Подільський міст Києва - це пам’ятник неефективності: скільки тролейбусів та шкільних автобусів можна було б купити на витрачені на нього гроші
Вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Будівництво мосту почалося у 1993 році.
Вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Будівництво мосту почалося у 1993 році.
1 грудня відкрили рух одного автобусного маршруту та спецтранспорту з Валів в тупик Русанівських садів. На сайті Київпастрансу вже з'явилася позначка про рух Подільсько-Воскресенським мостом. Наразі, користуватися переходом можуть лише службовий, екстрений та громадський транспорт.
Доброволець ЗСУ, активіст Олег Симороз вважає, що Подільський міст - це пам’ятник корупції, який добудовувала компанія «ЕКО-БУД-ТРЕЙД». Цю фірму «створили одразу після перемоги Кличка на виборах мера Києва».
«Статутний капітал цієї компанії складав одну тисячу гривень, а штат працівників не перевищував 10 чоловік. Досвіду у будівництві у них не було від слова ВЗАГАЛІ. Реальним власником є Денис Комарницький - колишній голова фракції екс-мера Леоніда Черновецького у Київраді, який був "правою рукою" та відповідальним за великі інфраструктурні проекти у багаторічного ляльковода Кличка - одіозного регіонала Вадима Столара», - написав Олег Симороз у соцмережі.
За його словами, «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» отримало підряд, не маючи досвіду у побудові мостів. Хоча це пряма вимога закону вимагається «Про здійснення державних закупівель».
«Для добудови мосту ТОВ «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» бере у субпідрядники ПрАТ «Завод на Рибальському» (Ленінська кузня) - на той час завод Петра Порошенка. Завод Порошенка отримує 3,2 мільярда бюджетних гривень на придбання металоконструкцій для мосту. І ось на 3 рік війни «президентський завод» замовляє за кошти киян металоконструкції в російському місті Воронеж», - повідомляє активіст.
Згідно із даними Олега Симороза, у «схемі було задіяно португальську прокладку, через яку вдалося вкрасти ще 75 мільйонів бюджетних коштів киян».
«Згодом організована злочинна група провернула ще й аферу з подвійною закупівлею вантів (сталеві канати – ред.). Спочатку гроші були списані під одні ванти, які виявилися іржавими. Потім на об'єкт завезли інші - німецького заводу виробника «БрідонБекаерт». Однак, ТОВ «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» не розрахувалося з підрядником, який в результаті просто повернув свій товар. Так виник славнозвісний скандал з «крадіжкою» 12 вантів, як це називав подільник Комарницького – Кличко», - заявив Олег Симороз.
Ймовірна схема крадіжки коштів виглядала приблизно так: «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» віддавало підряд ПрАТ «Завод на Рибальському», який в свою чергу укладав договори субпідряду з компаніями Вадима Столара, зокрема з ТОВ «Інжинірингова мостова компанія».
Загалом, у «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» на субпідряді працювали:
- "Завод «Кузня на Рибальському" (з 2018-го підприємство від Петра Порошенка перейшло Сергію Тігіпку);
- "Україно-європейська будівельна група";
- "Будівельна компанія «Адамант";
- "Спецпідземінжбуд";
- "Стар Груп ЛТД";
- "Гранд Тесла".
Ці субпідрядники також не займалися будівництвом, а наймали інші компанії. У Національній поліції вважають, що ця «матрьошка» була складно організована та її головне завдання – це завищення вартості робіт.
«Лише за каденції Кличка на цьому обʼєкті відмили понад 10 мільярдів гривень і як ви розумієте, це ще далеко не кінець… А загалом на 2021 рік після чергового збільшення кошторису Кличком, вартість будівництва вже складала космічні 19 млрд 921,6 млн грн, і це ж без метро», - повідомив Олег Симороз.
Що говорять у Нацполіції та прокуратурі
У травні 2019 року відкрили кримінальне провадження №12019000000000425. Слідчі Нацполіції вивчали три угоди із «ЕКО-БУД-ТРЕЙД». Як показала перевірка аудиторів з початку 2017 року по кінець 2018 року, за будівництво Подільського мосту могли переплатити 20,8 млн грн. Слідчі не знайшли в експертних розрахунках додатків, за якими проводили розрахунки оплати та металоконструкції. За цим провадженням останнє повідомлення в реєстрі ми знайшли від 30 червня 2021 року.
Таких проваджень було багато та розповісти про всі в одному тексті неможливо. Проте згадаємо деякі з них.
У жовтні 2020 року НАБУ відкрило своє кримінальне провадження. Річ у тому, що під час обшуку в офісі Дениса Комарницького нібито знайшли флешку з даними про «розподіл» бюджетних грошей на підконтрольні компанії. Після цього стало відомо, що компанія сестри народного депутата від «Слуг народу» Юлії Тищенко «Експрес-К» мала будувати одну з транспортних розв'язок з мосту.
Також, до повномасштабного вторгнення прокуратура звинуватила замовника будівництва - КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та генпідрядника у тому, що вони могли завдавати збитків на 155 млн грн.
Крім цього, на початку лютого цього року стало відомо, що прокуратура Києва завершила досудове розслідування першого епізоду у розкраданні коштів на будівництві мосту.
За даними слідства, у квітні 2017 року КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» уклала договір із «КОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ УКРПОЖБЕЗПЕКА» на 55,7 млн грн.
«Генпідрядник залучив підрядні організації для нібито надання послуг з використання найманого нестандартного обладнання. упродовж 2020 року, на підставі підписаних актів здачі-приймання виконаних робіт на рахунки підрядників з бюджету були перераховані кошти. При цьому посадові особи цих підприємств завищили обсяги виконаних робіт на суму понад 36 млн грн», - повідомляли у прокуратурі.
У червні 2017 року за цими фактами було відкрито кримінальне провадження №42017000000002108 щодо підробки документів та відмиванню коштів на будівництві Подільського мосту. За останніми даними з реєстру, у грудні 2020 року одна із компаній, яку підозрювали слідчі, скасувала арешт коштів у банку.
Нагадаємо, що вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Тоді цей намір зафіксували у Генплані столиці. Будівництво почалося у 1993 році та не раз змінювався як сам проєкт, так і кількість грошей на його реалізацію. Наприклад, у 2021 році вартість будівництва в чергове переглянули до 19 млрд 921,6 млн грн. Це пояснили зміною будівельних норм і необхідністю зробити ще один з'їзд і заїзд на міст із Троєщини.
За ці кошти можна було б купити 2 тис. 238 нових тролейбусів (один тролейбус коштує приблизно 8,9 млн грн) чи 4 тис. 024 шкільні автобуси (один автобус коштує приблизно 4,9 млн грн).
Інформатор писав, скільки разів мер Києва обіцяв добудувати Подільський міст.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- У Києві активісти вимагають зупинки реставраційних робіт корпусу Могилянки: поліція затримала будівельників
- Знесли перекриття даху: у центрі Києва руйнують будинок 1899 року
- Ощадбанк хотів зробити у своєму відділені в Києві преміум-зону за 2,5 млн грн: чому не вийшло
- У Києві горів будинок Лунєва: що трапилося та кому належала споруда