків із маленькими дітьми - тобто, для кожного, кому важко витримувати гучну і динамічну атмосферу великих магазинів.

До речі, деякі компанії не чекали на пропозиції міської влади. Так, мережа “Комфі” ще на початку літа 2025 року запровадила “години тиші” у всіх своїх 110 магазинах по всій країні. У компанії підкреслили, що створення чутливих просторів стало їхнім відповіддю на виклики, спричинені війною.

А вони є досить серйозними: за даними ВООЗ, понад 10 мільйонів українців можуть мати проблеми з психічним здоров’ям через повномасштабне вторгнення. За статистикою, станом на осінь 2024 року понад половина населення України потребувала психологічної підтримки. А враховуючи наближення зими та продовження війни, ситуація з психічним здоров'ям може загостритися. 

У громадському обговоренні кияни цікавляться, чи базується така ініціатива міської влади на конкретних дослідженнях, і просять навести приклади бізнесів у США, Канаді чи Британії, де така практика вже працює. До речі, у квітні 2025 року громадська організація “Ліга сильних” проводила опитування щодо доцільності “години тиші” в Україні. Щоправда, його результати не оприлюднені, однак сам факт запуску опитування засвідчує інтерес до теми. В організації наголошували, що такі зміни - це простий крок до інклюзивності та психоемоційної стійкості суспільства.

Коли збігає черговий "дедлайн" запуску ТРЦ Ocean Mall, і чому районні ТЦ у Києві перемогли велетнів

Нагадаємо, у травні Інформатор писав, що ТРЦ Ocean Mall у Києві, який обіцяють відкрити вже понад шість років, знову змінив терміни запуску. За оновленими планами, один з найбільших торгово-розважальних центрів Східної Європи має відкрити двері восени 2025 року. Це буде вже шоста з 2018 року спроба почати роботу.

А ще, ми розповідали, що торговельні площі біля дому майже не втратили орендарів, тримають стабільний потік покупців і роблять ставку не на асортимент, а на великий набір послуг і товарів в одному місці. Йдеться про районні ТРЦ: саме вони у столиці виявилися найстійкішими, зберігши своїх відвідувачів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити