Елітна пастка: у Києві масово продають ресторани на території ЖК

Закритість житлових комплексів і падіння трафіку змушують власників закривати заклади навіть із прибутком та репутацією

ресторани нерухомість продаж заклади харчування
У закриті двори ЖК сторонні люди не потрапляють, а місцеві мешканці не ходять в одне й те саме місце тричі на тиждень

Ресторанна мапа столиці стрімко змінюється, і оголошення про продаж зʼявляються значно частіше, ніж про відкриття. За прогнозами експертів, до кінця 2025 року в столиці може закритися до 20% закладів. Серед них і ті, що розташовані в дорогих житлових комплексах та мають налагоджену роботу.

У найновішій хвилі продажів помітна ресторанна тенденція - заклади продають у межах закритих ЖК. Це стильні локації з ремонтом, обладнанням і навіть прибутком, але вони не витримують навантаження і змін на ринку. Часто проблема криється в самій специфіці таких районів: у двори дорогих житлових комплексів майже не заходять сторонні, а мешканцям, зокрема, й заможним, рідко хочеться вечеряти щоразу в одному й тому ж місці. Навіть авторські проєкти з цікавою концепцією змушені йти з ринку, якщо не забезпечують постійний приплив нових клієнтів або не встигають адаптуватися.

Нині серед актуальних пропозицій, розміщених на профільних платформах з продажу нерухомості, є варіанти на будь-який смак і ціну. Так, у Дарницькому районі продається сімейне гастро-кафе на території ЖК бізнес-класу. Заклад працює вже три роки, має 68 посадкових місць, літню терасу, генератор на 40 кВт, сформовану команду та маркетинг. Його вартість становить 155 тисяч доларів, продається як діючий бізнес, та ще й із супроводом покупця впродовж шести місяців.

У ЖК “Автограф” у Дніпровському районі на продаж виставлено повністю обладнане приміщення під кафе або піцерію. Тут площа - 52 кв м, є вся техніка, меблі, відеоспостереження, санвузли й артезіанська вода. Ціна вже 170 тисяч доларів, йдеться саме про комерційне приміщення з повним пакетом техніки, але можливий продаж і без обладнання.

У Голосіївському районі, в ЖК “Венеція” біля метро Іподрому, пропонують колишній ресторан грузинської кухні з трьома залами й технічним приміщенням. Є повне оснащення кухні, холодильне обладнання, генератор на 50 кВт, літня тераса. Загальна площа - 122 кв м, а вартість - лише 16 тисяч доларів, що пояснюється, ймовірно, терміновістю продажу. Приміщення можна легко переобладнати під паб чи інший формат.

У центрі міста, в ЖК “Французький Квартал” на Саперному Полі, продається добре відомий заклад “Люся”. Це ресторан азійської кухні з посадкою, доставкою та впізнаваним брендом. Працює з початку 2024 року, з весни 2025-го стабільно приносить прибуток на рівні 2-4 тисячі доларів. Продажна ціна - 70 тисяч доларів, яка включає повний комплект техніки, обладнання, меблів, документації, маркетингових активів і команду з 11 осіб.

З одного боку, такі ресторани виглядають як вдале придбання: закриті комплекси, гарантований трафік мешканців, гарне оснащення, налагоджений побут. Але на практиці саме “закритість” ЖК стає мінусом. Якщо його мешканці не мають звички часто вечеряти поза домом, а з вулиці клієнти не доходять, бізнес швидко стикається з обмеженою аудиторією. А в умовах війни, психологічного тиску і постійної економії це може стати критичним.

За словами аналітиків, у столиці вже почалась хвиля закриттів, і з кожних десяти нових ресторанів лише два показують стабільний прибуток. Решта або балансує на межі, або йде з ринку протягом року. І навіть прибуткові заклади все частіше шукають нового власника як спосіб врятувати вкладення й уникнути більш глибокої кризи.

Як ресторан-нахаба ChaCha ледь не вкрав тротуар у киян, і що за одіозні постаті є серед засновників "Опанаса"

Нагадаємо, днями Інформатор писав про засновників відомого київського ресторану “Опанас”, що опинився під загрозою знищення на 25-му році роботи. Серед них - одіозна комуністка Оксана Калєтнік та дружина архітектора-фаворита міського голови Києва, Андрія Миргородського, який був автором обидвох пішохідних містків, що їх відкривав Кличко за свою каденцію, та споруди ТРЦ під Поштовою площею.

А ще, ми писали про ресторан-нахабу ChaCha, який зайняв місце колишнього магазину "Рошен" на Хрещатику, та намагався прибудувати літній майданчик до закладу з боку Бесарабського ринку. Нині тротуар поряд із закладом розібраний, а прохід по ньому - перекритий картатою будівельною стрічкою: це створює максимальну незручність для пішоходів, що намагаються оминути заклад у "час пік".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити