Втім, відкоригувати обсяги спожитої електроенергії та зробити перерахунок зовсім не складно, потрібно лише звернутися до свого оператора системи розподілу
У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, пояснили, звідки беруться рахунки з сумами, що перевищують реально спожитий обсяг. Причиною цього може бути несвоєчасна передача показань лічильника, внаслідок якої відбувається так зване “середнє” нарахування. Або ж суто людський фактор і власна неуважність під час надання показань.
Щомісяця до 20 числа киянам потрібно сплачувати за світло, і нерідко буває так, що вони геть не розуміють, чому в рахунках така велика сума. Як пояснює компанія Yasno на своїй корпоративній сторінці у Facebook, зазвичай шокуючі платіжки надходять з двох причин. І обидві пов’язані з помилками саме споживачів, які можуть бути як механічними, так і глобальними.
По-перше, йдеться про невчасну передачу показань лічильника - і це глобальна помилка, адже у таких випадках сплачувати доведеться не за фактично спожиту електроенергію, а за середнє нарахування. І тому наприкінці кожного місяця киянам нагадують надати свої показники саме в розрахункові дати, а це останні два календарні дні місяця і три дні наступного за розрахунковим. У лютому з його 28 днями особливо потрібно бути уважними та не прогавити потрібні терміни, як починаються вже 26 лютого.
Крім того, нарахування обсягів за середньодобовим споживанням відбувається у разі, якщо споживач взагалі забув передати показання лічильників. Таке, звісно, може статися з кожним, але якщо фактичний обсяг спожитої електроенергії був меншим за нарахований, гроші повернуться внаслідок перерахунку.
Друга причина завищених рахунків - суто механічна помилка споживача, який написав не ту цифру або зайвий нуль. І це теж легко виправити, але звертатися у будь-якому випадку потрібно не до Yasno, звідки надійшов рахунок, а до свого оператора системи розподілу.
“Оператору системи розподілу (ОСР) потрібно надати коректні показання разом з фото лічильника. Після того, як ОСР відкоригує обсяги, у наступній платіжці ви побачите перерахунок відповідно до фактичного споживання”, - повідомляють у Yasno.
І нагадують, що до них кияни можуть звертатися через чат-боти у Viber або Telegram з приводу зарахування коштів або способів оплати. Дізнатися контакти свого оператору системи розподілу можна на сайті Yasno. Саме він відповідає, зокрема, за встановлення лічильників та фіксацію їхніх показань.
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що у компанії-операторі розподілу YASNO, що входить до групи ДТЕК, підбили не найрадісніші підсумки 2024 року. Мова йде про тих, хто не поспішає сплачувати за отримані послуги, а це чверть від усіх клієнтів компанії. “Спільними зусиллями” мешканці столиці накопичили у 2024 році вражаючу суму в майже пів мільярда гривень.
Також ми розповідали, що у YASNO виявили період найактивніших розрахунків киян за спожиту електрику. Для тих, хто не любить накопичувати борги, проміжок часу, коли потрібно розрахуватися, зовсім невеликий - з 11 по 20 число кожного місяця. Але найчастіше кияни з розрахунками “тягнуть” до останнього.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.