Мер обіцяє відкрити рух проблемною ділянкою до кінця літа, водночас, фахівці-будівельники і навіть сам підрядник називають більш пізні строки
Мер Києва Віталій Кличко 7 лютого пообіцяв відкрити рух проблемною ділянкою столичного метрополітену до кінця літа. Він посилається на фахівців, з якими проводив консультації. Цей прогноз дивний, адже інші спеціалісти з транспортних і будівельних питань кажуть про мінімум рік відновлювальних робіт. І навіть сама підрядна організація, яка проводить відновлювальні роботи, називала у якості ймовірної дати здачі об'єкту осінь-2024.
Від київської влади звучало декілька ймовірних дат здачі ділянки "синьої" лінії метро. Наприкінці січня директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський та його шеф, очільник Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор назвали дві конкретні дати під час виїзного засідання комісії зі встановлення причин аварії у тунелі.
Так, Брагінський сказав, що підрядник ладен впоратись за півроку (рахується і перший місяць, який взяли на розробку проєкту - відтак, до кінця червня мали б упоратись). Кандибор підстрахувався, назвавши "кінець червня - липень". Віталій Кличко відсунув дату здачі об'єкту ще на місяць.
"Ми чітко можемо сказати і дати відповідь на питання, яке турбує кожного, яке задають - коли знову відкриємо рух метрополітеном. Попередньо можемо сказати, що наші фахівці кажуть - до кінця літа ми повинні вже відновити рух метрополітеном", - зазначив Віталій Кличко у ефірі муніципального телеканалу "Київ".
Втім, у реалізації плану за трохи більше, ніж 6 місяців є обґрунтовані сумніви. По-перше, пояснюють фахівці, роботи на такому складному об'єкті складаються з обов'язкових етапів: техобстеження, експертизи, розробки глобального і будівельно-монтажного проєктів. Причому кожен з них триває місяцями.
"У разі, якщо буде прийнято рішення робити ремонт тунелю відкритим способом, тобто вскривати ґрунт, доходити до оправи тунелю й демонтувати її, замінюючи на іншу частину тунелю - це займе час. Мова не про "роки", звісно, проте, можливо, це займе рік", - вважає доктор технічних наук, професор кафедри архітектурних конструкцій КНУБА Володимир Скочко.
По-друге, завжди існує вірогідність, що ремонт піде "не за планом". У такому випадку строки почнуть відсуватися (приблизно як у випадку з заявами Брагінського, Кандибора і самого Кличка) - до прикладу, каже транспортний експерт Дмитро Беспалов, місту забракне коштів. Саме так свого часу сталося з Подільсько-Воскресенським мостом, метро на Виноградар, Шулявською розв'язкою.
"Тому можна припустити, що й цього разу місто запізниться із реалізацією транспортного об'єкта. Тому це може скласти й п’ять років – а за певних умов навіть більше. Такий сценарій цілком вірогідний", - каже Беспалов.
По-третє, сама підрядна організація називає інші строки завершення робіт. Так, за словами Максима Шкіля, CEO холдингу MS Capital (до нього входить підрядник, ТОВ "ГК "Автострада"), відновлення може бути завершене восени 2024 року. А чи варто "підганяти" строки ремонту тунелю метро під обіцянку мера - питання риторичне.
Зрештою, обіцянка мера відкрити метро до осені може стати для нього важким тягарем. Крім інфраструктурного питання, відновлення вже стало важливим політичним аспектом, індикатором того, наскільки міська влада контролює ситуацію у столиці. А відтак, громадськість уважно спостерігає за ситуацією - до прикладу, громадський активіст, критик Кличка Олег Симороз пропонує мерові піти у відставку у разі, якщо об'єкт не буде зданий до вересня.
"Пропоную якщо до кінця літа ти не відкриєш рух синьою гілкою, то подаєш у відставку, і після перемоги кияни обирають нормального мера. Така сама умова, якщо ми виявимо, що у тендері знову переможуть компанії твоїх бізнес-партнерів і ви знову розкрадете кошти як зробили це на Шулявському шляхопроводі та Подільському мості", - виклав Симороз ультиматум у соцмережах.
Дивіться відео на цю тему: чому на київські мости, розв'язки та світлофорні об'єкти чекають погані новини - з яких ще джерел міська влада буде брати кошти на ремонт "синьої" гілки метро, веде мову транспортний фахівець Дмитро Беспалов.
Тим часом, "на підході" ремонт ще однієї проблемної ділянки метро, на перегоні між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка". Він буде плановим, на відміну від перегону між "Либідською" та "Деміївською" на тій же саме, "синій", лінії метрополітену Києва. А от причина для ремонту в обох випадках є приблизно однаковою - наявність підземних річок і ґрунтових вод, каже Інформатору інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин.
Одне з головних питань по цьому, другому, проєкту відновлення тунелю є ймовірне перекриття тунелю на час робіт. Якщо запобігти цьому не вдасться, пропускна здатність "синьої" лінії зменшиться до неметрополітенних значень. Своєю чергою, це буде означати збільшення середнього часу подорожі містом у півтора рази - а відтак, і солідних транспортних та економічних втрат, вважає Дмитро Беспалов.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.