Це вперше за чотири роки: у Києві посеред Дніпра побачили регату вітрильних яхт

У столиці вже впродовж кількох років діє заборона на навігацію річками будь-яких цивільних суден, окрім службових, відтак, появу на плесі вітрильників кияни сприйняли, як ностальгічне вітання з минулого

Вітрильна яхта Київ
Навігація у Києві відсутня вже впродовж кількох років, тому поява вітрильників викликала хвилю емоцій в киян. Фото: Facebook Оксана Коваленко

На водному плесі Дніпра посеред Києва вперше за 3,5 роки з початку повномасштабного вторгнення помітили вітрильні яхти. Це дивне "вітання" з минулого, довоєнного, життя схвилювало киян - адже в Україні, і у Києві зокрема, діє заборона військових на навігацію річками. Виявилося, вітрильники випустили на Дніпро із "разовою" акцією - військова влада дозволила одноденні перегони, від стоянки човнів до р. Козинка й назад.

Світлину з вітрильною яхтою посеред Дніпрового плеса у Києві оприлюднила у соцмережах киянка, медійниця Оксана Коваленко. Каже: побачила одразу декілька човнів, втім, сфотографувати встигла лише одну. І додає, що таке видовище "з мирного життя" є досить незвичним.

"З початку повномасштабки навігацію по Дніпру заборонили. Тому ані човнів, ані яхт на Дніпрі я не бачила вже чотири роки. Тільки баржі. Саме тому я пишу пост. Бо сьогодні яхти були на Дніпрі, напевно отримали дозвіл, бо їх було декілька", - зауважила Оксана Коваленко у дописі.

У коментарі до її посту на Facebook київський політик, військовослужбовець та співзасновник Центру підтримки аеророзвідки Ігор Луценко пояснив: власникам човнів військова адміністрація столиці дозволила одноденні перегони, від стоянки/яхтклубу до річки Козинка, й у зворотньому напрямку. А інші користувачі додали, що північніше Києва й у деяких інших місцях заборона ніби й не діє.

"У Вишгороді майже постійно вітрильні (човни - Ред.) змагаються на Київському морі... А нижче, у Києві по Десні гідроцикли носяться, що дурні, по 5-10 штук", - зауважив у коментарі Ян Фрідман. - "Ми ходили на такій яхті в дуже обмеженому місці біля яхт-клубу на Оболоні. Капітан сказав, що у великому руслі не можна, а навколо в затоках - так. Навіть дітей вчать", - додала киянка Юлія Масієнко.

Зауважимо, що у столиці діє заборона навігації на водних об'єктах. Її запровадила Рада оборони столиці на весь період дії воєннного стану в країні. Вона стосується маломірних, моторних, вітрильних, спортивних суден, а також водних мотоциклів.

Інформатор розшукав у Києві яхту, яку "замурували" будівельники Подільського мосту

Нагадаємо, у березні 2024-го Інформатор розшукав у Києві яхту, яку "замурували" під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Власник судна витягнув його на зимівлю з води, але за час, поки Дніпро та притоки були несудноплавними, будівельники встигли звести опори та конструкції мосту - зрештою, суденце так і залишилося на березі протягом вже більше, ніж 15 років.

Також ми розповідали, що кияни почали позбуватись розкішних яхт та моторних човнів. Враховуючи заборону виходити на Дніпро, в їхньому утриманні просто немає сенсу - адже кожен місяць стоянки у яхтклубах коштує чималих грошей. Інформатор знайшов у Києві десятки оголошень з продажу плавзасобів - як елітних, вартістю у понад мільйон євро, так і маленьких вітрильних швертботів. Судячи з того, що більшість із них було виставлено у лютому-березні, власники не надто вірять у те, що у місті скасують обмеження виходу на Дніпровське плесо.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити