Особистий кабінет та застосунок Yasno зламалися: кияни скаржаться, що передати показники неможливо

На початку нового місяця, коли споживачі розраховуються за світло, у системі його постачальника стався масовий збій

лічильник світло
Через технічні проблеми показники лічильників не приймалися ніякими способами

1 жовтня, коли дисципліновані кияни за звичкою вирішили передати показники лічильника та заплатити за спожиту електроенергію, багато хто з них стикнувся з проблемою. Усе, що вважається зручним сервісом і раніше майже не давало збоїв - особистий кабінет та мобільний застосунок - “відмовлялося” працювати. Показники не приймались, натомість люди отримували відповідь “на зазначену дату показники вже є”.

Судячи з коментарів на Facebook-сторінках ДТЕК Київські електромережі та Yasno, 1 жовтня ситуація у всіх була однакова. Ввечері про неї у соцмережі написав і генеральний директор компанії Yasno Сергій Коваленко. За його словами, проблема сталася через некоректну роботу білінга, внаслідок чого і виникала помилка в особистому кабінеті та мобільному застосунку під час передавання показань. Споживачі впродовж усього дня намагалися внести показники в особистому кабінеті, проте отримували відповідь “на зазначену дату показники вже є”, хоча останні дані в системі були внесені 31 серпня чи 1 вересня. При цьому внести актуальні показники було неможливо. Ось як це пояснюють фахівці Yasno та що радять робити у разі технічного збою. 

“Скоріше за все, показники, які ви пробували передати, були прийняті, але через технічну проблему, яка була вдень, ви їх зараз не бачите в кабінеті. Для того щоб виправити ситуацію, ви можете ще раз додати особовий рахунок. Просто на головній натисніть «додати дім» та пройдіть сценарій додавання особового рахунку. За рахунок цього у вас оновляться дані в кабінеті. Або ж зачекайте і завтра до обіду у вас оновляться дані”, - написав ввечері 1 жовтня у коментарі під дописом Сергія Коваленка один із його співробітників.

Проте ті, хто намагалися передати показники лічильника не через особистий кабінет, а через сайт Yasno, теж зіткнулися з проблемою та незручностями. По-перше, треба як мінімум пам’ятати свій особистий рахунок, а їх може бути й декілька. По-друге, якщо вносити показники не за особистим рахунком, а за адресою, то і з мобільного пристрою, і з комп’ютера система видавала помилку.  У компанії Yasno ці тимчасові труднощі пов’язують з переходом на оновлену платформу і зазначають що у процесі зберегли всі розділи, що були, та покращили функціонал.

“Додали можливість швидкої оплати за декількома особовими рахунками, зробили розділ зі статистикою споживання та програмою лояльності. З актуального – додали цілий інфоблок про графіки відключень та їхні типи”, - повідомляють у компанії.

Втім, кияни оновлення та покращення роботи сайту та особистого кабінету поки не оцінили. Ось декілька основних претензій:

  • у мене довжелезний перелік непрацюючих на новій версії сайту (або незручних) опцій. Стара версія була більш досконалою і якщо чесно - більше зручною;
  • Незручно, що не відбувається як раніше перерахунок заборгованості;
  • Єдине, що стало зручніше: коли маєш більше 1 особистого рахунку на оплату - можливість їх сплатити «гамузом». Все інше на «зручні поліпшення» аж ніяк не схоже, вибачте. Особливо в тому, що стосується вигляду абонентської книжки. Якої насправді більш не існує, в ліпшому випадку бачиш заборгованість. І все. Нагадаю, що раніше вигляд був більше схожий на акт звірки «нарахування-оплати» з розбивкою по періодах;
  • Особливо не сподобалось, що тепер як маєш декілька особових рахунків в кабінеті - неможливо подивитись історію платежів по одному якомусь. А сама історія - просто перелік транзакцій. Щоб зрозуміти по якому рахунку був цей платіж - треба заходити в кожний окремо! І руками вибирати ці дані, щоб звести до купи;
  • Стало неможливо роздрукувати платіжки - просто перекидає на сторінку з платежами, але звідти нічого не можна завантажити чи роздрукувати;
  • Старий кабінет мав робочий функціонал. Були нарахування одразу після внесення показань. Тепер пишуть, що нарахування будуть після 10 жовтня. Це незручно.

В компанії Yasno обіцяють врахувати всі претензії та вдосконалити сервіси. А поки пропонують користуватися ще й чат-ботами у вайбері та телеграмі. До речі, ті, хто 1 жовтня не зміг передати покази на сайті або в особистому кабінеті, без проблем зробили це через чат-бот. 

Що буде зі світлом в Україні взимку?

Вже колишній голова НЕК "Укренерго" Володимир Кудрицький наприкінці серпня заявив, що відключень світла взимку майже не уникнути. Єдина умова, яка дозволить це, - тепла погода. При цьому він зазначив, що зараз важко прогнозувати умови, в якій українська енергосистема працюватиме взимку. 

"Ніхто не знає, яким буде режим подачі електроенергії взимку. Просто тому, що ніхто не знає, якими будуть: а) атаки росіян і б) якою буде температура навколишнього середовища в грудні, січні, лютому. Тому говорити, що світло буде 8 годин на добу, 16 годин на добу або 24 години на добу – це все просто три різні сценарії, в яких є свої ймовірності реалізації", - пояснив Володимир Кудрицький.   

Також раніше голова парламентського підкомітету з питань енергоощадження Сергій Нагорняк заявляв про те, що якщо температура повітря опуститься до нуля або нижче, то в системі буде дефіцит. На думку депутата, взимку українці будуть мати електроенергію приблизно 8-10 годин на добу. 

"І буде залежати, що ми встигнемо до зими відновити, що збудувати з нового. І чи будуть нові обстріли, чи не будуть. Я вважаю, що у нас уже буде десь 8-10 годин (світла) на добу за температури 0 градусів. За температури, наприклад, мінус 10 градусів, дефіцит відповідно буде більшим. Це ранкові та вечірні піки, тому що ми будемо більше споживати й буде більше обмеження", - підкреслив депутат. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube