Ціни на деякі товарні позиції завищені у 2-3 рази, причому йдеться про чималі обсяги постачання, завеликими будуть навіть зарплати будівельників, що виконуватимуть роботи на зведенні укриття
Управління освіти Шевченківської РДА завершило тендер з будівництва одноповерхового підземного укриття на 300 осіб. Будівництво споруди площею 881 "квадрат" на вул. Політехнічна, 3А замовили ТОВ "Київське управління механізації" 1 квітня 2025 року. Всі роботи коштуватимуть 45,55 млн грн, втім,
Повідомлення про завершення тендеру на зведення сучасного укриття для ліцею "Універсум" за 45,55 млн грн розміщене у публічній системі онлайн-закупівель Prozorro. Це укриття на 300 осіб площею 881 кв.м по вул. Політехнічній, 3А, будуватиме його ТОВ "Київське управління механізації". Зокрема, будівельники підготують територію, зведуть каркас і стіни, влаштують утеплення, інженерні мережі, покрівлю, пожежну сигналізацію, благоустрій тощо.
Проєкт виконало ТОВ "Укрархбуд", а експертизу – ТОВ "УК Експертиза". Договірна ціна тверда й не може змінюватись. Втім, у ній приховані свої цікаві елементи: видання "Наші гроші" дослідило замовлення та визначило його найбільші "проблемні" точки. Як часто буває з тендерами у Києві, у його кошторисі "надули" ціни на деяку продукцію, без якої зведення будівель буде неможливим.
Так, кабель АВБбШвнг 4х95 врахували у кошторис по 1214 грн/м. Але компанія "Енергоальянс" пропонує його по 415 грн/м, "Вольта" – також по 415 грн/м, а "Одесакабель" – по 552 грн/м, що у два-три рази дешевше за ціну у кошторисі. А бетон В3,5 М50 записали по 3425 грн/куб. м. Компанія "Моноліт – РРА" продає його по 2310 грн/куб. м, а "Астор" – по 2762 грн/куб. м, тобто на 20% дешевше.
Також завищені ціни на арматуру 12 А400С. Її врахували по 45360 грн/т. "Метінвест СМЦ" у Києві продає її по 34000 грн/т, "Ironworld" – по 34160 грн/т, а "Стальміра" – по 31849 грн/т, що дешевше на 25-30%. Бортові камені 100.30.18 заклали по 582 грн/шт. "Ковальська" та компанія "Старе місто" пропонують такі по 441 грн/шт, а "Конкрейт груп" – по 443 грн/шт, що дешевше на 24%.
Є також розмиті позиції, наприклад, "перегородки подвійні" (інвентарні екрани). А деякі позиції можуть мати завищену ціну - так, повітропровід із оцинкованої сталі 0,55 мм зі з’єднувачами заклали по 2417 грн/м. На свіжих тендерах на Київщині повітропроводи 0,5 мм прямокутного перерізу закладали по 601 грн/м, ще на одному круглого зі з’єднувальними деталями – по 1459 грн/м, що в 1,5-4 рази дешевше.
Крім того, у кошторисі заклали й зарплатню робітників у 26507 грн. За даними Пенсійного фонду, показник середньої зарплати для обчислення пенсії нижчий – 18589 грн, а середня зарплата за вакансіями у будівництві на сайті "Work.ua" у Києві вища – 35000 грн. Також зауважимо, що конкурентна пропозиція від ТОВ "Лімрок" була дешевшою на 4 млн грн, втім, її відхилили через відсутність кошторисних розрахунків, ліцензій на роботи, сертифікатів та іншої документації.
Зауважимо, що замовником робіт є Управління освіти Шевченківської РДА, яке очолює Євгенія Ярова. Даних про наявність проти неї проваджень відсутня, втім, днями профільний заступник міського голови Києва Валентин Мондриївський скаржився, що у столиці майже не лишилося освітян у РДА, які б не мали кримінальних проваджень. А "Київське управління механізації" зареєстроване у 2017 році. Засновником фірми є Юрій Журавський, а раніше вона належала Володимиру Куксі. Фірма вже фігурує у кримінальному провадженні від 2022 року щодо можливого привласнення коштів за договором з Управлінням освіти Оболонської РДА.
Нагадаємо, у березні 2025 року Інформатор писав, що КП "Київський метрополітен" оголосило новий тендер на придбання десяти поїздів із наскрізними вагонами. Його проводитимуть на офіційному сайті Європейського банку реконструкції та розвитку, а закупівлю проводитимуть у форматі відкритих торгів із попередньою кваліфікацією. Потреба у вагонах виникла, зокрема, й через початок будівельних робіт на Виноградарі - коли лінію добудують, нею вже мають їздити новенькі потяги.
Також ми розповідали, що КП "Київпастранс" оголосило тендер на закупівлю п'яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.