Київ планує витратити 6,7 млрд грн на фунікулер і нові автобуси та тролейбуси: подробиці

Читать на русском

За 2024-2025 роки Міською цільовою програмою передбачено закупівлю рухомого складу транспорту на загальну суму, що дорівнює річному прибутку Ощадбанку

Читать на русском
Плани з закупівлі рухомого складу Києвом
Транспортна інфраструктура та рухомий склад коштують київській громаді дуже недешево

За 2024-2025 роки Міською цільовою програмою передбачено закупівлю рухомого складу транспорту на загальну суму, що дорівнює річному прибутку Ощадбанку

Протягом двох наступних років у Києві планують оновлення міського комунального транспорту. Про це йдеться у міській цільовій програмі розвитку транспортної інфраструктури на 2024-2025 роки. Наразі ж, як зазначено в програмі, 70% транспорту міста вже зношено.

В документі зазначається, що для щорічного оновлення та розвитку місто потребує закупівлі 215 одиниць транспорту. З них - 80 тролейбусів, 100 автобусів, 35 трамваїв. Втім, досягти такого рівня закупівель наразі Київ не в стані. Але придбавати техніку на заміну все ж планує. Якщо Київрада проголосує за документ, на це витратять, в цілому, 6,7 млрд грн - а саме стільки, до прикладу, заробить український "Ощадбанк" 2023 року.

Так, в планах міста на 2024-2025 роки - закупити 74 нові тролейбуси, 42 трамваї, певну кількість вагонів метро (щоправда, поки без конкретики - відомо лише, що середній вік вагонів в 2024 році становитиме 35 років, і цю цифру планують зменшувати). Також заплановано довести середній рівень зносу рухомого складу тролейбусів з 51,6% до 50,1%, трамваїв - з 72,8% до 70,1%. Для автобусів ця цифра буде незначною і складе 0,2%.

Закупівлі в цифрах

На закупівлю автобусів у 2024 році місто планує витратити 989,8 млн грн. Усього йдеться про 85 одиниць (виходить, що кожен автобус вартуватиме місту в середньому 11,6 млн грн). Цього ж року Київ придбає 12 трамвайних вагонів, на що витратить 1,09 млрд грн, а наступного 2025 року на ці цілі буде витрачено більше за 2 млрд (закуплять 30 вагонів). Передбачається, що така потужна закупівля допоможе оновити трамвайні вагони до 85,7% від потреби 2025 року.

Оновлять також тролейбусний парк. 2024 року на закупівлю 34 тролейбусів витратять 1,642 млрд грн (в середньому 48,3 млн на одиницю транспорту). Наступного 2025 року планують придбати 40 тролейбусів, витративши 1,1 млрд грн (так ціна техніки впаде до 28 млн грн за одиницю, що більше, ніж третина від вартості). Проте навіть такі потужні закупки не дозволять міській владі просунутись більше, ніж на 50% від потреби в оновленні тролейбусів 2025 року.

Куплять кабіни для фунікулера

Крім того, що цікаво, місто планує придбати дві кабіни фунікулера. 2024 року на це витратять 131,9 млн грн, наступного року - 354,8 млн. Окрім закупівлі кабін планують також ремонт приміщень на станціях. Зазначається, що після виконаних робіт фунікулер стане інклюзивними та більш привабливим видом транспорту.

Транспортний колапс у Києві

Нагадаємо, після закриття 6 станцій метро Києва на блакитній гілці, Голосіївський район столиці стикнувся з дефіцитом транспорту. Рішення КМДА про запровадження додаткових маршрутів автобуса та тролейбуса виявилося неефективним. Транспорт стоїть у заторі на проспекті Академіка Глушкова, зокрема, через рішення Ради оборони Києва та мера Віталія Кличка про зупинку транспорту у столиці на час оголошення повітряних тривог.

Також Інформатор писав про плани Києва на 2024-2025 роки витратити 2 мільярди на Подільський довгобуд, а також кошти на ремонт трьох старих мостів і будівництво нового.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.