На електронному квитку Kyiv Smart Card, що його використовують кияни для сплати за проїзд у міському транспорті, зображені не лише будівлі Києва: художник, що створював зовнішній вид транспортної карти, чомусь домалював туди споруду мерії Торонто, яка має частину у формі літаючої тарілки, як і відомий будинок у Києві
На електронному квитку Kyiv Smart Card, що його використовують кияни для сплати за проїзд у міському транспорті, зображені не лише будівлі Києва. Дизайнери, що розробляли зовнішній вигляд картки вже понад 5 років тому, вирішили, що на лицевій стороні квитка доречно буде розмістити зображення мерії міста Торонто, що у Канаді. Напевно, з пантелику художників збило конструкторське рішення архітектора, що будував хмарочос за океаном: він прибудував до нього "літаючу тарілку", схожу на ту, що прикрашає споруду Українського інституту науково-технічної експертизи та інформації у Києві.
Невідповідність "скайлайну" (тобто, лінії обрію) міста, зображеного на Kyiv Smart Card, реальним київським будівлям видна неозброєним оком. Так, "будинок з тарілкою", що розміщений на лицевій стороні картки, має два крила, які ніби "обіймають" тарілку, розташовану всередині конструкції. Саме так виглядає мерія Торонто у Канаді (The Toronto City Hall), відкрита 1965 року.
Натомість у Києві поряд із круглою конструкцією височіє банальна радянська 16-поверхівка. Нині поряд будують другу чергу ТРЦ Ocean Plaza, відтак, невдовзі споруда київської "тарілки" зміниться до невпізнаваності.
Інші споруди, що поміщені на смарт-картку, дійсно є київськими: це монумент Незалежності, що височіє на Майдані, Республіканський стадіон, абрис Софіївського собору, арка Свободи на Володимирській гірці та ще одна висотка - ймовірно, Мінінфраструктури. Чому дизайнер вирішив розмістити саме канадійську будівлю замість впізнаваної київської - слушне питання. Можна припустити, що дизайнер, якого винайняли у Департаменті транспорту КМДА, був погано знайомий з архітектурою Києва, і тому вирішив прикрасити картку "будівлею з тарілкою", але помилково обрав неправильну тарілку.
Додамо, що Київ та Торонто є містами-побратимами. Ба більше: у липні 2021-го вони відсвяткували вже 30-річчя побратимства. Відтак, на запитання канадійців, що точно знають силует власної мерії, про те, чому їхня будівля зображена на київській транспортній картці, можна буде віджартуватись: буцімто, так Київ шанує міста-побратими. А "золотий павільйон"-пагоду з Кіото та палаццо Веккьо із Флоренції, інших міст-побратимів, додамо вже на наступних випусках картки.
Нагадаємо, наприкінці серпня Інформатор писав про те, що у КМДА заговорили про підняття тарифів на міський громадський транспорт. Очільник профільного департаменту КМДА Руслан Кандибор називав і конкретні суми: з нинішніх 6,5 грн (для киян, що користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста і тих, в кого немає картки) тариф має зрости до 24-25 грн за одну поїздку. Тоді, кажуть в адміністрації, вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.
Втім, вже у жовтні один з депутатів Київради поділився іншою новиною: з 2020 року у кулуарах КМДА точиться дискусія про прийняття фінансової моделі, згідно з якою міський транспорт має стати безкоштовним. Така модель діє на Мальті та в Люксембурзі, а ще - у 15 польських 10 французьких містах. В ролі локомотивів ідеї виступає низка депутатів Київради, а от очільники фінансового та транспортного департаментів КМДА, а також, природньо, - топ-менеджмент Київпастрансу та метрополітену виступають проти.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.