Сервіс від компанії Зелектра повернувся на вулиці столиці після невдалого запуску у 2021 році, але питання паркування залишається відкритим
На центральних вулицях Києва запустили прокат електромопедів, якими тепер можна керувати лише з водійським посвідченням. Це, звісно, має якось дисциплінувати користувачів та убезпечити пішоходів, але в столиці поки не впорядкували електросамокати, а тут ще й мопеди. І це, до речі, вже друга спроба компанії вивести на київські вулиці свій транспорт.
Про нову фазу транспортного експерименту від компанії Зелектра повідомила ГО “Пасажири Києва”. Зазначається, що поки оператор публічного прокату самокатів та електровелосипедів запровадив пілотний прокат. Наразі на вулицях столиці доступно 50 таких транспортних засобів, але цю кількість планують згодом збільшити.
Як зазначає “Хмарочос”, це вже друга спроба компанії запустити прокат електромопедів - перша відбулася ще 2021 року, але не набула розвитку. Тоді у КМДА заявили, що запуск відбувся без погодження з міською владою. Крім того, було не вирішено питання з паркуванням, проте оголошено, що мопеди не можуть залишатися на тротуарах, адже за правилами дорожнього руху їх потрібно паркувати лише на муніципальних стоянках.
Нині, аби скористатися мопедом, необхідно мати будь-яке водійське посвідчення та підтвердити вік від 18 років. Це суттєва відмінність від попередньої версії сервісу, яка не вимагала наявності прав. Також зросла дозволена швидкість: якщо три роки тому мопеди були обмежені до 40 км/год, тепер - до 45 км/год.
Разом з оновленням правил зросла і вартість користування. На старті прокат коштує 65 грн, а кожна хвилина — 6,5 грн. Це дорожче, ніж раніше встановлений тариф у 33 грн за старт і 4,40 за хвилину. Наразі у компанії попереджають, що надалі ціни можуть підвищитися ще.
Невідомо, чи отримала Зелектра дозвіл від міської влади на цей раз. Але громадська організація “Пасажири Києва” звертає увагу, що проблему паркування так і не вирішено: всі мопеди розміщено на тротуарах, що створює ризик для пішоходів. Активісти вважають, що Києву вже час визначити окремі паркомісця для орендних мопедів, самокатів та велосипедів - не на тротуарі, а на проїзній частині.
Як вважають у Київраді, правила користування електросамокатами і електровелосипедами потребують перегляду. Причина - у хаотичному розміщенні таких транспортних засобів на тротуарах, а також напрацюванні культури поведінки користувачів мікромобільного транспорту.
На зустрічі 12 травня за участі депутатів, представників КМДА, патрульної поліції міста й компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів) було вирішено, що у столиці розроблять єдині для усіх операторів ринку правила паркування мікромобільного транспорту на тротуарах. Окрім цього, усі користувачі мають знати й розуміти правила його використання. На зустрічі домовилися створити робочу групу, яка розробить нові правила, і зрештою їх оформлять у проєкт рішення, який розглядатиме Київрада.
Також ми писали, що з 5 червня у Києві запроваджено обмеження на рух великовагового автотранспорту у денний час. За розпорядженням КМДА, забороняється рух містом транспорту з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму забезпечить патрульна поліція Києва. Обмеження діятимуть у ті дні та години, коли температура перевищуватиме порогову позначку +28 градусів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.