Аби не збільшити свої витрати, необхідно знати, які індекси на контрольному приладі означають денні та нічні показання
У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, нагадали алгоритм дій для киян, які встановили двозонні лічильники. Вони, на відміну від звичайних, фіксують не тільки обсяг використаної електроенергії, а й час її споживання, дозволяючи власнику заощаджувати. Втім, аби не вийшло навпаки, потрібно передавати покази окремо по кожній зоні - день та ніч, і нічого не переплутати.
Про це компанія Yasno повідомила на своїй корпоративній сторінці у Facebook. Тут наголошують, що правильного введення показників, споживачам потрібно лише два значення, які відображаються на екрані з інтервалом у 10 секунд. Це показання за тарифом «день» (з 7:00 до 23:00) та показання за тарифом «ніч» (з 23:00 до 7:00). Важливе уточнення - суму показань (день + ніч) передавати не потрібно.
Варто зазначити, що двозонні лічильники не передають показники автоматично, і всі дані потрібно вносити вручну. Виключенням з цього правила є автоматизовані системи комерційного обліку електроенергії АСКОЕ. В усіх інших випадках споживачі мають передавати покази окремо по кожній зоні — “день” і “ніч”.
Щоб зняти покази, необхідно дочекатися появи потрібної інформації на табло або натиснути кнопку “введення” для перемикання даних, поки не з’явиться потрібна інформація. У різних типів лічильників відображення зони має різні індекси. У трьох найпопулярніших лічильниках - GAMA, NIK, MTX вони мають такі значення:
До речі, показники лічильника потрібно фіксувати до коми або крапки, або виділеного квадрату. А якщо виявилось, що показники аномально великі чи, навпаки, дуже малі, слід звернутися до оператора системи розподілу, оскількі він передаватиме обсяги в YASNO для формування рахунків. У компанії нагадують, що за рахунок багатозонних лічильників кияни можуть заощаджувати до 50% на рахунках за світло, адже нічна електроенергія коштує вдвічі дешевше.
Як повідомляв Інформатор, передавати показання лічильників потрібно навіть під час відключень світла, аж надто, якщо вони були значними: це допоможе споживачам заощадити на сплаті рахунків. У компанії повідомили, що через відключення споживання в деяких споживачів могло зменшитись. Тому, щоб все було коректно, і домогосподарства не отримували платіжки з нарахуванням середніх витрат на електрику, показання потрібно внести до 3-го числа наступного місяця.
Також ми писали, що компанія YASNO запустила новий мобільний застосунок, який доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.