Подільський міст Києва - це пам’ятник неефективності: скільки тролейбусів та шкільних автобусів можна було б купити на витрачені на нього гроші

Читать на русском

Вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Будівництво мосту почалося у 1993 році.

Читать на русском
Подільський міст, тендер, прокуратура, суд
Вартість мосту щоразу збільшувалася

Вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Будівництво мосту почалося у 1993 році.

1 грудня відкрили рух одного автобусного маршруту та спецтранспорту з Валів в тупик Русанівських садів. На сайті Київпастрансу вже з'явилася позначка про рух Подільсько-Воскресенським мостом. Наразі, користуватися переходом можуть лише службовий, екстрений та громадський транспорт.

Доброволець ЗСУ, активіст Олег Симороз вважає, що Подільський міст - це пам’ятник корупції, який добудовувала компанія «ЕКО-БУД-ТРЕЙД». Цю фірму «створили одразу після перемоги Кличка на виборах мера Києва». 

«Статутний капітал цієї компанії складав одну тисячу гривень, а штат працівників не перевищував 10 чоловік. Досвіду у будівництві у них не було від слова ВЗАГАЛІ. Реальним власником є Денис Комарницький - колишній голова фракції екс-мера Леоніда Черновецького у Київраді, який був "правою рукою" та відповідальним за великі інфраструктурні проекти у багаторічного ляльковода Кличка - одіозного регіонала Вадима Столара», - написав Олег Симороз у соцмережі.

За його словами, «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» отримало підряд, не маючи досвіду у побудові мостів. Хоча це пряма вимога закону вимагається «Про здійснення державних закупівель».

«Для добудови мосту ТОВ «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» бере у субпідрядники ПрАТ «Завод на Рибальському» (Ленінська кузня) - на той час завод Петра Порошенка. Завод Порошенка отримує 3,2 мільярда бюджетних гривень на придбання металоконструкцій для мосту. І ось на 3 рік війни «президентський завод» замовляє за кошти киян металоконструкції в російському місті Воронеж», - повідомляє активіст.

Поки мостом рухається громадський транспорт та спецтранспорт.
Поки мостом рухається громадський та спецтранспорт. Фото - канал Віталія Кличка

Згідно із даними Олега Симороза, у «схемі було задіяно португальську прокладку, через яку вдалося вкрасти ще 75 мільйонів бюджетних коштів киян».

«Згодом організована злочинна група провернула ще й аферу з подвійною закупівлею вантів (сталеві канати – ред.). Спочатку гроші були списані під одні ванти, які виявилися іржавими. Потім на об'єкт завезли інші - німецького заводу виробника «БрідонБекаерт». Однак, ТОВ «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» не розрахувалося з підрядником, який в результаті просто повернув свій товар. Так виник славнозвісний скандал з «крадіжкою» 12 вантів, як це називав подільник Комарницького – Кличко», - заявив Олег Симороз.

Ймовірна схема крадіжки коштів виглядала приблизно так: «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» віддавало підряд ПрАТ «Завод на Рибальському», який в свою чергу укладав договори субпідряду з компаніями Вадима Столара, зокрема з ТОВ «Інжинірингова мостова компанія».

Загалом, у «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» на субпідряді працювали

  • "Завод «Кузня на Рибальському" (з 2018-го підприємство від Петра Порошенка перейшло Сергію Тігіпку);
  • "Україно-європейська будівельна група";
  • "Будівельна компанія «Адамант";
  • "Спецпідземінжбуд";
  • "Стар Груп ЛТД";
  • "Гранд Тесла".

Ці субпідрядники також не займалися будівництвом, а наймали інші компанії. У Національній поліції вважають, що ця «матрьошка» була складно організована та її головне завдання – це завищення вартості робіт.

Правоохоронці давно цікавляться, куди витрачалися кошти з побудови мосту.
Правоохоронці давно цікавляться, куди витрачалися кошти з побудови мосту. Фото - канал Віталія Кличка

«Лише за каденції Кличка на цьому обʼєкті відмили понад 10 мільярдів гривень і як ви розумієте, це ще далеко не кінець… А загалом на 2021 рік після чергового збільшення кошторису Кличком, вартість будівництва вже складала космічні 19 млрд 921,6 млн грн, і це ж без метро», - повідомив Олег Симороз.

Що говорять у Нацполіції та прокуратурі

У травні 2019 року відкрили кримінальне провадження №12019000000000425. Слідчі Нацполіції вивчали три угоди із «ЕКО-БУД-ТРЕЙД». Як показала перевірка аудиторів з початку 2017 року по кінець 2018 року, за будівництво Подільського мосту могли переплатити 20,8 млн грн. Слідчі не знайшли в експертних розрахунках додатків, за якими проводили розрахунки оплати та металоконструкції. За цим провадженням останнє повідомлення в реєстрі ми знайшли від 30 червня 2021 року. 

Таких проваджень було багато та розповісти про всі в одному тексті неможливо. Проте згадаємо деякі з них.

У жовтні 2020 року НАБУ відкрило своє кримінальне провадження. Річ у тому, що під час обшуку в офісі Дениса Комарницького нібито знайшли флешку з даними про «розподіл» бюджетних грошей на підконтрольні компанії. Після цього стало відомо, що компанія сестри народного депутата від «Слуг народу» Юлії Тищенко «Експрес-К» мала будувати одну з транспортних розв'язок з мосту. 

 

Також, до повномасштабного вторгнення прокуратура звинуватила замовника будівництва - КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та генпідрядника у тому, що вони могли завдавати збитків на 155 млн грн

Крім цього, на початку лютого цього року стало відомо, що прокуратура Києва завершила досудове розслідування першого епізоду у розкраданні коштів на будівництві мосту. 

За даними слідства, у квітні 2017 року КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» уклала договір із «КОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ УКРПОЖБЕЗПЕКА» на 55,7 млн грн. 

Один із договорів, який міг зацікавити слідчих.
Один із договорів, який міг зацікавити слідчих.

«Генпідрядник залучив підрядні організації для нібито надання послуг з використання найманого нестандартного обладнання. упродовж 2020 року, на підставі підписаних актів здачі-приймання виконаних робіт на рахунки підрядників з бюджету були перераховані кошти. При цьому посадові особи цих підприємств завищили обсяги виконаних робіт на суму понад 36 млн грн», - повідомляли у прокуратурі.

У червні 2017 року за цими фактами було відкрито кримінальне провадження №42017000000002108 щодо підробки документів та відмиванню коштів на будівництві Подільського мосту. За останніми даними з реєстру, у грудні 2020 року одна із компаній, яку підозрювали слідчі, скасувала арешт коштів у банку. 

Кличку закидають, що за його каденції гроші на будівництво мосту могли витрачатися неекономно. Фото - ТГ канал Віталія Кличка
Кличку закидають, що за його каденції гроші на будівництво мосту могли витрачатися неекономно. Фото - ТГ канал Віталія Кличка

Нагадаємо, що вперше про потребу у новому мості в Києві заговорили наприкінці 80-х років. Тоді цей намір зафіксували у Генплані столиці. Будівництво почалося у 1993 році та не раз змінювався як сам проєкт, так і кількість грошей на його реалізацію. Наприклад, у 2021 році вартість будівництва в чергове переглянули до 19 млрд 921,6 млн грн. Це пояснили зміною будівельних норм і необхідністю зробити ще один з'їзд і заїзд на міст із Троєщини.

За ці кошти можна було б купити 2 тис. 238 нових тролейбусів (один тролейбус коштує приблизно 8,9 млн грн) чи 4 тис. 024 шкільні автобуси (один автобус коштує приблизно 4,9 млн грн).

Інформатор писав, скільки разів мер Києва обіцяв добудувати Подільський міст.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.