Відправка байку на спецмайданчик створює прецедент, що підтверджує: правила дорожньої відповідальності стосуються всіх без винятків
Увагу столичних інспекторів з паркування привернув мотоцикл, залишений просто біля зупинки громадського транспорту неподалік Центрального залізничного вокзалу. Евакуацією автівок, припаркованих з порушеннями, вже давно нікого не здивуєш, але двоколісних це майже не стосувалося. Нині ситуація змінилася: вперше евакуація торкнулася мотоцикла - і викликала резонанс.
Департамент територіального контролю повідомив про перший у Києві випадок тимчасового затримання мотоцикла за порушення правил зупинки. Його евакуювали за те, що стояв ближче ніж за 30 метрів до зупинки громадського транспорту, що суперечить пункту 15.9 (е) Правил дорожнього руху. Інцидент стався неподалік Центрального вокзалу, де щодня інтенсивний пасажиропотік.
У Департаменті територіального контролю наголошують: ПДР однакові для всіх - як для автомобілів, так і для мотоциклів, скутерів та іншого транспорту. Евакуація стала можливою завдяки технічному оновленню: тепер евакуатори обладнані й для переміщення двоколісних. У відомстві підкреслили, що хаотичне паркування біля зупинок не лише порушує правила, а й створює загрозу безпеці: воно ускладнює рух пішоходів, заважає огляду та під'їзду громадського транспорту.
Цей випадок викликав жваву реакцію в соцмережах. Частина користувачів вважає, що таке рішення правильне, адже мотоцикл займав місце біля зупинки вже кілька днів поспіль, мовляв, “сам нарвався”. Інші ж обурені, вважаючи евакуацію надмірним заходом, і передбачають, що так невдовзі візьмуться й за самокати та велосипеди. До речі, тема паркування самокатів явно наболіла, адже їх залишають будь-де: на зупинках, тротуарах, у дворах. Багато хто вважає, що їх теж потрібно евакуйовувати або принаймні жорстко регулювати.
Цей випадок можна вважати сигналом: інспектори починають застосовувати однакові підходи до всіх видів транспорту, незалежно від розміру чи типу. Для власників мотоциклів, скутерів і мопедів це нагадування, що статус "менш габаритного" не звільняє від обовʼязку дотримуватися правил. Звичка паркуватися "де не заважає" більше не працює - тепер кожен транспортний засіб розглядається як повноцінний учасник дорожнього руху.
Нагадаємо, що за Правилами дорожнього руху паркування мотоциклів заборонене ближче ніж за 30 метрів до зупинки громадського транспорту, у місцях із заборонними знаками, на тротуарах без залишеного простору щонайменше 2 метри для пішоходів, а також там, де вони можуть створити перешкоду для руху інших. Дозволено зупинятися у спеціально відведених місцях, на узбіччі або якомога ближче до правого краю проїзної частини, якщо це не суперечить іншим обмеженням. Паркування мотоцикла біля зупинки громадського транспорту є порушенням правил дорожнього руху і тягне за собою штраф у розмірі 510 грн за перше порушення або 680 грн за повторне протягом року.
Нагадаємо, раніше Інформатор писав, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
Також днями ми розповідали, що паркінг Київського велотреку "заброньований" назавжди за конкретними автівками: на його табло, що має показувати наявність вільних місць, завжди світиться "0". Незважаючи на те, що стоянка є комунальною, тобто, збудованою на гроші киян, працює вона виключно "для своїх". Доступ для інших авто тут заблокований - щонайменше 30 місць із 40 "вічно зайняті" за абонементом.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.