В прокуратурі не знають, де зараз знаходяться колишній директор компанії-підрядника та його заступник, тому думають над оголошенням їх у розшук
До 12 років за ґратами загрожує колишньому директору та його заступнику «Підприємства «Маст-Буд» за ремонт деформаційних швів на Південному мості та на естакадах. За даними поліції та прокуратури Києва, нібито під час робіт замінили бетонну суміш на дорожчу, що призвело до можливих збитків у майже 1 млн грн. Наразі директор «Київавтошляхміст» вже ходить під слідством за угоди щодо інших робіт на мостах Києва. Про нові підозри Київська міська прокуратура повідомила 14 травня 2024 року.
Згідно з матеріалами слідства, між КП «Київавтошляхміст» та приватним підприємством у 2023 році був укладений договір на ремонт деформаційних швів.
«З метою заволодіння бюджетними коштами під час проведення робіт безпідставно змінили матеріали, не передбачені дефектним актом та кошторисною документацією. Дані матеріали не відрізняли якісними та технічними характеристиками від зазначених в офіційних документах, проте їх вартість була значно дорожча. Це призвело до майже одного мільйона гривень додаткових витрат з бюджету. Вказана сума збитків підтверджується й експертними дослідженнями», - повідомили в поліції Києва 3 травня 2024 року, а в прокуратурі додали, що мова йде про бетонну суміш.
Заступнику директора та колишньому директору підрядної організації, а також директору комунального підприємства повідомили про підозру. Їм загрожує до 12 років за ґратами. Наразі, директор та головний інженер КП «Київавтошляхміст» вже ходять під слідством через угоду по заміні гідроізоляції на Північному та Південному мостах, а також на естакадах та транспортних розв’язках у Києві. Можливим вироком в історії з гідроізоляцією може бути від 2 до 5 років за ґратами.
За даними системи публічних закупівель Prozorro, у квітні 2023 року «Київавтошляхміст» уклав договір на ремонт деформаційних швів на Південному мості та на естакадах з підприємством «Маст-Буд». Компанія мала виконати роботи до кінця 2023 року та отримати за це 85,4 млн грн.
З боку підрядника угоду підписував Олексій Мангуш. За інформацією аналітичної платформи YouControl, він був директором підприємства «Маст-Буд». Це колишній начальник відділу капітального будівництва у ДП «Маріупольський морський торговельний порт».
Аудитори знайшли у тендері порушення, але «Київавтошляхміст» заявив, що буде оскаржувати висновки перевірки у суді. Проте у судовому реєстрі ми знайшли лише ухвалу про відкриття провадження, а остаточного рішення не було.
До договору підряду вносили зміни, однак зі всієї суми підприємству заплатили 69,7 млн грн. В прокуратурі не знають, де зараз знаходяться колишній директор компанії-підрядника та його заступник, тому поки думають над оголошенням їх у розшук.
«На даний час вирішується питання щодо оголошення в розшук підозрюваних та скерування до суду клопотань про надання дозволу на затримання з метою приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою», - йдеться у заяві прокуратури.
Нагадаємо, що у грудні 2023 року пройшли обшуки в офісах комунального підприємства "Київавтошляхміст" та підрядних організацій, які були залучені до ремонту Південного мосту.
За інформацією YouControl, підприємство «Маст-Буд» було засноване у серпні 2005 року у Маріуполі. У травні 2022 року фірму перереєстрували у Києві.
Засновником вказана «Об’єднана мостобудівельна компанія», а бенефіціаром є Михайло Беккер. Компанії групи Беккера спеціалізуються на будівництві мостів, шляхопроводів, естакад, причалів, пірсів та укріплень.
Наприклад, у 2010 році «Маст-Буд» збудувала для Одеського морського порту хвилелом за 571,6 млн грн, однак він затонув у 2014 році. Відновлювати конструкцію довелося самому порту через 2 роки.
У березні 2024 року стало відомо, що Антимонопольний комітет дозволив найбільшому підряднику «Укравтодору» – фірмі «Автомагістраль-Південь» придбати половину в «Об’єднаній мостобудівельній компанії», власнику «Маст-Буду». Це вдалося зробити з другої спроби, тому що комітет погодив угоду за два тижні до початку повномасштабного вторгнення, проте тоді довести справу до кінця не вдалося.
Обмеження руху по Південному мосту виникло через воєнний стан після рішення Ради оборони Києва. Наразі всі мости у столиці пропускають транспорт з обмеженнями. Тому пріоритетом є добудова Подільсько-Воскресенського мосту, протиаварійні заходи на мосту Метро, а Північний та Південний мости будуть підтримувати ремонтом та протиаварійними роботами.
По Південному мосту сьогодні, як правило, проїжджає тільки спецтранспорт, а по мосту Метро - транспорт вагою не більше 16 тонн. Через це Північний міст несе велике навантаження.
Інформатор писав, що Шулявський міст в Києві «зжере» до 2,45 мільярда гривень.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.