У КП "Київпастранс" не вистачає водіїв, слюсарів, електриків та інженерів, щоб вийти з кризи шукають нові кадри
Інтенсивна мобілізація у Києві вже суттєво вплинула на роботу комунального підприємства "Київпастранс". Наразі у столичних транспортників вже спостерігається нестача працівників, що може призвести до серйозних проблем у функціонуванні системи громадського транспорту. Активісти стверджують, що протягом півроку-року може розпочатися криза – енергетична інфраструктура комунального транспорту деградує. Це призведе до значних зупинок у роботі наземного транспорту.
Вже зараз відчутний брак електромонтерів та кабельників, які відповідають за ремонт мереж для тролейбусів та трамваїв, повідомляє ТСН.ua. Енергетики навіть просять ввести обмеження щодо швидкості руху транспортних засобів, щоб зменшити аварійність на лініях. Експерти вказують на відсутність достатньої кількості спеціалістів у "Київпастрансі", яка є наслідком мобілізації та недостатнього бронювання. Низька зарплата також впливає на привабливість роботи водіїв та фахівців, особливо тих, які виконують ремонт рухомого складу та електромереж.
Активісти і експерти вбачають загрозу подальшого погіршення ситуації, оскільки об’єктивні зміни в роботі системи громадського транспорту відсутні, а мобілізація лише поглиблює існуючі проблеми. Дефіцит спеціалістів загрожує крахом енергетичної системи контактних мереж та негативно впливає на роботу міського транспорту.
Громадське підприємство "Київпастранс" визнає проблеми з кадрами, викликані мобілізацією, та заявляє про активні заходи для вирішення ситуації. Зазначається, що вакансії вже відкрили для водіїв, слюсарів, електриків та інженерів. Планується проведення інформаційної кампанії для залучення нових працівників.
Олександр Гречко, транспортний аналітик, активіст ініціативи "Пасажири Києва" вважає, що жінки могли б замінити мобілізованих чоловіків на деяких посадах у "Київпастрансі", але для цього потрібно створити для них сприятливі умови праці.
"Наразі комунальному підприємству "Київпастранс" не вистачає фахівців за спеціальностями: водії, слюсарі, електрики, інженери. Тому виходячи з наявної потреби в спеціалістах відкриті наступні вакансії: водії – 511, слюсарі – 270, електрики – 49, інженери – 12", - повідомив сайту ТСН.ua Сергій Литвинов, директор з транспорту КП "Київпастранс".
В Укрзалізниці місцями не вистачає до 50% штату. В компанії вважають, що причина - сильний фінансовий тиск. За словами голови правління перевізника, в тій чи іншій формі на українській залізниці зараз працюють близько 190 тисяч осіб. Ще понад 5 тисяч - співробітники дочірніх афілійованих компаній. Укрзалізниця залишається одним з найбільших роботодавців в Україні. При цьому штатна чисельність персоналу за нормативами має складати 220 тисяч людей. Тобто, УЗ наразі не вистачає близько 30 тисяч спеціалістів.
Вторгнення російського агресора загалом дуже сильно вдарило по українському ринку праці. Наразі він вже більш-менш оговтався від шоку перших місяців, однак гострий брак кадрів та конкуренція за місця залишаються хронічними проблемами даного сегменту.
За перший квартал 2023 року кількість вакансій, які пропонуються шукачам, зросла на 9%. У порівнянні з довоєнним 2022 (мається на увазі січень та лютий 2022-го до вторгнення рф) ринок праці відновився на 75%. А офіційний рівень безробіття в поточному році впав на 18% за даними Держстату.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.