Гарантійний термін на проблемний тунель Київського метро становив лише 1 рік - депутатка Київради Вікторія Пташник

Читать на русском

Членкиня Контрольної комісії з питань аварії на "синій" лінії підземки стверджує, що не змогла отримати усі необхідні документи від керівництва установи нібито через їх вилучення правоохоронцями

Читать на русском
Коментар Комісії Київради з питань аварії на метрополітені
Гарантія на "проблемну" ділянку тунелю тривала лише рік з моменту побудови. Фото: Каштан NEWS

Членкиня Контрольної комісії з питань аварії на "синій" лінії підземки стверджує, що не змогла отримати усі необхідні документи від керівництва установи нібито через їх вилучення правоохоронцями

Контрольна комісія Київради, призначена для з'ясування причин аварії на "синій" лінії метро, отримала і вивчає частину із запитуваних нею документів. Втім, кількох досить важливих паперів їй так і не надали: мова про договір, у якому йшлося про прийняття ділянок тунелю та станцій метро в експлуатацію. Також не вдалося отримати висновки експертів про оцінку впливу забудови території Деміївського ринку (колишній казенний винний склад №2 та пізніше - завод "Київгума") та другої черги Оушен Плази.

Гарантія на тунель становила лише 1 рік

Про це розповіла у коментарі Інформатору депутатка Київради Вікторія Пташник, що входить до складу комісії. За її словами, під час минулого виїзного засідання комісії 26 січня директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський повідомив депутатам, що гарантійний термін на тунель, який дав протічку, становив лише 1 рік.

"Уявіть моє здивування - у мене гарантійний термін на звичайний фен довший, ніж на тунель метро. Звісно, що ми офіційно запитали у КП "Київський метрополітен" цей документ: там надважлива інформація - хто є підписантом цього договору, хто від підрядної організації пропонував такий термін гарантії, хто вирішив прийняти в експлуатацію тунель метро з гарантійним терміном в один рік від імені Київського метрополітену. Дивна ж історія, і, як юрист, я хочу зафіксувати такі дані. Але нам відповіли, що оригінал договору у них вилучили в рамках кримінального провадження. Це також дивно: невже не лишилося жодної копії, щоб надати депутатам", - зазначила Вікторія Пташник.

Іншим документом, який депутати запитували у міської влади, були експертні висновки про можливість будівництва кількох об'єктів поряд із тунелями метрополітену "синьої" лінії. Йдеться про другу лінію ТРЦ "Океан Плаза", а також ЖК Riverdale, що будується на місці Деміївського ринку (включаючи колишню промзону, де розташовувалися виробничі цехи заводу "Київгума", а раніше - казенні винні склади).

"Нам надійшла відповідь про те, що зараз КП "Київський метрополітен" звернулося щодо уточнення і калькуляції вартості проведення такої експертизи оцінки впливу відповідного будівництва на тунель метро. Це, звісно, добре, і оцінити впливу майбутньої споруди у 30 поверхів на неглибокий тунель (від 5 до 8 метрів глибиною), що пролягає зовсім поруч, дуже важливо. Але я ж запитувала не про це: така оцінка мала б бути проведена ще до початку будівництва. Ми намагаємося з'ясувати, чи було проведено таку експертизу взагалі, і, якщо її не було і ніхто не знає, як відповідне будівництво вже вплинуло на проблемну ділянку тунелю метро, - треба призупинити усі будівельні роботи до моменту проведення таких досліджень. Адже, якщо вони ще щось збудують - ґрунти можуть ще більше просісти, і сенсу у ремонті тунелю не буде", - стверджує Вікторія Пташник.

Експерти: річка "Либідь" змінила напрямок

Депутатка додала, що, на думку фахівців, які досліджували тунель на "синій" лінії, однією з причин протічки стала зміна русла підземної річки Либідь, ймовірно, внаслідок забудови навколишніх територій. Пташник посилається на думку експертів, спілкування з якими проходило "оф-рекордз".

"Експерти кажуть, що начебто головною проблемою є винос грунту через щілини. Але після того, як начебто почали забудовувати Деміївський ринок, річка змінила свій напрямок. Також окремі експерти радили звернути увагу на ст.м. "Святошин" й загалом на червону гілку, яка, за їхніми словами, потребує капітального ремонту", - зазначає Пташник, додаючи: це наразі - лише думка експертів, яка не має документального підтвердження.

Що нині у "проблемному" тунелі і чому потрібен ремонт на Подолі

Нагадаємо, Інформатор уважно стежить за ситуацією у проблемній ділянці тунелю "синьої" лінії метрополітену. Ми посилаємося на думку фахівців, що періодично відвідують тунель з метою дослідження: так, інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин розповідає, що заходи, які були здійснені на перегоні метро між станціями Деміївською та Либідською, дозволили стабілізувати ситуацію. Пісок у тунель вже не сиплеться, вода майже не поступає. Наразі створюється будівельний майданчик та підпорні стіни, узгоджуються проєкти.

А тим часом, виникла необхідність вже у ремонті тунелю на перегоні між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка". Втім, він буде плановим, на відміну від перегону між "Либідською" та "Деміївською" на тій же саме, "синій", лінії метрополітену Києва. А от причина для ремонту в обох випадках є приблизно однаковою - наявність підземних річок і ґрунтових вод.

Ми обговоримо одну з актуальних тем - неясність щодо фінансування ремонту метрополітену і питання про необхідність проведення аудиту для уточнення ситуації. Наш гість, Максим Бахматов, розкриє ці та інші питання, включаючи те, скільки ще мешканцям Позняків доведеться терпіти незручності через проблеми зі переробленням. Приєднуйтеся до перегляду - буде цікаво!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.