Торговельні площі біля дому майже не втратили орендарів, тримають стабільний потік покупців і роблять ставку не на асортимент, а на великий набір послуг і товарів в одному місці
Навіть у найтемніші місяці повномасштабної війни кияни продовжували ходити за продуктами, ліками й одягом. Ба більше, відвідуваність столичних ТРЦ навіть зросла через відключення світла. Четвертий рік війни підтвердив: найстійкіші торговельні обʼєкти у Києві - це районні ТРЦ.
Про те, який формат виявився найбільш стресостійким, повідомляє Delo.ua з посиланням на директорку компанії UTG Євгенію Локтіонову. За результатами досліджень компанії, саме районні ТРЦ показують кращі результати за відвідуваністю та орендною стабільністю, ніж великі регіональні торговельні центри. Наприклад, вакантність у таких обʼєктах, як Smart Plaza Polytech чи Smart Plaza Obolon тримається на рівні лише 6%, тоді як у більших - на кшталт Promenada center, “Атмосфера” та “Мармелад” - вона сягає 16%.
За словами Євгенії Локтіонової, районні формати краще пристосовані до воєнної реальності. Вони мають стабільний потік клієнтів, високу конверсію і поєднують найнеобхідніші функції - від продуктових магазинів і аптек до кінотеатрів і спортклубів. Тобто, важливо не просто продавати товари, а створювати синергію побуту, навчання та дозвілля, аби відвідувачі отримували все це в одному місці.
У новому київському ТРЦ White Lines реалізують ще більш радикальний підхід: до торговельної галереї можна буде спуститися просто з квартири. А в складі комплексу відкриють поліклініку, дитячий садок і коворкінг. Такий формат отримав назву “до ТРЦ в капцях” - торговельні площі тут спроєктовані разом із житловим комплексом, і мешканці зможуть не виходити на вулицю, а потрапляти до магазинів і сервісів просто в домашніх капцях.
У районному форматі з площею 20-30 тис кв м, на відміну від регіонального, що має площу понад 50 тис кв м, ставка робиться не на асортименті, а на якомога більшому наборі послуг та товарів. І це дає результат: за даними досліджень, нині відвідуваність регіональних центрів складає 315 тисяч осіб на 1 тис кв м, тоді як районних - в середньому, 552 людини. Тому основні показники в районних ТРЦ не змінюються четвертий рік поспіль.
Загальна орендна ставка в ТРЦ Києва зараз складає $32 за 100 кв м - як і до вторгнення. Найбільші прибутки приносять продуктові магазини, електроніка та аптеки. А попит на площі зберігається: до 2027 року в столиці заплановано нові відкриття загальною площею понад 250 тис кв м.
Нагадаємо, Інформатор розповідав, що у селищі Чабани під Києвом відкрився парк Epiland. Це другий дитячий розважальний центр, відкритий “Епіцентром” - один Еpiland працює у Києві на вулиці Полярній, 20-Д.
Втім, “Чарівний ліс” у Чабанах більший за “Планету Пандору” на Полярній. Його загальна площа - понад 5 тисяч кв. м, а головна відмінність від інших розважальних парків - унікальні атракціони, яких ще не було в Україні.
Також ми писали, що у березні в Києві відкрився сімейний розважальний комплекс Smile Park у ТЦ “Даринок”. Його унікальность не тільки у розмірі, а й у форматі, адже на одній території працює відразу чотири парки. Тут поєдналися чотири розважальні зони - це екстрим-парк для дорослих і дітей з мотузковим парком, скеледромом, екстрим-вежами та лабіринтом. Для поціновувачів швидкості працює роледром, для любителів цифрових технологій – атракціони з віртуальною реальністю та гоночні симулятори.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.