Як і у випадку з проєктом аквапаркінгу на Оболоні, міська влада застосовує усі можливі важелі, аби натиснути на громадськість та змусити погодитись із забудовою ділянки приватним комерційним проєктом
Міська влада Києва продовжує наполегливо просувати проєкт будівництва підземного паркінгу на Старокиївській горі. Проєкт ДПТ (детального плану території) зняли з голосування Київради 21 листопада, втім, у комунальних медіа продовжують виходити публікації про, нібито, користь від зведення "паркінгу з укриттям на 1650 місць" на цій локації - хоча поряд немає житлових будинків у такій кількості. Ще одним аргументом міської влади є необхідність "завершити пішохідний маршрут", впорядкувавши територію, але чому таке впорядкування має бути саме шляхом зведення паркінгу, також ніхто не пояснює.
Слідом за розгорнутим поясненням про те, чому такий важливий підземний паркінг для пересічних киян, у виданні "Вечірній Київ", що існує на кошти міського бюджету, вийшло інтерв'ю з головним архітектором Києва Олександром Свистуновим. За його словами, проєкт зняли з розгляду Київради, аби "провести презентацію" та роз'яснити активістам його важливість.
"Цей проєкт є заключною частиною реалізації великого туристичного маршруту, починаючи від "Скляного мосту" до Володимирської гірки, Алеї художників, Алеї закоханих та Пейзажної алеї. Залишився останній етап — облаштування території на провулку Киянівському, де зараз існують незаконні гаражі. Це і є фінал нашого великого маршруту", - зазначив Свистунов.
Про те, чому саме підземний паркінг має стати завершенням великого туристичного маршруту Києвом (і чи не вбачає сам Свистунов злої іронії в тому, що чудовий променад впиратиметься у символ корумпованості та безгосподарності), журналістка видання вирішила не розпитувати. Натомість головний архітектор розповів про те, що усі підлеглі Кличкові Департаменти - охорони культурної спадщини, містобудування та архітектури тощо - проєкт парковки схвалили.
"Так, ми розуміємо, що ця локація знаходиться у дуже важливій зоні. Саме з точки зору археології та історії. Але порушень з нашого боку немає. Є величезні обмеження і всі вони враховані", - додав Свистунов, ще раз наголосивши, що "порушень немає".
Аргументи, що їх наводить головний архітектор міста, є такими: по-перше, будується протирадіаційне укриття (адже паркінг матиме подвійне призначення). По-друге, він вирішить питання паркування "поблизу історичної частини міста". По-третє, було вжито звичний аргумент про "інклюзивність" споруди - традиційний у тих випадках, коли громадськість виступає різко проти ідей міської влади (як-от у випадку з "аквапаркінгом" на Оболоні).
"Це не комерційний проєкт, а логічне завершення туристичного маршруту. Це не лише про будівництво паркінгу. Порушень по висоті та глибині немає. Для цього ми провели багато обстежень. Ця територія не входить до буферної зони Софії Київської, однак має низку археологічних та пам’яткоохоронних обмежень. Тому будь-які попередні роботи можливі після археологічних та геодезичних досліджень", - резюмував Свистунов.
Втім, проєкт буде все ж комерційним - паркінг зводитимуть все ж приватні інвестори. Зокрема, за словами розслідувачів, землі на Старокиївській горі з давніх-давен належать забудовникові, колишньому очільнику Київської обласної адміністрації Льву Парцхаладзе - саме він і отримає зиск від забудови міста Ярослава.
Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що на Старокиївській горі, просто під Пейзажною алеєю та каменя з написом "Откуда єсть пошла Руська земля" планують побудувати підземний паркінг та ще один міст, стало відомо 31 жовтня. Землі, де планують будівництво, є культурним шаром міста Ярослава Мудрого, історичним ландшафтом київських гір і річки Дніпро, ще й культурним шаром Копирева Х-XIII століть. При цьому все хочуть "прикрити" створенням "зеленої зони".
Також ми писали, що за день до голосування за ДПТ на Старокиївській горі секретар Київради Володимир Бондаренко виступив з розлогим поясненням про те, що ж саме хочуть зробити в історичній зоні Києва. Він зіронізував, що до "культурного шару міста Ярослава" вже надто заглибилися самобуди-гаражі з радянських часів. І додав ті-таки аргументи про "протирадіаційне укриття" та "завершення пішоходного маршруту". Місцина, де депутати можуть дозволити звести комерційні споруди вже 21 листопада, є охоронюваною зоною ЮНЕСКО, крім того, звідти, де-факто, почався давній Київ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.