У Києві готуються витратити 467 млн грн на капітальний ремонт вулиці на Виноградарі, де за актом комунальників пошкоджено лише 1,28% покриття
Проспект Свободи у Подільському районі Києва готується до великого ремонту. У КМДА наголошують, що він його не бачив 40 років, тож, час настав, тим часом, транспортні експерти вважають цю реконструкцією черговим прикладом “грошоспалювального заводу”, коли можна було б омежитися не таким масштабом робіт і коштів. Адже дані й комунальних служб, і громадських активістів свідчать, що вулиця в доброму стані, а пошкодження - незначні.
Комунальна корпорація “Київавтодор” оголосила тендер на капітальний ремонт проспекту Свободи від проспекту Правди до проспекту Василя Порика. Магістраль побудована у 1975 році і є важливою транспортною віссю мікрорайону Виноградар. У КМДА наголошують, що ремонту тут не було 40 років, і заплановані роботи значно покращать проспект.
Згідно з документацією, під час капремонту планується повне оновлення дорожнього покриття, тротуарів, дощової каналізації, освітлення та облаштування велоінфраструктури. Також передбачено пониження бордюрів і встановлення тактильної плитки для безпечного пересування маломобільних людей. Очікувана вартість робіт становить 467 млн грн, а виконати їх мають впродовж 10 місяців після підписання договору.
Втім, у громадськості виникли запитання щодо необхідності витрачати такі суми там, де можна обійтися значно меншими. У Telegram-каналі ГО “Пасажири Києва” активісти нагадали, що за актом КП ШЕУ Подільського району лише 1,28% покриття проспекту потребують середнього ремонту. Бордюри, зливостоки й огорожі при цьому перебувають у належному стані. Активісти зазначають, що відновити пошкоджені ділянки можна було б за близько 1 млн грн - як то кажуть, відчуйте різницю.
До речі, ще наприкінці 2024 року в аналітиці “Пасажирів Києва” щодо планів ремонту на 2025 рік зазначалося, що на проспект Свободи планували виділити 328 млн грн. Втім, ця сума “підросла” за 10 месяців до майже пів мільярда. На цей рік, який закінчується, передбачено близько 1 млн грн, решта коштів закладена на наступний бюджетний період.
Також у проєкті не передбачено дожногоназемного пішохідного переходу на перетині з проспектом Європейського Союзу, де нині діє єдиний підземний перехід на весь Виноградар. Це, на думку активістів, суперечить великій заявленій меті - створити безбар’єрний простір.
“Загальна вартість поточного ремонту пошкоджених ділянок просп. Свободи була б в сотні разів меншою за вартість капремонту. Київський мільярдоспалювальний завод продовжує свою роботу в режимі жнив перед закінченням бюджетного року”, - зазначають у ГО “Пасажири Києва”.
Нагадаємо, ще у лютому 2025-го Інформатор писав про те, що у Києві готують до ремонту ще два великих шляхопроводи та надземний пішохідний перехід. Тендери, поки що на розробку проєктної документації для ремонту, на той момент вже оголосив "Київавтошляхміст". Сама лише робота архітекторів стане бюджету міста у 7,6 млн грн. Але йшлося про досить важливі для міста шляхопроводи. Нині їхній ремонт ще не почали.
Зате на столичному Подолі, як ми писали невдовзі, підрядники заходилися неймовірно швидко розбирати проблемний шляхопровід на вул. Новокостянтинівській. За тиждень від початку робіт споруду вже буквально не пізнати: лише за перший день від початку демонтажу балок робітники зняли 15 штук - могли б і більше, але вирішили трохи "пригальмувати".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.